1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

X-box -----------> zo snel mogelijk!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door basix, 30 aug 2001.

  1. basix

    basix !BO!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou de manier om straks het snelst aan een goeie
    X-box te komen?? Is importeren het echt waard?? En waarvan is importeren dan het beste??

    Jaja, dat vroeg ik mij allemaal af! :cool:
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    ik kan 100% zeker een xbox voor je importeren.

    de prijs moet ik nog even kijken.
    maar zowiezow goedkoper dan 1000 piek.
    als je geintereseerd bent moet je even je gegevens en wat je wilt hebben naar mijn email sturen. dan kan ik je ervan op de hoogte brengen waneer ik meer weet.
    ik zal er dadelijk of morgen een topic van maken op de main page, om zo emails van mensne te ontvangen en de vraag te kunnen meten.
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
  4. Mr. Blonde

    Mr. Blonde Retro rules!

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan kloppen dat de Xbox NTSC/Pal compatible is, maar zijn de games dat ook? Kijk voor de gein eens op Funxbox.com. Daar hebben ze een hires scan van de achterkant van de Nightcaster-box. Hierop staat letterlijk:

    For use only with Xbox video game consoles with NTSC-designation.

    Zou te maken kunnen hebben met de maximale resolutie die men kan gebruiken voor het spel (bij Pal meer horizontale lijnen dan bij NTSC).

    Dus ik ben nog niet overtuigd of alles wel zo compatible is tussen Europa en VS.



    :confused:
     
  5. basix

    basix !BO!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    zag ik ook ja!

    Ik heb inderdaad ook gezien dat die covers " For use only with Xbox video game consoles with NTSC-designation." ! erop geprint hadden er staat op de voorkant ook duidelijk het NTSC balkje. Dat bedoelde ik ook met een ´goeie´
    X-box. Als het in ieder geval toch compatible is dan ben ik zeker geinteresseerd om er een via je bestellen Kobold.

    We moeten wel snel wat gaan horen over de ombouw mogelijkheden enzo want als dat een niet te groot probleem word ga ik het ook zeker wel de moeite waard vinden om ´m te bestellen.

    Volgens mij ben ik de structuur van dit berichtje ergens kwijt geraakt!!

    ]:-
     
  6. basix

    basix !BO!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    FF off-topic

    Dat "transworld surfing" spel klinkt ook flink strak als je het bekijkt! :D
     
  7. basix

    basix !BO!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    FF off-topic

    Dat "transworld surfing" spel klinkt ook flink strak als je het bekijkt! :D
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    whaha ja, ik vind ook dat ze wel eens iets duidelijk mogen maken.
    eerlijk gezecht weet ik van die tv troep niet zoveel af, als iemand dat even duidelijk kan uitleggen?

    in nedelrand habben ze pal 50 herz?

    en in amerika ntsc 60 herz?

    ofzo?
    en waarom is dit een software iets? (blijkbaar)
    het lijkt mij dat de hardware gewoon vertaald naar televisie beelden, niet de software op dit niveau?

    je schijnt ook op je monitor te kunnen>?
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    nedelrand habben
    wwhahahahahhahahah!!!!!!1
    lache whahahahhahaah!!!!!!!!!!1
     
  10. Mr. Blonde

    Mr. Blonde Retro rules!

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij het displayen van een beeld op televisie is het type TV van belang voor het bepalen van je verticale resolutie. Een tv werkt met interlacing. Je scherm wordt 50 keer per seconde opgebouwd, maar iedere keer worden maar de helft van de beeldlijnen ververst. Hierdoor ontstaat een lichte knippering. Die zie je niet, mits je je beelden goed opbouwt. Een witte lijn van 1 pixel op een zwarte achtergrond knippert.

    Je wil dus precies weten hoe de lijnen in het geheugen op de lijnen op het beeld gaan komen. En daarom moet je weten of je een PAL of NTSC TV hebt, want PAL heeft meer horizontale lijnen (en dus een hogere verticale resolutie).

    LET OP: dit is mijn theorie, ik heb geen idee of dit in de praktijk van de Xbox ook zo werkt. Ik kan me voorstellen dat ze gewoon alle spellen op NTSC maken en dat voor PAL compenseren, maar ik vermoedt dat dat niet zo is, omdat ze die opmerking op de doos van het spel hebben staan (zie vorige post).
     
  11. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar hoezit het dan met 100hz breedbeeld tv's. Gebruiken die dan maar 50 hz ofzo als je een game speelt ?

    En ja ik weet hier nix vanaf :)
     
  12. Mr. Blonde

    Mr. Blonde Retro rules!

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Een 100 hertz tv werkt op dezelfde manier, alleen wordt het beeld 100 keer per seconde opgebouwd (dus 50 keer per lijn). Hierdoor krijg je minder knippering.

    Het idee achter mijn verhaal is dat je bij het selecteren van kleurencombinaties e.d. hier bewust rekening mee moet houden. Anders krijg je lelijke kleuren of vervagingen. Als je dus bv. een beeld van 320 bij 400 zou oprekken naar 320 bij 450 (fictieve getallen, ik ken de precieze cijfers ook niet), dan krijg je een andere verdeling, waardoor e.e.a. er minder strak uit kan komen te zien. op www.gamasutra.com stond ooit een heel stuk over de werking van computergrafix op een tv. Mijn vermoeden is dat dit de reden is dat een spel voor NTSC of PAL kan werken. Maar ik kan er ook volledig naast zitten.
     
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    hmmmmm ya ik weet het niet hoor.
    we zullen binnekort eens informeren.
     
  14. basix

    basix !BO!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een strak plan, want voor mij moet hier in ieder geval zeker wat meer duidelijkheid in komen voordat ik aankoop plannen gaan maken!
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    importeren wordt denk ik nog goekoper dan in NL kopen in maart 2002..
     
  16. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    ik kan importeren.
    de vraag is HOEVEEL bexen ik kan importeren.
    ook de vraag is of het in bundels moet.

    maar ik kan nu vaststellen dat de prijs voor een xbox game console 950 piek is.
    dan stuur ik em rechtstreeks naar je huis, of ik kom hem langsbrengne als je niet al te ver word, neem ik een extra controller mee en kunnen we even kontschoppen met doa 3 8)

    spelletjes 150 piek.

    dvd ding moet ik evenb kijken oftie niet in die bundel zit al. (als het bundels worden)

    dus 950 piek zal inderdaad of ongeveer hetzelfde of misschien zelfs goedkoper zijn dan alstie in nederland komt,
    weenie zeker maar aangezien de playstation 2 NOG STEEDS 1000 piek is...
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Je weet nu ABSOLUUT zeker dat die 950,- wordt?

    en van die spellen ook?
     
  18. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    yah
    maar ik weet dus nog niet hoeveel!
    misschien maar een paar en dan hebben wij zelf eerste keus natuurlijk.
     
  19. Milad

    Milad Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik dan ;)
     
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    haha 8)
    ik hoop er op zijn minst 10 te krijgen

    dus wie het eerst maalt wie het eerst uh maalt.

    ik heb al een email binnen van basix geloof ik.

    maar echt waar, jullie zijn de eerste die het horen als ik weet hoeveel ik er kan krijgen

    deze week meer duidelijkheid (geloof me het is niet makkelijk communiceren met iemand uit een land waar het dag is als het hier nacht is en vise versa die zelf ook nog een zaak moet runnen, dus druk is)
     

Deel Deze Pagina