Wat ben jij: Verzamelaar of verkoper?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banzaiaap, 12 nov 2007.

1. Miathan_nl

Miathan_nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel games verkoop ik weer nadat ik ze uitgespeeld heb, of als ik er na een paar uur alweer genoeg van heb. Ben redelijk kieskeurig met welke games ik leuk vind.

Al zijn er wel een aantal die ik zo goed vond, dat ik ze voorlopig even hou. Misschien wil ik ze nog eens spelen, anders gaan ze weg.

Van het geld van verkochte spellen koop ik wel zonder uitzondering een nieuw spel.

Ben pas sinds een jaartje weer een actieve gamer, hiervoor op zijn minst 12 jaar niet meer gegamed :)

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar was ik even een verkoper, toen heb ik echt heel veel, voornamelijk oude meuk, verkocht omdat ik er echt niks meer mee deed en het voor mij gewoon geen waarde meer had. Plus had ik het geld nodig om een PC van te kopen. Dit is dan ook de enige keer in m'n leven geweest dat ik zoveel spellen heb weggedaan. Hoe je het ook bekijkt, het is en blijft kapitaalvernietiging en een verzameling is gewoon leuk om te hebben. Maar heb inmiddels dan ook weer een redelijk aantal games verspreid over 3 systeempjes (zie sig), dus je zou kunnen zeggen dat ik weer aan het verzamelen ben gegaan ;) Vooral deze generatie is het echt tof om gamer te zijn _O_

Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  3. Stan Getz

Stan Getz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje van beide. Oude consoles (psx, dreamcast etc) verkoop ik niet. Daarbij hou ik altijd de topgames (tekken, F355 chal etc). Zo ook bij de 360. Veel ruil ik, toppers bewaar ik.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is kapitaalvernietiging? Want volgens mij is juist bewaren kapitaalvernietiging ;)

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kapitaalvernietiging noem ik ergens heel veel geld aan uitgeven (in dit geval een gamescollectie) en dan later de hele boel verkopen en er bij lange na niet hetzelfde voor terugkrijgen als wat je eraan hebt uitgegeven. Is dus met veel dingen het geval, maar toch :)

6. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verzamelaar - Nog nooit iets weggedaan! Ben net iets te jong voor de NES, ik zit zeg maar op het randje (ben 16, toen ik echt interesse kreeg in games kwam de SNES nét uit).

Ik heb:
    - SNES, met een tiental spellen (alles compleet, boekjes/doosjes)
    - N64, met een tiental spellen (alles compleet, boekjes/doosjes)
    - Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, Gameboy Advance SP, Gameboy DS en totaal een stuk of 50-75 spellen - Alle doosjes/boekjes nog intact.
    - PSOne
    - PS2
    - Gamecube
    - Wii
    - Xbox 360

Ik schat in totaal een stuk of 100-150 spellen in mijn bezit.

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut voor de volle 100 procent een verzamelaar, heb nu dan net VF5 verkocht voor de PS3, maar dat alleen maar omdat ik de 360 versie gekocht heb, anders verkoop ik vrijwel nooit wat.

Voor de rest spreekt mn sig wel voor zich denk ik :)

Wat spulletjes van deze en afgelopen generatie, ik heb nieuwe kasten nodig, past er allemaal niet meer in :)
    Om over de dingen van vroeger maar niet te spreken.

Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  8. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik was een verzamelaar, iets van 90 Xbox games en 30 Dreamcast games maar toen verkocht ik mijn Xbox games omdat ik heel erg graag mijn grote liefde wou ontmoeten :) (heeft geholpen, kijkend naar de gouden ring).
    Nu weer een beginnende verzamelaar, iets meer dan 40 Xbox360 games en 30 gewone Xbox Games. Langzaam maar zeker komt het aantal wel weer terug en heb ik iig eindelijk de rotzooi van de kwaliteit grotendeels gescheiden.

Deel Deze Pagina