Je vroeg om een mening:
Nadeel van races op vaste tijden: Het zijn altijd dezelfde personen die pech hebben dan, omdat ze op die dag/tijd niet kunnen racen vanwege studie/werk. Stel dat er wordt afgesproken dat er zaterdagmiddag voortaan geraced wordt, dan heb ik mooi dikke pech, dan werk ik. Als er een beetje variatie zit in tijden en dagen (in't weekend kunnen de meeste mensen denk ik) dan zijn niet altijd dezelfden de pechvogels. (EDIT: zaterdagavonden, vanaf halg 9 ofzo is voor mij geen probleem, liever nog op zondagMIDDAG/ochtend)
Zoals jij de race beschrijft, komt het op eigenlijk op mij over als een soort timetrial, maar dan iedereen tegelijk, waarin het niet uitmaakt op welke plek je finisht!? (ik ga bjina denken dat je ook voorstander bent van collissions: OFF, maar dat gaat toch net te ver vermoedt ik) Je krijgt dan rare praktijken: Bij de start is het misschien verstandig om een soort gat te laten vallen, zodat de ruimte voor je groot genoeg is om een snelle tijd neer te zetten enzo, of je gebruikt banden die naar een paar rondjes al versleten zijn (5 keer banden wisselen...), anderen zullen juist racen om te winnen waardoor de race helemaal niet meer leuk is.
Racen en timetrialen zijn twee heel verschillende dingen, en ik denk dat tijdens de race de nadruk absoluut op het racen moet liggen en dat het verstandig is als je tijdens de race HOOGUIT 1 punt geeft aan de persoon met de snelste ronde en dat er tijdens de timetrials door de weeks al genoeg getimetriald wordt.
Laatst bewerkt: 9 nov 2007