Project gotham racing 4 tutorials o.i.d.

Discussie in 'Algemeen' gestart door zfn, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zfn

zfn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net PGR4 gekocht, en wauw wat een geweldig spel! Alleen vlieg ik altijd de kant in bij de wat scherpere bochten. Flink afremmen bij de bochten is natuurlijk een oplossing, maar kost veel tijd.. En dus zoeken hoe je de bochten beter kan nemen. B.V. door driften? Maar hoe ik google ook afzoek, nergens vind je tutorials of ander nuttig leesvoer hoe dit anders kan. Weet iemand links of tips? Ik had wel verwacht dat er een PGR forum was, waar dit ongetwijfeld ook besproken zou zijn, maar ook dit kan ik niet vinden.

2. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    heb je forza ooit gespeeld ??? dat is nog veel erger want forza is veel realistischer maar om even je vraag te beantwoorden..

gewoon paar keer lichtjes de remknop induwen en terugschakelen moet al voldoende zijn en voor echt scherpe bochten wat meer de remknop in''duwen''

PGR4 thread

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  3. zfn

zfn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Forza heb ik niet.. :p

Ik durf het niet aan om op handmatig schakelen te zetten, volgens mij wordt het dan al helemaal niks..

Bedoel je remmen als gewoon rrremmm.. of de handrem? de lichte bochten is niet het probleem, dat is inderdaad een beetje remmen en verder. Maar bij de wat scherpere bochten, rem ik inderdaad hard maar dan rem ik veel te veel af. Als ik minder probeer af te remmen, vlieg ik weer tegen de muur aan. :x

4. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    dan is het gewoon een kweste van licht remmen (niet met handrem) en dan goed insturen scheelt ook heel veel tijd

5. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Koop Forza 2, ga die een half jaar spelen. Stop PGR4 in het laadje en je speelt alles uit op de moeilijkste stand ;)

6. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, Forza doen :). Als dat geen optie is moet je eerst maar eens de ideale lijn zien te vinden. Waardoor je met zo min mogelijk stuur- en remwerk zo snel mogelijk de bocht neemt.
    Probeer ook 't meeste harde remwerk vóór de bocht te doen zodat je niet tijdens het draaien in de bocht nog hard moet remmen. Dit resulteert, in Forza althans in een spin, en dat wil je niet =(.

Key point: zoek de ideale lijn.

7. zfn

zfn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou nog heel even wachten met het kopen van een nieuw spel.. :p Ik zal vanavond eens goed oefenen op de ideale lijn, en het remwerk.. :D

8. JeePee

JeePee Guest

Gewoon remmen. Geen handrem, geen drifts, geen onzin. Gewoon remmen, gassen en sturen. Niks meer niks minder.

Als je uit een bocht vliegt rem je de volgende ronde iets eerder en iets langer. Gaat het dan te langzaam rem je de ronde daarna weer iets later. Ga je dan te snel, dan weet je dus dat je op de limiet zat.

Hier een filmpje van mezelf met de Sledgehammer uit PGR3 (een van de brakste wagens). Als je mn remlichten aan ziet gaan weet je dat ik vol rem. 100%. Misschien dat je hierdoor wat inzicht krijgt in hoe snel je bochten kan nemen. Let niet op de clanwebsite op het begin... die bestaat niet meer :9 (oud filmpje)

Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2007
  9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit kan eigenlijk beter in het bestaande PGR4 topic. Ik wil je dan ook vragen om daar verder te posten, dan doe ik deze thread op slot. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina