1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De releasedates van de Xbox waren: VS 15 november 2001, JAP 22 februari 2002, EU 14 maart 2002.
    De releasedates van de Gamecube waren: VS 18 november 2001, JAP 14 september 2001, EU 3 mei 2002.
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    een beetje overdreven maar exclusives zijn tegenwoordig niet meer zo "exclusief" dan dat ze vroeger waren inderdaad.
    Hier heeft MS dus een belangrijke winst geboekt tov Sony aangezien ze dus een grote inhaalslag hebben gemaakt.

    Ik denk zelfs dat Sony meer "exclusives" gaat verliezen aan de 360 dan andersom....
    (de geruchten over MGS4 zijn hier een goed voorbeeld van).


    Ik zou binnenkort trouwens wel eens wat echte hardware cijfers willen zien van de 3 consoles...
    (met namen de 360 en PS 3 aangezien hun het "echte gevecht" leveren. Ze delen veel dezelfde games en de doelgroepen zijn redelijk hetzelfde...).

    Halo 3 begint in Engeland weer populairder te worden omdat retailers veel acties uitzetten voor deze game... Zo richting de kerst zie ik dat nog wel meer gebeuren.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mario Galaxy gaat qua sales een knaller worden, een systemseller. Als Nintendo slim is, dan bundelen ze de game met een Wii.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, Halo 3 is de afgelopen week flink gestegen in de UK in vergelijking met de week ervoor.

    01 (01 ) [PS2] Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
    02 (02 ) [360] Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
    03 (08 ) [360] Halo 3 (Microsoft)
    04 (04 ) [PC] Football Manager 2008 (Sega)
    05 (13 ) [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima (Nintendo)
    06 (12 ) [NDS] Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)
    07 (03 ) [PS3] Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
    08 (05 ) [NDS] The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass (Nintendo)
    09 (06 ) [PS2] Fifa 08 (Electronic Arts)
    10 (__ ) [PS2] The Simpsons Game (Electronic Arts)
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, iedere Nintendo game is eigenlijk een systemseller.... 3th Party sloeg nooit aan en dat is met de Wii nog steeds zo...
    Ik vind het vreemd dat zo weinig 3th partygames voor de Wii echt goed verkopen....
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Omdat de 3th party games die op de Wii komen gewoonweg bagger zijn ;)
     
  7. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja en zo wordt de WII straks de console met de meeste exclusives... :lol:
     
  8. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Geinig ding.

    Misschien handing om 'm gewoon te showen hier, scheelt weer linkje klikken. ;)

    [​IMG]
     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Aber... es gaat hier toch uber das "nex-gen" conzoles...
     
  11. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik was te lui het op te zoeken :p
    Dan heeft hij het wel goed gedaan ja.
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    wat is het verschil met de oude dan? Is deze nog kleiner?
     
  13. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ingebouwde PSU als ik het goed heb....
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Vind hem er nou niet echt mooier op geworden, maarja vraag me zoiezo af of deze gaat verkopen voor een aanzienlijk hoger bedrag dan de oudere versies, want een nieuwere versie = duurder en dat komt dan weer door de productieprocess. Bij mij komt ie er in iedergeval niet in...
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ingebouwde wat? :eek:
     
  16. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    power supply..

    maar dit ist keinen nextgen conzol...
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind hem wel mooi. Moet me straks weer inhouden om hem te kopen, heb namelijk al 4 PS2's staan. :)
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waarom 4? :eek:
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    4?! Beetje nutteloos om deze te halen toch?

    Ik heb sinds gisteren een ps4, de 40 gig versie. Ik ben gisteren voornamelijk bezig geweest met instellen en het bekijken van een erg lange tutorial van 'Eye of Judgement'. Maar aangezien dit de versus-thread is en we hier voornamelijk alleen maar over papieren specs en persnieuwtjes ed hebben, wil ik toch even een korte mening geven over de ps3 tov de 360:

    Voordelen Playstation 3:

    - Het menu: Alhoewel ik voornamelijk lees dat mensen het menu van de 360 preferen boven die van de ps3 kan ik me hier absoluut niet in vinden. Het menu van de ps3 is een ontzettend mooi stukje 'eye-candy' en na een half uurtje spelen wist ik het grootste gedeelte van de opties wel te vinden. Het werkt gewoon soepel en is strak vorm gegeven. De demo van bijvoorbeeld Heavenly Sword wordt erg mooi afgespeeld in een preview-schermpje en als je er op gaat staan, wordt er automatisch geswitched naar een heavenly-sword wallpaper. Het menu van de ps3 straalt gewoon rust uit, waar het menu van de 360 vaak 1 grote kermis is met knipperende banners, kleuren en weet ik veel wat. Tevens had ik bij het menu van de 360 vaak slowdown en heb dit op de ps3 nog niet zien gebeuren

    - Het apparaat zelf: De ps3 is gewoon 1 (welliswaar groot) apparaat. Als ik een 360 wil met ongeveer dezelfde functionaliteiten mag ik mijn duplo-kwaliteiten wel naar boven halen. Want dan moet ik een wifi-adaper er op zetten, een hd er op klikken, een powerbox wegwerken en een hd-dvd-add on er naast zetten (klein detail, bij de ps3 heb je zelfs geen lade). Naast het feit dat dit gewoon onhandig is, staat het ook veel minder mooi

    - Stilte!!!: Wat een verademing! Ik zet de console aan en het blijft gewoon stil, ik duw er een muziek-cd in en het blijft gewoon stil, ik druk er een game in en het blijft gewoon stil. Vaak gelezen dat veel mensen zich niet storen aan het geluid van de 360. Echter iemand die naast het spoor woont hoort de treinen ook niet meer, echter zal ontzettend genieten van de stilte in een hutje op de hei. Ik heb zelden een apparaat meegemaakt wat zo'n herrie maakt als de 360 en ben blij dat ik nu ook met normaal geluid kan gamen.

    -Browsen op je ps3: Gisteren maar eventjes gedaan, maar het werkt prima. Ik ben blij dat ik na een avondje gamen ook direct nog even mijn mail kan checken ed. Echter filmpjes van gametrailers deden het helaas niet. Wel is het erg handig dat ie automatisch een history opbouwt van bezochte sites

    -Controller: Het laden van de controller gaat via een meegeleverde usb kabel. Het laden gaat erg snel (1,5 uur) en ik hoef niet meer met oplaadbare batterijen en een lader aan de slag (hey die had ik ook bij het duplo verhaal moeten neerzetten!). Daarnaast is de controller ook nog eens uberlicht, wat ik persoonlijk wel erg fijn vindt.

    -Demo van Heavenly Sword: ok misschien raar om hier te noemen, maar dit is de enige demo waar ik gisteren aan toe kwam. Maar wat voor één. Echt om je vingers bij af te likken. Ik ben me er van bewust dat de game wordt afgebrand om voornamelijk zijn korte speelduur, maar mensen die zeggen dat de ps3 niet hetzelfde aankan als de 360 hebben echt stront in hun ogen. De demo was zeer kort, maar ik zat op het puntje van mijn stoel.

    Nadelen tov de 360:

    - PSN is leeg: voor een console die ongeveer even lang uit is als de 360 is het psn wel erg leeg. Als Sony de ps3 gebruikt om blu-ray te pushen, dan verbaas ik me er wel over dat er zo weinig trailers op staan. Ook het aantal demo's is bedroevend laag. Natuurlijk is er voor mij genoeg te spelen zo'n eerste week (17 gig aan het downen), maar voor iemand die zijn ps3 al langer heeft is het gewoon mager

    -De controller vormgeving: De controller is gewoon te klein. Daar zat ik me trouwens wel over te verbazen, want ik heb zowel de ps1 als 2 gehad, maar moest voor mijn gevoel toch wel iets 'leniger' zijn met mijn vingers dan op de 360.

    -Niet echt een eigen profiel: Tenminste niet zover ik kon zien. Ik ben aardig van de stats en cijfertjes en het vergelijken. Op de 360 vond ik het dan ook lachen om een beetje door al mijn achievements heen te lopen (met de bijbehorende icoontjes), mijn gespeelde spellen te bekijken en evt te vergelijken met anderen uit mijn friendslist

    - Downloaden via psn gaat traag?: Ik weet niet zeker of dit ligt aan het feit dat ik ip-configuratie op automatisch heb staan (zit achter een router) maar het downloaden van de demo van Heavenly Sword (1gig) ging traaaaaaag. Ik denk dat ik er zeker 3 kwartier over heb gedaan als het niet meer is. Ik heb een 20mbit verbinding en mijn draadloze verbinding was 100% dus daar ligt het niet aan. Misschien toch wat poorten open zetten?


    Ik heb nog niet online gegamed, dus daar kan ik geen uitspraken over doen, maar ik weet zeker dat ik mijn algemene friendslist ga missen.

    Al met al zeer tevreden met mijn aankoop. Het is in mijn optiek een veel beter en completer apparaat wat voor mij zeker zorgt voor een relaxtere en leukere game-ervaring.

    edit: vergeten te vermelden: Mijn 40 gig versie is met het verbruik van 135 kwatt zuiniger dan mijn oude 360. Er is gisteren wel ontkend dat de 40 gig nu al de 65nm chip heeft, echter het verbuik van 135 klopt wel. Echter de Falcons zullen ongetwijfeld hier weer onder gaan zitten.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Goed verhaal! Het trage downloaden via PSN zou kunnen komen omdat het netwerk er gisteravond uitlag. Er was onderhoud aan de servers waardoor PSN en de store niet tot matig werkten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina