Veelvuldig "disc unreadable"-error

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ranger, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranger

Ranger I bleed blue.

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo daar,

Afgelopen week eindelijk een Xbox 360 aangeschaft, het werd eens tijd, maar ik heb een probleem. Als ik games speel komt het meermaals voor - soms na 2 minuten, soms na 2 uur - dat ik plots de mededeling "disc unreadable" in beeld krijg en de Xbox 360 teruggaat naar het Dashboard. Iets anders zit er niet op.

Ik weet inmiddels dat ik de beruchte krassende DVD-speler erin heb zitten, maar na zo'n 30 uur gamen nog altijd geen krasjes te bekennen en de Xbox staat zeer stabiel op een bijna massieve houten kast, dus overslaan van de disc of ontstane krassen kunnen de oorzaak niet zijn.

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn, of is het beter om Microsoft in te schakelen en te azen op een nieuwe met de herziene DVD-speler?

Alvast bedankt voor de hulp.

Jules

2. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch even contact opnemen met Customer Support, lijkt mij toch het meest handige op dit moment.

0800-0233894 is het nummer meen ik.

3. Ranger

Ranger I bleed blue.

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat nummer continu bereikbaar, of alleen tijdens kantooruren?

4. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij dat de klantenservice in de avond ook bereikbaar is, tot 9 of 10 uur.

Succes anyway, en nog veel plezier met je xbox de komende tijd als alles verholpen is.

5. Ranger

Ranger I bleed blue.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al even gebeld, maar ze hadden een storing in het systeem waardoor ze me momenteel qua reparaties niet verder kon helpen, want ze konden geen orders aannemen. 8)

De - overigens zeer vriendelijke - jongeman aan de lijn stelde 2 opties:

-opsturen, laten checken, maar 15 werkdagen kwijt maximaal en geen garantie dat ze iets konden vinden
    -even afwachten en controleren hoe vaak het gebeurd en of het niet toch bepaalde game is i.p.v. allemaal

Dat laatste is overigens wel waar, het gebeurde in 12 uur gamen met Gears Of War tot nu toe 0x, terwijl het in 20 uur Forza al een keer of 5/6 gebeurd is. Maar die disc is absoluut onbeschadigd en hartstikke nieuw.

Ik wacht even af, of heeft iemand anders nog een andere tip?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina