1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Winamp Remote (Video en muziek streamen naar oa je 360 en ps3)

Discussie in 'Algemeen' gestart door myHighness, 20 nov 2007.

  1. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar weken terug is de nieuwe versie van Winamp (5.5) uitgekomen, met daarbij de mogelijk om een extratje te downloaden, Winamp Remote.
    Tijdens de installatie krijg je de mogelijkheid om Winamp Remote te installeren, hiermee kan je je muziek en video's streamen. Over internet, dus je kan overal bij je eigen collectie, maar ook naar je Xbox 360, PS3, Wii en iPod.

    Na de installatie krijg je een klein icoontje in je systray, hierin kun je bij configuration muziek en video folders toevoegen, en online je library bekijken (Go To Winamp Remote).

    Het werkt heel simpel, de eerste keer dat je het start wordt je zowiezo gevraagd om een account aan te maken, die je later altijd via http://winamp.orb.com kan bereiken. Dit is ook het adres wat je in je PS3 of Wii browser in moet vullen om er gebruik van te kunnen maken.
    Bij de 360 ga je gewoon naar de media tab, kiest daar video of music -> computer, en daar moet dan je pc met Orb tussen staan. PC moet dus altijd aanstaan wil je er gebruik van kunnen maken.

    Als het goed is, werkt het streamen van audio en video meteen, Winamp heeft er zelf een dingetje tussengezet wat alle bestanden als .wmv doorstuurt naar je 360. Je kan eventueel de ffdshow codec installeren.

    Download Winamp
    Winamp Remote Forum
    ffdshow


    Ik ben er zelf ook nog niet heel bekend mee, maar het werkte eigelijk vrijwel meteen nadat ik het geinstalleerd had. Het is wel nog een Beta, dus er kunnen nog foutjes inzitten.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Voor de ondertiteling moet je het volgende doen:

    • Download Vobsub
    • Ga naar Winamp.com/Remote
    • Login
    • Klik op het pijltje linksboven en kies Settings
    • Selecteer uit de dropdown Video
    • Kies Mediaextensions
    • Typ bij "Add Extension": .srt en klik op Add
    • Vervolgens klik je op Apply
    Het werkt echt super. TVersity kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat, en dit werkte echt meteen! Je kunt ook LiveTV en YouTube filmpjes bekijken!
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  3. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe ''add'' je nummers in je online library?
    heb t al gevonde :)
    nog n edit.. ik heb het gevonde hoe het moet,, (rechterklik op winamp remote>configuration>add folder... dan add ik mijn folder, maar hij komt er niet bij te staan in mijn online library? weet iemand hoe je dat fikst?

    laatste edit :p hij doet t :D je moest gwoon ff wachten :p
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Maar de 360 kan standaard toch al (muziek) streamen? Wat is dan hier het voordeel van? Weet niet of de 360 ook automatisch video's streamt, dat zou wel handig zijn!
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Muziek wel. DivX/XviD niet. Dat kan via TVersity, maar dat is zeer omslachtig en werkt bij heel veel mensen (waaronder bij mij) niet. Winamp Remote is héél makkelijk en werkt perféct!
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat voor een kwaliteit kan ik verwachten? Lukt het bijvoorbeeld om een hd-film te lossless te streamen naar mijn ps3?
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Kwaliteit is gewoon goed. Ligt natuurlijk aan je PC. Hoe sneller die is hoe beter ie kan streamen.
     
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar vraagjes, ik kan niet zo snel ergens officiele specificaties vinden nml.

    1. Werkt dit voor alle soorten extensies? Inclusief h/x.264 en andere soorten HD-extensies...?

    2. Hoe zit het met audio? Worden dolby digital / dts tracks volledig meegestreamd? Of wordt het geconverteerd?


    En dan een appart vraagje voor rivanov, die srt's. Die werken op tijd als het goed is, maar soms is de tijd van het filmpje anders dan die van de srt, wat resulteerd tot een delay ( van soms wel 30 sec ) van de ondertiteling, bestaat er een tool die het sync'd? Ik had eerst wel een tool maar dan moest je voor elke lijn ondertiteling appart de tijd gaan veranderen :+
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Extensies kun je toevoegen via de Winamp Remote pagina. Zoals beschreven staat bij mijn uitleg over de SRT's toevoegen.

    Elke film heeft een eigen specifieke SRT. Een DivX heeft altijd een speciale "code" als bestandsnaam. De SRT die bij die film hoort heeft precies dezelfde code. Zo kun je precies achterhalen welke SRT bij welke film hoort en heb je altijd de perfecte ondertiteling.
     
  10. abuserkadayf

    abuserkadayf Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    troep zeg...weg ermee...

    transcode 360 erop gooien en klaar dan heb je niet eens een hddvd speler nodig..

    transcode speelt alles af ..alles... divx avi xvid wmv x264 mkv hddvd (ondertiteling)
     
  11. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeppss dat is wel zo maar dan moet je wel windows media center opstarten. En met dit kan je gelijjk filmpjes bekijken en youtube filmpjes. Ik weet alleen niet of het zo makkelijkt werkt zoals het gezegd wordt. Ik ga het vanmiddag maar eens proberen...
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja het werkt echt zo makkelijk!
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik kreeg het anders niet goed voor elkaar (bleef maar bufferen). Sowieso lijkt een hd-signaal me onmogelijk, omdat het over het internet gaat.
     
  14. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe het installeren en afspelen was no problem met deze programma. Echt chill hoor en de ondertiteling pakt die ook gelijk zonder dat ik het speciaal nog moest instellen ( misschien komt het omdat ik VobSub al geinstalleerd had). Ook geinig dat je Youtube filmpjes op je Xbox360 kan kijken :D !

    - Het enigste minpuntje vind ik dat je niet vooruit of achteruit kan spoelen of moet je eerst wachten tot die klaar is met bufferen?

    En ik heb alleen nog 3 kleine vraagjes:

    1) Wordt de film nog ergens opgeslagen op je harde schijf of wordt het direct gestreamed net als hoe het bij een wmv gebeurt.

    2) Is er ook een mogelijkheid om naar een video te gaan zoeken die jij leuk vindt op Youtube en dat je het dan kan afspelen op je Xbox360.

    3 ) Doet die site waar je moet inloggen van Winamp Remote ook zo moeilijk bij jullie ? Ik krijg steeds zo een berichtje dat ik Winamp Remote nog moet installeren terwijl ik dat al gedaan heb.



    Verder is het echt een VET programma :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2007
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    1. Hij wordt gewoon direct gestreamed

    2. Hoe bedoel je? Je geeft in Winamp Remote aan welke mappen je wilt sharen. Binnen die mappen kun je dan je films zoeken.

    3. Nee, doet het gewoon prima bij mij.
     
  16. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik had het daarna ge-edited. Maar de 2de vraag was eigenlijk of je zelf kon bepalen welk filmpje je op Youtube wilde zien.
     
  17. Bizarre

    Bizarre Club Bizarre

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen nog problemen met AC3 geluid, ik krijg daar geen ondertiteling bij. Rivanov, heb jij dat ook?
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee dit kan niet. Althans, heb het zelf nog niet gevonden.

    Nog niet specifiek gekeken of ik een DivX heb met AC3. Heb het ook nog niet echt gebruikt. Alleen gekeken of alles werkte, en dat doet het! :)
     
  19. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus kan ik hier matroska files mee streamen of niet? Als dat kan download ik het meteen.
     
  20. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet precies wat "matroska files" zijn :confused:, maar waarschijnlijk kan het wel want ik heb nu elke filmpje op mijn computer kunnen afspelen :D

    en oohja THNX Rivanov, want transcode deed het bij mij niet eens en dit is echt geweldig
     

Deel Deze Pagina