1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik toch gewoon bij de Antec Sonata blijf, die ziet er wel heel strak uit. Is de 64 bit versie van Vista wel slim om te doen? Ik dacht dat hier meestal meer klachten over waren dan de 32 bit versie? Ik ben trouwens ook niet zeker of ik Vista wil, aangezien de meningen erg verdeeld zijn. Bij sommige mensen is hij buggy, maar andere hebben er weer totaal geen last van.
     
  2. kbskyline

    kbskyline Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met een gforce 8600 maat niet uit welke versie van welke fabrikant zoals asus of xfx.
     
  3. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat jij beter bij de 32 bit versie kan blijven, omdat drivers voor 64 bit versies met regelmaat moeilijk te vinden zijn.
    De keuze tussen vista en xp vind ik zelf ook nog moeilijk, als je zekerheid wil kan je het beste nog gewoon bij xp blijven.

    Google is your friend\o/
     
  4. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier vind je alle reviews die gaan over een 8600 (van Tweakers.net). Anders google je even? Gewoon 8600 review ingeven ofzo... :)
     
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Misschien een stomme vraag. Ik heb de laatste tijd dat mijn comp vastslaat bij games als cod 2, comp of heroes enz, dus games die nogal wat vragen. Nu heb ik mijn computer even opengeschroefd en blijkt dat de fan van de voeding niet draait. Kan het hier aan liggen dat de comp vastslaat?
     
  6. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hier ligt het waarschijnlijk zeker aan, aangezien de voeding dan na een tijdje te warm wordt en zichzelf uitschakelt ;)
     
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0

    Loopt de pc vast of valt het systeem ook echt helemaal uit?
    Als het helemaal uitvalt dan is het inderdaad zoals dave123 zegt de voeding. Als hij alleen vast loopt zou ik het niet weten..
     
  8. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de 64 bit versie van Vista wil is het wel slim om minimaal 4GB geheugen te hebben toch? Ik heb nu eindelijk alles bij elkaar : toetsenbord, hardware PC, kabels, Surround setje, muis.. nu alleen nog een OS dus.
     
  9. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ik wel nemen ja, anders is het zonde om de 64 bits versie te nemen.
    Ow en nog een hint, als je in de tussentijd zonder OS zit, probeer het gratis Ubuntu eens: http://www.ubuntu-nl.org/
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je 'em als spellenbak gaat gebruiken schijnt het wel iets beter te zijn. Ik draai nu op 2 machines Ultimate x64, maar merk er zo out-of-the-box niks van. Morgen of overmorgen ofzo komt m'n extra geheugen, waardoor ik eindelijk true x64 meuk kan gebruiken.
     
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0

    Ben benieuwd naar je prestatiewinst!
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Geen idee wat andere voor ervaringen hiermee hebben. Maar ik denk dat het wel mee valt. Buiten het feit natuurlijk dat ie wel volledig 4GB kan adresseren. Daarvoor gebruik ik het ook, kom geheugen te kort met het gebruik van virtuele machines.
     
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7

    Eerst begint het beeld te haperen en slaat het beeld vast, een paar seconden later wordt alles zwart en ligt heel het systeem plat. als ik de computer opnieuw opstart draait deze weer normaal otdat ik game opstart die veel geheugen en gfx trekt.
    Mijn systeem is een AMD X2 3800+ met 2 gig werkgeheugen en een 1600XTpro 512 MB videokaart. Ik heb de laatste drivers gedownload en de nieuwste bios op mijn moederbord...
     
  14. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dan kan ik met 85% zekerheid zeggen dat het je aan je voeding ligt.
     
  15. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep dat is je voeding, raad je aan om dat systeem de komende tijd niet voor games te gebruiken, anders kan er bij een crash iets kapot raken.
    Als je dit systeem verder wilt gebruiken zal je een nieuwe voeding aan moeten schaffen. Verder kan het tot die tijd ook nuttig zijn om je cpu te proberen "under te volten". Hiermee laat je je cpu op een lager voltage draaien zonder dat je prestatieverlies hebt. Dit zorgt dat je pc minder stroomk verbruikt = ontlasting van de voeding.
    Zie ook: http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmSTZ8Q/Ondervolten_en_onderklokken/
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je voedingfan niet meer draait kan je net zo goed proberen te kijken of je 'm nog kan fixen, of een andere fan erin gooien?
     
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd je zou ff kunnen kijken of de fan nog te fixen is, als dat niet het geval is zou ik gewoon een nieuwe voeding halen. Ik zou iig niet proberen om een nieuwe fan in de voeding te zetten, daarmee bereik je alleen maar meer lawaai als het uberhaupt al past.
     
  18. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    oei spannend...dus de voeding openschroeven en kijken of er een draadje loszit ofzo...
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik raad je eigenlijk niet aan om je voeding open te doen... .Tenzij je weet wat je aan het doen bent, dus je hebt kennis van elektriciteit en de gebruike componenten nodig. Ook al gaat het hier slechts om de fan.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    of gewoon voor de tijdelijk een ventilator erop zetten :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina