1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Is inderdaad erg goedkoop en waarschijnlijk zul je voor dat geld niet snel een betere vinden. Maar voor 100 euro meer kun je de R71 halen en die is een enorm stuk beter. Let er wel op dat de kijkhoek laag is. Je moet er dus wel recht voor zitten.
     
  2. SanRox

    SanRox Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de misschien iets domme vraag:

    Maaar, ik heb nu een Philips 80cm breedbeeld TV met 100hz. Nu wil ik graag gaan overstappen op een full HD, want het verschil is echt enorm.

    Ik had al gelezen dat je het beste een 1080P kon kopen maar welke full HD lcd tv zouden jullie me aanraden.

    Ik hoorde dat de Samsungs erg goed moesten zijn. Deze hadden een game-mode (functie) die erg goed moest werken.

    Verder moet hij ergens tussen de 80 en 100cm zijn en rond de 1000 tot 1400 euro kosten.

    Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen
     
  3. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
  4. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    wij zij in het bezit van n samsung le32r81b, iemand hier die goeie instellingen heb voor dit toestel? heb de game mode uitstaan
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Besef wel dat het materiaal wat je er op afspeelt dan ook het beste full hd kan zijn, want 720p komt beter tot zijn recht op een 720p scherm. Verder zie je het verschil tussen full hd en hd-ready vaak niet eens omdat je er te ver af zit.

    Voor dat geld kan je trouwens mooie tv's kopen. Heb je een plasma ook al overwogen? Ik heb bij het kopen van mijn tv beide vergeleken (lcd en plasma) en plasma geeft een beeld wat echt vele malen mooier is. Gisteren met mijn ps3 weer even geswitched tussen mijn plasma en beamer (naar de beamer toe), waar dat toch weer werd bevestigd. Al blijft een beamer een vet ding om op te gamen :+
     
  6. SanRox

    SanRox Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ben nog aan t twijfelen. Meeste zijn positiever over LCD en plasma zou je het beste kunnen pakken vanaf 1m. Verder heb ik er niet al te veel verstand van.

    Zie soms van die demo units in winkels staan. Dit zullen wel hd-ready schermpjes zijn, maar deze zijn al vele male beter dan mijn 100hz breedbeeld
     
  7. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het verschil in de toekomst wel degelijk te zien is..... In iig wel de tv-uitzendingen want hoe het zit dvdtjes e.d. weet ik het weer niet.
     
  8. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een domme vraag maar wat voor aansluiting heb je nodig als je je xbox met een component kabel wil aansluiten? :x
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Groen/Blauw/Rood oftewel YCbCr.
     
  10. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, bedankt :thumbs:
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Wat een onzin. Vele malen. Dus full hd lcd is bv 25% kijkgenot en hd ready plasma is 100% volgens jou. Als je het even letterlijk neemt.

    Bullshit en irritant dat je het zo blijft verkondigen. Er zijn tegenwoordig genoeg lcd schermen die een DVB-T en DVB-C en sommige zelfs ook voor HD een ingebouwde tuner hebben die ook tv-ontvangst mooi scherp en natuurlijk weer kunnen geven. Niet voor niks dat er in reviews van gerenommeerde sites en bladen ook over wordt gesproken dat zulke schermen kunnen wedijveren met de beste plasma schermen.

    Maar wel betaalbaar zijn.
     
  12. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb een Sony Bravia W serie thuis staan en dat is een LCD, en de buren hebben een fullHD plasma maar ik vind die van mij toch mooier. Ookal ben ik misschien een beetje subjectief zal het denk ik toch niet veel uitmaken tussel LCD of Plasma
     
  13. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ik mis het TFT scherm. Dit is duidelijk scherper dan een LCD of Plasma scherm (de rest is al Out of the race..)
    Ik heb nu een Samsung 206BW aan m'n Xbox 360 Elite hangen. Een klein nadeeltje is dat de verhouding niet helemaal klopt. Er is namelijk geen instelbare resolutie voor 16:10. Enkel 4:3 en 16: 9 zijn beschikbaar.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2007
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Mja ik zit ook te twijfelen tussen LCD en Plasma, de nieuwste Panasonic Full HD is betaalbaar en erg mooi, maar lees verhalen over het zogenaamde fosfor effect bij vooral GoW, meer mensen met ervaring hiermee?
     
  15. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben er allang achter dat ik dit jaar NOOIT meer die Panasonic plasma kan kopen. Bij lange na niet.

    Ik speel nu echter op een vrij simpele Sharp tv, en met games als Assassin's Creed , COD4 en volgende week Mass Effect.....dan mis je toch echt wat.
    Met Bioschock vond ik dat al. Maar goed...1124 heb ik NOOIT meer dit jaar.
    Iets van 500 misschien nog wel . Alleen heb ik daar nooit een plasma voor he?
    Hoe duur is de goedkoopste (en goeie ) plasma?

    En stel ik ga wel voor LCD, de minder goeie zwartweergave, dat is toch eigenlijk het grootste nadeel?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De nieuwe LCD modellen van Sharp en Panasonic hebben een perfecte zwartweergave.

    In de winkel zijn zwartwaardes bijna niet te zien.
    1. Vaak analoge videobron.
    2. De verlichting in de winkel is veelste fel.
    3. LCD's zijn niet goed afgesteld.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar dat afstellen kan je zelf of moet je dat ook weer laten doen? En vanaf welke prijs moet ik ongeveer gaan kijken als ik voor LCD ga, zodat ik een echt mooi scherp helder beeld heb waar 360 games gewoon prachtig op uitzien?

    De kans is heel groot dat ik in december een kerstbonus van werk krijg..kan zo'n 350 euro zijn,misschien minder.
    Met spaargeld wat ik ook al een beetje heb kom ik gauw op een 500-600 euro. Heb ik dan een echt mooie LCD van een goed merk en mooi groot beeld(100cm bijv) ?

    Noem eens wat types op, dan kan ik die eens gaan zoeken op sites..en in de shops. Beetje kijken alvast.
    Ik denk dat plasma gewoon nog lang niet te doen is voor mij, zoveel hou ik nou ook niet over van mijn loon elke maand...en ikw il toch echt qua tv nu wel iets beters. Beamers doe ik niet meer aan, ga nu echt verder met tv.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2007
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hij heeft anders wel een punt hoor. Je las op internet altijd dat een lcd het helemaal was en t is goed dat er meer mensen op plasma overstappen. Vooral over Samsung lcd was men altijd laaiend enthousiast, maar als ik ga vergelijken in de winkel dan zie ik bijna nooit waarom.
    Ik had overigens dezelfde ervaring als hem. Ik vind de plasma icm xbox360 n stuk mooier dan welke lcd dan ook. (met nieuwe technieken in de toekomst kan dat best weer veranderen, het gaat hard tegenwoordig)

    Maar ieder scherm heeft ook zn nadelen en je moet gewoon kijken wat voor jou het belangrijkste is, maar zoals vroeger alleen maar naar lcd kijken is er gelukkig wel een beetje uit.

    Over die digitale tuners: ik dacht dat die in Nederland nooit werkten, alleen Ned 1 2 en 3? HD uit de ether kennen we hier zowiezo niet.
     
  20. Coolsnarf

    Coolsnarf Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de W3000 staan en moet zeggen dat de digitale tuner perfect werkt. Heerlijk om nog maar 1 afstandbediening te hoeven gebruiken _O_
    Je moet wel een alphacrypt classic cam kopen, maar dan heb je ook wat!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina