enquete: Fifa 08 - Pro Evolution Soccer 2008

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 6 sep 2007.

?

Welke voetbalgame wordt het voor jou?

  1. FIFA '08

    22,0%
  2. PES 2008

    55,9%
  3. Allebei!

    7,5%
  4. Geen.

    14,5%
  1. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook voor Fifa 08 :)
     
  2. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor pes gaan, eerste keer wel :).
    Verandering van spijs doet eten!
    Vorig jaar heb ik fifa07 blind gekocht, zonder te kijken naar eender welk ander voetbal spel. Grote fout van mij tbh, de eerst 10 minuten was het fijn door de graphics, maar daarna begon het te vervelen, hopelijk gaat dit niet het geval zijn bij pes.
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Weet het nog niet, moet de demos checken.
     
  4. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    had pes ingevuld maar heb fifa en ik ben er blij mee:)
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    FIFA. Al is ie toch wat te sloom, eigenlijk allebei niet maar dan toch maar FIFA.
     
  6. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
  7. sanderman

    sanderman Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb PES 2008 gekocht, en ben er nog steeds erg blij mee. Ik ben geen PES-fanboy en ga ook op Fifa over als die betere gameplay heeft, maar ik vond de demo van 08 nog steeds niet beter dan PES. Ik begin nu het teamvision beter te merken. Maar als EA de gameplay wat verbetert en meer aandacht besteedt aan de kleinere competities (stats, gezichten etc.) dan ga ik volgend jaar voor Fifa.
     
  8. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Geen van beiden. Dit jaar zijn beide games niet om over naar huis te schrijven.

    FIFA heeft wel een goede stap vooruit gemaakt, maar gaat toch snel vervelen. PES is dramatisch dit jaar dus wint het zeker niet.
     
  9. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Als voetbal noob, welke game is dan het leukst? Teams enzo boeien me niet, maar de animaties,GFX en gameplay wel. Welke springt er dan uit?
     
  10. berenscheet

    berenscheet Guest

    als je vrij weinig van voetbal afweet zal ik denk ik voor Fifa gaan..daar ligt het meeste fun-gehalte. PES is toch wat moeilijker en serieuser naar mijn idee.
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dat schijnt dit jaar dus omgedraaid te zijn 8) Fifa tergend moeilijk, en PES sneller, meer fun dan Fifa. Fifa wordt dit jaar omschreven als meest realistisch weergave, maar daardoor minder fun :+
     
  12. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    klopt, fifa is moeilijker dan pes;)
     
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    PES 2008, al moet ik zeggen dat FIFA 08 nu echt de juiste richting in gaat.
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb bij PES 2008 alleen de demo gespeelt, dus ik kan moeilijk een conclusie geven over hoe PES 2008 nu precies is. Van Fifa 08 heb ik de volledige versie en vindt het ook een top spel! Ze zijn t.o.v. Fifa 07 echt vooruit gegaan. De keuze aan speelmodi, be a pro mode, graphics zien er mooi uit, gameplay is verbeterd. Alleen de gameplay is het nou net niet. Vanaf de middenlijn pass ik naar een speler die links van mij staat. Vervolgens neemt hij de bal best wel traag aan om dan traag te draaien richting het doel en te rennen. Maar als je eenmaal in beweging bent is dit gewoon anders. Dan speelt het prima.

    Ik heb gehoord dat PES 2008 meer arcade is geworden, makkelijk scoren en de gameplay snelheid ligt echt hoog. Natuurlijk kan dit anders zijn. Dan het toffe aan PES 2008 vind ik dan wel de Edit - Functie en dan toch weer de gameplay. Lekker snel counteren, maar het moet niet té snel spelen. Als je kijkt naar de graphics, sound en online is dit gewoon bagger.

    Als ik dan toch moet kiezen ga ik voor Fifa 08. Dit omdat ik de be a pro mode een erg leuke toevoeging vindt aan het spel, het ziet er gelikt uit, online werkt het prima, online competities, manager mode is cool en de challenge modus houdt je wel even bezig. Verder speelt het gewoon prima. Wat ook een minpunt is van Fifa 08 is het Nederlands commentaar. Mijn god, dat moet EA echt drastisch veranderen in het volgend deel!

    Als Fifa 08 zo door gaat, ik kijk dan ook al graag uit naar Fifa 09, dan hebben zij bij het volgend deel een parel in handen.
     
  15. Maxke-360

    Maxke-360 Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Pes voor het totale balgevoel, Fifa voor de licenties en alles errond.
     
  16. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, ik heb zo'n beetje al je posts gevolgd in het PES- én Fifa-topic, want ik wil elk jaar weten of Fifa dichter bij PES komt. Wel grappig dat je zegt dat je zegt dat Fifa de juiste richting opgaat, want erg positief was je er nooit over ( behalve over het baltempo ). Maar ik vind dat je wel gelijk hebt, ik heb beide spellen een kans gegeven, Fifa toch uiteindelijk maar verkocht, want PES speelt net iets lekkerder ja. PES moet overigens wel oppassen!
     
  17. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    euuhhh stalker?8)
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik ben gewoon objectief. Ik vind dat FIFA 08 erg vooruit is gegaan. Daarentegen blijft de gameplay onder de maat. Neemt niet weg dat dit wel de beste FIFA tot nu toe was. Als ze weer zo'n sprong maken volgend jaar dan denk ik dat Konami het moeilijk gaat krijgen. Maar het schijnt dat het verschil tussen PES1 en PES5 net zo groot gaat worden als het verschil tussen PES 2008 en PES 2009. Hopelijk maakt hij zijn woorden waar....
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Fifa 08.

    Gewoon de betere voetbalgame dit jaar, ook wat gameplay betreft vind ik zelf.
     
  20. Avilla

    Avilla Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    No way;). De gameplay is meer dan trucjes doen en de snelheid waarmee gespeeld wordt. Bij Fifa 08 zijn er nagenoeg geen tactische mogelijkheden. De looplijnen die de spelers volgend is ook niet veel soeps. Ze spelen als 11 individuen en niet als een ploeg.
     

Deel Deze Pagina