Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn kabeltjes maar eens vervangen met grotere kabeltjes8):

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nooit gedacht dat kabels zoveel verschil konden maken:eek:.
     
  2. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb er wel over gehoord. Als je hem vergelijkt met de iets oudere Northridge serie, kun je beter voor die laatste gaan. Mijn advies, ga em eens beluisteren, en zorg voor een lekkere match tussen versterker en speaker.
     
  3. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke , ik ga het ook zeker doen.
    Ik zag ze op internet en ze sprake me wel aan dus even vragen wie er ervaring mee heeft ofzo en dan is kijken voor een goede center , als meelopers achter heb ik al 2 mission speakers.
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Waarom kijk je dan niet voor mission zuilen als fronts? De M35 bijvoorbeeld. Voor het beste resultaat kun je het beste speakers nemen uit een zelfde serie van het hetzelde merk. Wat is je budget en wat zijn je wensen? er zitten hier wel een paar mensen die iets weten opzich. Kunnen we je verder helpen.

    @JKI
    Brute kabel. Zien er erg degelijk uit. Welk merk is het en van waar maak je de upgrade, als in, wat was je vorige kabel;)
     
  5. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn budget is zo'n 300 Euro voor 2 zuilen speakers.
    Center krijg ik waarschijnlijk van me ouders , misschien die zuilen ook wel maar dat weet ik nog niet vandaar mijn budget.
    Enne is mission een goede kwaliteit of is JBL een stuk beter kwa geluid en prijs/kwaliteit verhouding.

    Edit , zat misschien te denken om die jbl zuilen als hoofdspeakers te gebruiken , en dan de jbl northridge als meelopers.
    Zou dat goed functioneren.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2007
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Budget opkrikken naar 500 tot 600 euro voor 2 zuilen. Erg veel keuze in dat segment, en goede prijs/kwaliteitsverhouding.
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Als je kiest voor Balboa als fronts, dan kun je het beste ook kiezen voor balboa als rears. Maar zoals gezegd door sjoerd, er is veel meer dan alleen JBL. Sjoerd draait met monitor audio, ikzelf met Klipsch. Pimmy met B&W en zo zijn er meerdere speaker merken. Is er een reden dat je je beperkt tot enkel JBL?
     
  8. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat zeker niet maar ik heb er wel veel goede dingen over gehoord , en ze waren niet egt superduur enzo.
    Verder heb ik nog niet gekeken naar klipsch enzo , voor hoeveel geld heb je een set mooie B&W speaker 4 + center?
     
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb een advies voor je. Kijk eens op deze site, hier staan heel veel speakers op met redelijk relaxte prijzen. Heb er zelf ook me speakers vandaan.
    http://www1.correct.com/klantsoort....42&PHPSESSID=7ad76d8c9f5869da4500c15578ef34e8

    Vraag jezelf af wat je wil. Wil je vloerstaanders als fronts of boekenplank modellen. Daar begin je mee. Vervolgens stel je je budget vast en ga je opzoek naar speakers die er binnen vallen en die beluisteren.

    Als ik kijk naar de speakers die er tussen staan van JBL valt me een combinatie van JBL Northridge E80 als fronts kost je 160 euro ps, dus 360 voor 2. Als je de center erbij neemt, EC25 80 euro, en dan nog 2 rears E20 60 ps dus 120 kom je op 120+80+360=560 euro voor een 5.0 set. En ik denk dat er niet veel sets zijn die deze qua prijs kwaliteit zullen ontsteigen. Het is zomaar een simpel voorbeeld, in iedergeval erg veel waar voor je geld. Waar ga je de speakers op aansluiten? Dat is ook een belangrijk punt van je set.

    De match receiver en speaker is erg belangrijk.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik hoor het wel.

    MVG Marc Visser
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2007
  10. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    ja , correct ken ik wel loop er zelf wel eens binnen.
    ik zoek gewoon goed geluid , binnekort ga ik heel de kamer veranderen en wil dan graag een goed set erbij , het liefst met 2 grote zeulen als hoofd speakers.
    de meelopers gewoon die boekenkast zegmaar die kleinere nortrigde bijvoorbeeld.
    Kijk trouwens is in de koopjes kelder , de JBL balboa 78 euro ofzo geloof ik.
    ik wil goed geluid , mooi uiterlijk en niet teveel geld uitgeven..
    Ben tenslotte nogmaar 15;)
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Jah, die balboa is inderdaad best goedkoop. Maar mijn verwachting is dat die northridge gewoon veel beter presteerd mits goed aangestuurd. Vandaar de vraag, waar sluit je het op aan? Ook bekabeling is belangrijk, liefst een goede kabel. Gebruik zelf Canare 4s11. Erg prettige kabel.

    Dus waar sluit je het geheel op aan/ben je het van plan op aan te sluiten. Bezit je het al, of ga je het nog aanschaffen?
     
  12. Rimlight Racer NL

    Rimlight Racer NL GTA

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey guys,

    Ik heb gisteren een demonstratie van een Logitech Z5500 (god, wat klinkt dat ding goed) gehad, maar die kan ik egt niet betalen. Ook kreeg ik een demonstratie van een X530 en die klinkt ook geweldig.

    Ik wil dus een 5.1 gaan kopen. Niet zo'n super dure, maar een goedkope van een goed merk tweedehands. Ik ga hem niet op mijn 360 aansluiten, maar op mijn pc omdat ik hem enkel wil voor muziek tijdens het gamen. Ik twijfel tussen de Creative SBS 560 en de Logitech X530. Welke zou ik het best kunnen nemen? Reacties van mensen die zelf zo'n systeem hebben zijn zeer welkom.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  13. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een jvc versterker staan , maar noem maar iets wat mooi aansluit op de JBL , of klipsch of wat dan ook.
    gewoon een goede versterker dus.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet binnenkort ook eventjes op zoek naar een paar nieuwe 5.1 kabels voor mijn SCAD speler.
    De kabels (Vivanco ProWire) zijn zo stug dat ik helemaal niet mee kan doen.
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Een Denon, een Marantz, een Sony uit de ES klasse, Yamaha, JVC niet iig. Voor een vloerstaander heb je altijd wel een beetje vermogen nodig. Zoieso is vermogen lekker om te hebben omdat je dan een stabieler vermogen hebt. Ook hierbij geld, wat is je budget? Misschien is 2e hands een optie voor je. Ik heb zelf, 2e hands voor 400 euro een Marantz SR7400 gekocht. Dit is een receiver met 7x 105 watt. Stabiele voeding en dergelijke gewoon goed apperaat zeker voor het bedrag wat ik voor betaald heb. Het is maar net wat je zelf wil.
     
  16. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie W&M kabels:thumbs: Heb zelf ook de analoge interlink en ben daar ook erg tevreden over!:)

    @Melbuuln; dan zijn deze interlinks ook niet echt geschikt denk ik, zijn ook behoorlijk stug.. (ze klinken wel super!!)
     
  17. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vrijdag de Z5500 besteld en verwacht hem morgen binnen, maar ik heb geen idee waar ik van die standaards kan kopen waaraan ik boxjes vast kan maken zeg maar. Zodat ik die standaards ergens neer kan zetten zodat de boxen niet op de muur hoef vast te maken. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze online/offline kan kopen? Alvast bedankt
     
  18. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou zeggen, loop eens een gamma of een doe hetzelf zaak binnen. Vaak redelijke standaards voor meer dan redelijke prijzen. Ik heb bij de gamma een set van 2x2 standaards vandaan, voor 50 euro. Mooie deal hoor. Aan zoiets moet je dus denken.
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met het volgende probleempje; ik krijg over een paar dagen mijn logitech Z-5500 binnen en ik wil daar mijn 360 op aansluiten via de optische kabel. Alleen een probleempje, de z-5500 beschikt maar over een optische ingang dus dan zou ik de geluidskaart van mijn pc moeten aansluiten via de jacks. Zal dit lijden met erg kwaliteits verlies of zal dit wel meevallen? Ik ben nou gewoon gewend aan een goedkoop 5.1 setje via een optische kabel naar m'n pc.
     
  20. Rimlight Racer NL

    Rimlight Racer NL GTA

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    0
    anyone............
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina