een echte showcase in mijn ogen is Max Payne. Dat is op zichzelf al een bruut en creepy spel, maar met een 82 cm breedbeeld en Dolby Digital 5.1.....oh my god!
ga bij splinter cel maar eens voor een muur staan en laat je beschieten... k weet zeker dat je de kogels achter je hoord!!!
dat stuk heeft de beste 5.1 tot nu toe in een spel, alleen jammer dat verder in het spel het geluid niet zo dynamisch is
Nou ik heb eens een beetje rondgelezen en als ik het goed begrijp ondersteund bijna elke game DOlby Digital maar hoeft dat nog niet te betekenen dat er 5.1 sound uit je setje komt, het kan ook gewoon surround zijn....
Sommige spellen zoals DOA3, Gotham zijn geen 5.1. Er zijn maar een paar spellen die echt 5.1 zijn ( splinter cell, nightfire). Bij de andere spellen doet de center speaker het niet. Dus die zijn 4.1 ( in mijn geval 4.2).
Bij Splinter cell is het niet echt goed te merken moet ik zeggen. Nou ligt het ook wel een beetje aan de manier waarop ik mijn boxjes heb hangen op mijn kamer (heeft een schuin dak etc. niet ideaal om 5 boxjes te plaatsen ) maar echt heel duidelijk hoor ik het niet. Terwijl ik bij Sega GT wel het idee dat de auto`s als ik ze voorbij laat komen (met de nadruk op als wat dat gebeurt natuurlijk zelden/ nooit ) dat ze echt langs me heen komen. Maar misschien is er wel iets mis met mijn gehoor
Dat klopt omdat het een sluip spel is en weinig geluid moet maken heb je niet zo'n super interactive 5.1 geluid maar er zit wel degelijk een goede 5.1 geluidje in vooral plekken waar je de guards niet kan zien dan moet je goed luisteren dan hoor je precies waar hij loop en als je beschoten wordt hoor je het ook heel goed van waar je beschoten word