1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Virtua Fighter 5

Discussie in 'Games' gestart door Perfect Mark, 26 apr 2006.

  1. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    de VF vechtengine is de beste fightinggame engine die er is. daar kan een spel als naruto wat niet eens bedoeld is als echt vechtspel echt niet tegenop.

    Maar er zijn zeker wel counters hoor, oftewel sabakis in VF lingo. Maar het systeem is anders dan in DOA en een stuk moeilijker.

    Een sabaki is eigenlijk gewoon een move die een bepaalde soorten hits opeet zeg maar. Soms is het slechts een afwering en soms doet het zelf ook nog schade.

    Er is niet een algemeen systeem van Achter + X countert midden voor iedereen. Bijna elke character heeft een sabaki of twee in zijn of haar command list, soms weert een sabaki alleen high punches af, en soms kan hij high punches/elbows en mid punches/elbows afweren. De sabakis verschillen echt per character omdat hun vechtsijlen gewoon anders zijn. SOmmige vechtsijlen zijn defensief, sommige juist aggressief, dat zie je zeker terug in de characters.

    Maar over sabakis/counters in t algemeen. je kan ze echt niet lopen vissen voor counters zoals in DOA. Je moet echt kunnen lezen wat je tegenstander gaat doen voordat je het probeert.
     
  2. Dayuum

    Dayuum Guest

    Hoe werkt online eigelijk? is er ook ranked?
     
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    online is eigenlijk hetzelfde als een arcade. Je speelt en speelt dan weer tegen iemand anders. Ranked of player (maar bijna niemand doet player).

    je kan ook via player matches een private match opzetten en dan kan je gewoon blijven spelen, elke keer rematch. dat is wat ik meestal doe met vrienden. (vooral uit de UK).
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  4. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Sabaki - A property for certain attacks which allows it to maintain priority over other attacks which it sabaki's. A good example is Goh's 3P+K which sabaki's elbow class attacks.
     
  5. Dayuum

    Dayuum Guest

    Ik heb wel veel problemen met live
    Ik disconnect steeds voordat de match begint
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat had ik met Naruto. Met Virtua Fighter loopt alles redelijk goed
     
  7. Dayuum

    Dayuum Guest

    Ik heb net even 10 ranked matches gespeelt en Ik denk toch dat ik maar een arcade stick ga kopen

    Ik kon de moves veel beter in VF4 voor de ps2

    En ik kom alleen maar mensen tegen met 500+ wins die me afslachten
     
  8. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    dayuum voeg me maar te als je wilt spelen. ik ben ook niet zo geweldig.

    over een arcade stick, het maakt zeker een verschil. Ik heb de Hori Ex2 maar ga mischien invsteren in een custom stick met sanwa stick en knoppen.
     
  9. Rookie[NL]

    Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Dayuum je kan eventueel je networksettings controleren van je xbox. Als je een Open Nat hebt dan is je verbinding optimaal toegankelijk voor andere xbox gebruikers op Live (even afgezien van de snelheid).
    ik zal je toevoegen, ik speel meestal gewoon player matches zonder je druk te hoeven maken over je ranking.

    Edit: Yo Kareem, we dachten hetzelfde ^_-
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  10. LoukK

    LoukK Active Member

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem weer verkocht, het is niet helemaal mijn game. En met naruto heb ik een leuke fight game dus was deze overbodig voor mij.
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb hem ook verkocht. Ik weet het niet, in het begin vond ik het wel leuk. Maar ik kocht het spel voor online. Tsja, en zonder lobby systeem vind ik online gewoon niet zo leuk. Ik ben toch meer de man voor Dead or Alive. Ik heb daarom weer Dead Or Alive 4 terug gekocht. Dat ligt me een stuk beter en online zit het ook beter in elkaar. Virtua Fighter vereist veel oefening en ik heb eigenlijk geen zin om die tijd erin te steken. Dan is DOA wel een stukje eenvoudiger qua moves. Ik dacht dat ik wel zin zou hebben in Virtua Fighter maar tijdens het vechten verlangde ik alleen maar naar Dead Or Alive. Ik wacht voortaan wat langer voordat ik een spel preorder. Met Soul Calibur 4 ga ik eerst afwachten hoe het online in elkaar zit voordat ik tot een koop overga. Volgende week ga ik weer DOA online spelen, er zijn altijd wel genoeg mensen online te vinden. Niet super veel, maar genoeg om het leuk te houden
     
  12. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    stook, rookie of wie dan ook, zin in een paar potjes straks?
     
  13. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Was lachen gister, moest alleen weer snel er vandoor. Dat was jammer! 2-1 voor jou...
     
  14. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Met DOA heb ik juist het probleem dat ik het met het vechten erg goed vind,maar zoals ik al eerder zei heb ik niet veel met de personages,zo vind ik in DOA de vrouwelijke vechters te cuty gebracht op Cristhy na waar ik een beetje op afknap,echt zo van kijk ons lekker met onze dikke prammen vechten,ondanks dat ik zelf Manga teken.

    En de vechtsters uit Virtua fighter vind ik dan juist weer veel volwassener en gelijkwaardig overkomen met de mannelijke vechters algemeen,maarja het is natuurlijk weer een smaak ding:)
     
  15. Baardaap

    Baardaap Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Die extra dingetjes gekocht .... okee het is toch een beetje mieterig om je vechtert aan te kleden maar die extra dingetjes zijn ook niks hoor.

    Ik geef het toe, had gehoopt op wat lekkere kinky outfits voor de dames figuurtjes :D a la DOA. Sarah in een monokini, dát lijkt me leuk!
     
  16. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    vind het juist beter dat VF niet aan die titty bar onzin doet. daar stoorde ik me echt enorm aan bij DOA.

    En ik vind het helemaal niet mieterig om je character te customizen. Vind het juist een van de leukste dingen aan het spel. Jouw vechter is echt 'jouw' vechter.

    Ik zal straks trouwens even een beschrijving posten van een intentionele glitch (de balloon trick) die Sega in quest mode heeft gezet waardoor je elke keer 10 item battles achter elkaar krijgt. Ik had in 3 speel sessies alle items die je via item battles kon krijgen gekregen, inclusief alle orbs. ik moet alleen nog de items die je krijgt met sommige ranks en item tournaments.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  17. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Het stoorde je? In de negatieve zin? :):
     
  18. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, in de negatieve zin, vond het echt dikke onzin. En die smiley slaat ook nergens op.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  19. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wat Kareem denk ik bedoelt is het feit dat het bij DOA draait om een soort van semi erotiek en dat stoort mij dus ook.

    Bedoel er is niks mis als je dit als developer in een game wil stoppen maar dan moet je wel zorgen dat alles ermee in balans is,en bij DOA is het gewoon te overdone waardoor mannelijke gamers de kriteik krijgen van - je kiest alleen maar Katsumi om onder haar rok te checken - terwijl je haar kiets om de vechtstijl.

    Nog een voorbeeld is Rumble Roses,ja bij die game draait het juist om de semi erotische uitspatting en bij die game past dat ook omdat het daarvoor gemaakt is buiten de gameplay.

    En zelfde verhaal voor DOA Extreme vollyball,dat is een game waar het perfect in past,maar niet in een fighting game die serieus bedoelt is om het vechtsyteem.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  20. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    precies. het is trouwens één van de redenen waarom DOA een nogal slechte reputatie heeft bij fighting game enthousiasten.


    ff wat anders, ik ga binnenkort waarschijnlijk een custom stick als deze laten maken. Ben nu op zoek naar wat voor artwork ik erop wil hebben en ik weet al wie ik hem ga laten maken. Stick > Pad.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007

Deel Deze Pagina