De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony zou er werk van maken bij de V2500 serie.... maar dit is vooralsnog niet gebeurt. Ook bij de nieuwe 3000 serie is het probleem nog steeds aanwezig, dus het is inderdaad "geluk" hebben of net zo lang zoeken tot je een goede hebt. En over het checken in de winkel, het gaat wel maar moeilijk. In de shops staat er namelijk veel licht op en dan valt het minder op. Vooral in de avond/donkere omgeving (lees geen bouwlampen op je scherm) begin je het te merken. Ook erg irritant, het probleem wordt steeds erger. De vlekken worden met de tijd steeds feller, dus het kan zijn dat je het eerst niet ziet en na 4 weken wel last hebt.
    Verder wel top tv's!;)
     
  2. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Over je beeld kan ik weinig zeggen maar geluid heb je nooit via DVI.
    Wat in principe een HDMI-DVI kabel doet is het geluid weggooien.

    NU je kan op sommige DVI-connectoren wel VGA-kabel op aansluiten.
    [​IMG]
    Ik hoop dat je HDTV het tweede type DVI-connector heeft (DVI-I), deze accepteert namelijk digitale en analoge signalen en VGA is analoog.
    (Verbeter mij als ik fout ben)


    Als je een VGA-kabel van (bv. microsoft) koopt zou je normaal probleemloos ook de audio kunnen aansluiten
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de HDMI Oehlbach kabel gekocht bij de Mediamarkt.
    Type weet ik niet , maar heb de HDMI-kabel die ook op de foto staat.
    1½m HDMI-kabel koste me € 79,95

    [​IMG]

    Merk wel dat het beeld veel stabieler is dan van de Silvercrest (Lidl) of de kabel van onderdelenhuis (HQ).

    ----

    Kreeg net de folder van Euronics in Nordhorn.
    [​IMG]
     
  4. RiPaXe

    RiPaXe Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb die tweede.

    Maar ik ga de kabel nou terug brengen, en op zoek naar een YUV naar DVI.
    Die heb ik op internet gezien, hoop dat mediamarkt ze heeft.
     
  5. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook doen, al zou het me sterk lijken moest mediamarkt zo een converter hebben want op het eerste zicht lijkt het mij een weinig gevraagd ding.
    Mja je kan altijd proberen :)
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2007
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mooi he? Leds komen van Ikea, kosten €50 per set van 4 en daar zit alles bij. 4 leds die op 5 verschillende kleuren kunnen worden gezet dmv knop, lange snoertjes, koppelstukjes, dubbelzijdig plakband voor zoals bij mij op de tv te plakken.
    Ik heb 1 set achterop mn tv en de ander 4 in elk vak van mn tv audio-meubel die eronder staat:)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik begrijp je niet zo goed, leg s uit wat je hebt gedaan als je wilt.
    Je hebt n hd ready tv, denk ik, en als je m aansluit (component of vga, misschien hdmi)dan heb je geluid op de tv. Zet je de schuif op hd, dan heb je geen geluid op je tv.
    Je hebt ook nog n optische kabel naar je surround?

    Ik hoop eigenlijk dat je m aangesloten hebt met hdmi.
    Als je n xbox hebt met hdmi, dan moet je die audio-dongle nog in je xbox doen die in de doos zat. Dat is waar eerst de oude kabel in moest, die brede boven de hdmi, en daaraan zit een optische uitgang. Daarin stop je natuurlijk de optische kabel en die gaat naar je surround.
    Dat hebben ze zo gedaan omdat veel mensen wel een hd tv met hdmi hebben, maar de meesten hebben een surroundset met optische ingang en geen hdmi.
    Ik weet alleen niet of je dan nog n setting in t dashboard van de xbox moet veranderen.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmmm, dan moet ik maar goed in de winkel even kijken etc. Klinkt erg bagger dat clouding. Heb je toevallig een screen als het niet teveel is gevraagd?
     
  9. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    google maar eens couding sony, dan afbeeldingen. Staan zelfs filmpjes op youtube!
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik lees bij dat youtube filmpje dat iemand dat backlighting gefixt had en nooit meer er last van had. Hoe ehm fix je dat dan?
     
  11. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik speel via Component, kan ik dan beter een VGA-kabel gebruiken?
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je 1080p wil, dan moet je VGA! :)
     
  13. Espresso

    Espresso Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren eindelijk een HDTV gekocht, de Samsung LE26R81B, perfect voor in de slaapkamer. Enige flauwe is is dat ik vorige week mijn xbox heb opgestuurd voor reperatie en hem dus nog terug moet krijgen. Weet iemand een website of iets waar je goed het verschil kunt zien tussen Standard Defenition en High Defenition? Weet ik wat ik kan verwachten :)
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  15. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is inderdaad een erg dubieuze oplossing vanuit sony gekomen. Echter hier ik heb ik geen genoegen mee genomen, daarbij komt dat het probleem dan in de meeste gevalle minder is.... maar niet geheel weg. Sony schrijft dat je powersaving aan moet zetten, back light uit, en nog vele instellingen die er voor zorgen dat je tv donkerder wordt. Dit heeft als gevolg dat je de tv maar op halve kracht laat draaien. Maw. je gaat toch geen tv kopen om die vervolgens met slechter beeldkwaliteit te laten draaien? Het beeld is echt veel te donker, en dat was voor mij ook geen optie, ga immers geen smak met geld uitgeven om de kwaliteit te krijgen van een cheape tv.....
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Daar heb je een goed punt. Hmm wel zonde nou'ja elke TV heeft wel z'n kuren i guess.

    Alleen viel het clouding me vooral op bij hele donkere schermen (als ie zwart is) en voor de rest viel het wel mee.
     
  17. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je koopt een model van sony die niet die technologie qua BL gebruikt. Zijn namelijk maar een paar modellen die er last van hebben. Qua 32" zijn de 2 beste schermen de sony D3000 en de Panasonic Tx32Lx70, 2 goddelijke schermen.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou kijk ik ga voor een full-hd (en ook omdat je d'r een ps3 bij krijgt)

    Anders had ik een samsung gehaald.
     
  19. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er mooi uit!:thumbs:

    Welke kleuren kunnen ze allemaal? Ik kon op de Ikea site de DIODER vinden, ook voor €50,- maar hier stond dat hij op 7 verschillende kleuren kan, maar niet welke.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Eh de kleuren zijn wit, blauw, paars, geel, groen en rood:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina