Je hebt gelijk, maar ook weer niet helemaal. De waarheid ligt namelijk in het midden: reviews zijn er namelijk niets voor niets. Dus maak er gebruik van. Wil niet zeggen dat je dus niet meer je eigen mening mag (en moet) vormen, maar het is ook zonde ze allemaal van de tafel te vegen en toch iedere keer weer voor die aankoop te gaan. En wat dan als je toch teleurgesteld raakt? In je achterhoofd spookt dan dat zinnetje: "told you so!".
Wat je wel goed aan deze reviews kunt zien is dat (tot nu toe) de cijfers erg verschillend zijn. Dat wil dus zeggen dat er iets aan de hand is. De ene reviewer is erg positief en de andere vindt het juist teleurstellend. De Eurogamer review leest best negatief. Ik kan mijzelf vaak in hun mening vinden (samen met de Gamespot site dus), maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd met hun eens ben. Maar vaak hebben ze wel goede punten, of je het leuk vindt of niet.
Dit stukje uit de EG review maakt mij erg aan het twijfelen of ik het spel nu meteen wil hebben:
"Which is to say that the actual assassinations are a bit ropey. You might imagine that you stalk carefully through heavily guarded hallways, keeping to the shadows, climbing across ceilings, and eventually steal into your target's presence and hold a dagger to their throat like a sort of medieval Leon. But the truth is, again, closer to Crackdown. You do indeed stalk a bit, but only by virtue of the guards being too thick to spot you at more than about 40 feet. There's no clever hiding or skulking. There are no interesting approach tactics. You just get close, watch a cut-scene, and then strike. You seldom do this without alerting the target and his guards - instead you either give chase before planting a dagger in his throat, or you get into the usual sort of block-and-counter fight and go at it until you've stabbed him enough to get the final cut-scene."
Ik was dus echt onder de indruk dat je al sluipend, via de schaduwen, mensen kon verrassen. Maar uit dit stukje concludeer ik dan weer dat je door de wachters vooral niet wordt gezien omdat ze je na een bepaalde (beperkte) afstand al niet meer kunnen spotten? Dat vind ik dan toch weer jammer, want vooral dat sluipen leek me zo leuk. Maar als jullie mij met zekerheid kunnen zeggen (diegene dus die het spel al hebben) dat dat sneaken wel goed is uitgewerkt in dit spel, dan hoor je mij verder niet klagen.
Laatst bewerkt: 13 nov 2007