Xbox 360 HD DVD Player [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gauner

    Gauner Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook naar Engeland gestuurd, zal wel in orde zijn. Maak me er in ieder geval niet druk om.
     
  2. mk2k

    mk2k Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb weer een paar docu HD DVD'S besteld in USA. Het is bij www.DVDPlanet.com thanksgiving sale. En daar krijg je 20% korting als je bij het afrekenen de code : "20offsale" gebruikt. (zonder aanhalingstekens)
    Ze accepteren paypal, dus geen creditcard vereist. Verzendkosten naar NL bedragen $6 + $1,50 per dvd.


    Ik heb de volgende hd dvd's besteld:

    Discovery Atlas: Australia Revealed
    National Geographics: Relentless Enemies
    Digital Video Essentials (om tv af te stellen)

    Tipje: de coupon code pas invoeren net voordat je gaat betalen. Want zodra je tijdens de checkout iets wijzigt (adres, betalingswijze whatever) reset hij het bedrag weer.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2007
  3. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik wil kunnen gamen in de hoogste resolutie (heb ook een Full HD tv) én dat oude DVD's kunnen worden ge-upscaled.
    Uit de FAQ blijkt dat voor BEIDEN dit niet mogelijk te zijn (?) als we het hebben over het verschil tussen de HD component / HD VGA KABELS:

    Upscaling van DVD's door de HD-DVD speler:
    VGA: 480p naar 720P
    HDMI: niet bekend (ook vaag eigenlijk)
    Component: upscaled de HD-DVD speler niet (waarom niet?)

    Maar goed, of ik trek verkeerde conclusies, of...:
    - met een HD VGA kabel kom ik dus niet verder dan 720p voor films én games (?)
    - met HD component kabel kan ik gamen tot 1080P maar niet gewone DVD's laten upscalen naar 720p (?)

    Dan lijkt het net of ik 2 kabels nodig heb om van DVD's en gamen in de hoogste resolutie wil hebben...
    Nergens tref ik echt duidelijkheid in de FAQ over zowel Full HD gamen als oude dvd's kijken die worden ge-upscaled.

    Dus afgezien van kleuren en scherpte(verschillen): welke moet ik nu gebruiken???

    Of is het gewoon zoals het op xbox.com staat:

    VGA HD: films én games tot 1080p (indien het medium dat ondersteunt)
    Component HD: games tot 1080p en films tot 480P (indien het medium dat ondersteunt)


    Ik heb namelijk het gevoel dat de FAQ niet helemaal klopt / volledig is.

    Wat het lijkt me dan gezien de specs een logische keuze: de VGA HD kabel!
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2007
  4. mk2k

    mk2k Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Via component geld het volgende:

    je kunt de xbox instellen op 720p, 1080i of 1080p.

    Als je hem op 720p zet:
    kun je gamen en hddvd's kijken op deze resolutie.

    Als je hem op 1080p zet:

    Je kunt alleen in 1080p gamen. Weet niet of er 1080p games zijn? Je tv moet wel het signaal 1080p via component ondersteunen. (schijnen er weinig te zijn) Met het bekijken van hd dvd's schakelt hij automatisch naar 1080i.

    Als je hem op 1080i zet:
    Gamen en HDDVD's afspelen kan in 1080i.

    Normale dvd's worden nooit ge-upscaled. Het signaal wordt maximaal 576p voor PAL en 480p voor NTSC dvd's. (hij springt automatisch naar deze instelling)


    Ikzelf gebruik een component monster kabel en heb een HD Ready televisie. Ik heb mijn instelling dus op 720p staan. 1080p ondersteund mijn tv niet. en 1080i wel, maar heeft weinig meerwaarde tegenover 720p.

    ----
    Met VGA heb ik verder geen ervaring. die schijnt wel te upscalen. maar moet je aan iemand met VGA kabel vragen.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2007
  5. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor je "component" uitleg, als ik je mag samenvatten met wat ik op xbox.nl zie:

    - tot 1080p gamen (op xbox.nl staat: High-definition gaming-uitvoer van 720p of 1080i en op xbox.com ook 1080p!)
    - tot 1080i HD-DVD (heh, waarom geen 1080p, volgens mij is dat een foutje van je?)
    - 480p voor DVD's (op xbox.nl staat: Dvd's afspelen met progressieve scan in 480p)

    Raar is dat je niet deze zaken snel langs elkaar kan leggen / ziet liggen: HD vga, HD component en HDMI versus games / DVD / HD-DVD

    Ik heb overigens een Pioneer PDP-LX508D: 8)

    Ondersteunde videosignalen
    720 (1440) x 576i@50 Hz
    720 x 576p@50 Hz
    1280 x 720p@50 Hz
    1920 x 1080i@50 Hz
    720 (1440) x 480i@59.94 Hz/60 Hz
    720 x 480p@59,94 Hz/60 Hz
    1280 x 720p@59,94 Hz/60 Hz
    1920 x 1080i@59,94 Hz/60 Hz
    1920 x 1080p@24 Hz
    1920 x 1080p@50 Hz
    1920 x 1080p@60 Hz

    Ondersteunde PC videosignalen
    640 x 480 (VGA) 60 Hz
    800 x 600 (SVGA) 60 Hz
    1024 x 768 (XGA) 60 Hz
    1360 x 768 (Wide - XGA) 60 Hz
    1280 x 1024 (SXGA) 60 Hz

    Maar ja, dit is op basis van HDMI, dus voor de HD vga kabel en HD component weet ik het nog niet...

    In ieder geval blijft (ondanks wat hier en daar - ook in de FAQ - wordt vermeld volgens xbox.com:

    VGA HD: HD-DVD films én games tot 1080p (indien het medium dat ondersteunt)
    Component HD: HD-DVD films / games tot 1080p en (DVD)films tot 480P (indien het medium dat ondersteunt)
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2007
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. zojuist ff dat formulier ingevuld en opgestuurd (Duitsland). Nu maar hopen dat we die zooi snel krijgen.
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Fireballs,

    aangezien je zo'n fantastisch scherm hebt, is het misschien beter een HD-DVD speler te kopen die zo'n scherm ook echt recht aan doet. Ik heb de stand-alone HD-XE1 van Toshiba en die speelt films netjes op 1080p(24) af en upscaled standaard dvd's netjes naar 1080p!

    Plaatje is echt fantastisch over HDMI op mijn Sony 40V3000. Je doet jezelf een plezier om dat extra geld ervoor uit te trekken denkik. Nu is een investering van zo'n 500,- extra misschien veel geld maar over een jaar ben je dát vergeten, maar zit je wel met een uitmuntende beeldkwaliteit films te bekijken :)
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik ben zo'n groot bedrag na een week al weer vergeten! 8)
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Moet je nagaan, jouw add-on kost je 150,- en geen 750,- a 850,- wat die Toshiba moet kosten :+
    Met alle respect, op een 720p tv is de add-on voor de 360 helemaal perfect, maar voor een Full HD Pioneer Kuro plasma scherm die alle HD bells & whistles ondersteunt (tot 1080p24 true cinema) van .... héél veel geld zou ik voor een HQ stand-alone HD-DVD speler gaan.

    Ben blij dat je blij bent met je speler! Ik ben ook heel benieuwd wanneer de mijne gaat binnenkomen zodat ik kan vergelijken met mijn Toshiba.
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat zal een Appel met Peren vergelijking worden. Dat prijsverschil zit 'em ergens in:p Desondanks ben ik er in elk geval super blij mee. Mede dankzij deze actie maar ook de functies die HD DVD biedt en DVD niet. Nu moet ik alleen meer schijfjes:mad:
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat prijsverschil zit hem in het feit dat die standalone ook zelf hardware in huis moet hebben om te decoderen etc.

    De HD-DVD addon zelf kost misschien wel niet zo heel veel, maar deze zit dan ook verbonden met een los apparaat, de 360.

    In essentie zijn ze bijna ook gelijk (iig de drive), alleen de (verbeterings-)processen die het plaatje op je hd scherm toveren zijn bij de één anders/uitgebreider dan bij de ander.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2007
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En als je totaalplaatje telt.
    Xbox360: €400,-
    HDDVD Speler: €200,- (reguliere prijs)

    Dan zit je ook op €600,-. Dus dan is het prijsverschil met de Stand-alone spelers al heel wat kleiner! :)
     
  13. mk2k

    mk2k Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0



    Nee dat 1080i van HD DVD over component is geen foutje. De HD DVD standaard laat maximaal maar 1080i toe over component. Geld ook voor stand alone drives die je via component aansluit. Dus daar is het verstandig om van HDMI gebruik te maken welke wel 1080p ondersteund.

    En op xbox.com staat dat dvd's 480p afspelen omdat het daar in Amerika NTSC (never the same color) is. Resolutie van 720x480
    Wij leven in europa. En hebben het vele malen betere PAL systeem. Wat een resolutie van 720x576 heeft en dat wordt dus 576p doorgestuurd. Waarom hij niet upscaled zal komen doordat er misshien geen Faroudja upscale chip ingebouwd zit in de xbox ?
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2007
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Jongens die add-on is ook meer dan prima! Al had ik die XE1 niet via een incentive op mijn werk 'gratis' verkregen, had ik ook voor de 360 add-on gegaan.

    Maar nu ik hem heb ben ik er wel nóg blijer mee :) Hij wordt als beste HD-DVD speler getest en daarom adviseer ik iemand die een scherm van € 4000,- a 5000,- heeft daar ook naar te kijken als het binnen zijn mogelijkheden valt.. het lost ook meteen zijn upscaling ´problemen´ op
     
  15. mk2k

    mk2k Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand met een 5000 euro scherm heeft natuurlijk geen geld meer over voor een hd dvd speler na aankoop. ;):):lol:
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Gister Batman Begins gehaald en het ziet er werkelijk schitterend uit, Eindelijk wordt het commentaar tijdens de film nog leuker, met die kleine schermpjes met beelden van de productie etc. tijdens het film kijken :) Hopelijk komt LOTR nou eens!!


    Trouwens,
    Iemand ervaring met Axelmusic.com? Kan ik daar meerdere HD-DVD's tegelijk bestellen zonder Duane tussenkomst? Volgens mij niet want ze versturen uit Nederland? ALvast bedankt ;)
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb daar Smokin Aces besteld. Alleen staat die nog in Backorder bij de leverancier. Dus wacht af tot ie verzonden is. Maar mailtjes handelen ze ook netjes af.
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wow.

    360 Nu via de Hama HDMI kabel (dikke stugge kabel, met nylon eromheen) aangesloten, en nog veel beter beeld dan via vga!

    Nog scherper, en de kleuren zijn nog beter dan via component!
    Qua contrast, is zwart echt nog een stuk zwarter nu.

    _O_

    //edit foto verpest de kwaliteit natuurlijk een beetje + je ziet die rare diagonale lijnen enzo, maar:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  19. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb vorige week Blood Diamond er besteld is 5 november verzonden in de mail stond Your package will usually arrive within 5-8 days.
    Ik post het als hij komt
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dus niet vanuit Nederland..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina