Ik heb sinds gisteren dan PES 2008 op de 360 van een vriend geleend omdat ik benieuwd was naar de 360 versie (ik speel hem normaal op de PS.
Heb dus al een aantal dagen zitten Pessen.
Pes 2008 is een verbetering van PES6 op de 360, ik had het idee dat PES6 op de 360 1 van de meest houterige game was in de geschiedenis van de Iss/PES serie.
Daarintegen was hij op de PS2 erg goed.
Enfin, PES 2008 is een verbetering ten opzichte van zijn voorganger.
qua animaties is het goed( de gezicht uitdrukking is erg goed gedaan als je mis of scoort)
Maar toch heb ik hierbij niet het idee dat ik iets next gen aan het spelen ben grafisch gezien dan.
meer een opgepoetste versie van een PS2 game.
Ik heb dan zoiets van de gameplay is goed, waarom is het dan zo verdomd moeilijk om next-gen grafische voetbalspel te maken.
Fifa vind ik hierin erg geslaagd, maar ik ga geen vergelijking maken met Fifa, daar is een andere topic voor.
Dan de gameplay, zoals gezegd beter dan de 360 voorganger, het speelt lekker en soepel.
Maar ik mis bij deze PES game de emotie die bij een voetbal spel komt kijken.
zoals ik al een aantal bladzijdes terug heb gezegd speel ik op top-player.
hierin win ik genoeg met scores als 2-0 3-0.
dus de uitdaging is er niet echt (en nee ik speel niet met topteams) Ik heb met teams gespeeld als AZ, Fiorentina en Getafe.
Als er nog een niveau hoger was bijvoorbeeld in een PESshop(wat er niet is) dan had ik daar geen commentaar over.
De keepers in deze game vind ik wisselend, de ene keer een sublieme redding de andere keer weer een fout, niet erg maar het gebeurt iets te vaak.
De overtreding in het spel is eigelijk beetje schandelijk, bij de minste aanraking gelijk een overtreding en bij sommige overtreding(tackel van achter) heb ik het idee, van dat had donker rood moet zijn maar wordt gestraft met geel, en een onschuldigere overtreding wordt gestraft met rood.
de Penalties vind ik er maar slecht uitzien, totaal niet overzichterlijk, ze hadden dat gewoon moeten laten zoals het was.
en waarom heb ik het idee dat spelers iets in hun reet hebben als ze achter een bal aanrennen?
In het kort de pluspunten:
+Beter als zijn voorganger
+Alles loopt lekker soepel
+ML vind ik leuk gedaan
+Edit knop!! het kan dus toch op een next-gen console.(teminste iets uitgebreider ze mogen natuurlijk niet te veel geven he)
+heerlijk een schwalbe maken, en er nog een penalty voor krijgen ook.
De minpunten:
-Penalties
-Grafisch veel meer verwacht
-Replays schandelijk
-Scheids niet consquent
-niveau te laag(althans voor mij)
-Geen emotie en geen feeling, geen voldoening bij een doelpunt.
Laatst bewerkt: 24 okt 2007