1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Misschien komt het omdat ik nog geen enkel level omhoog gegaan ben :)

    Maar die film grain zorgt dus voor bepaalde mooie effecten? Want hier in de citadel is het mooier om die uit te zetten, idd een veel cleaner plaatje.

    Wilde net met de Normandy ervandoor gaan maar kon niet...onderhoud...jammer, wilde gaan exploren op andere planeten . :)
     
  2. Liquid2ubstanc3

    Liquid2ubstanc3 Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    De film grain maakt het wat realistischer doordat alle hoekige kantjes etc gewoon minder opvallen. Maar zonder ziet het er idd veel cleaner uit, ook vind ik het beeld zo een stuk rustiger.

    *NERAZZURRI* @ Dat gevoel had ik toendertijd met Oblvion, ik vond de instap erg lastig waardoor ik eerst echt het idee had een miskoop gedaan te hebben, maar na een tijdje kreeg ik het door en vind het sindsdien een topgame.
    Ik heb hier met Mass Effect niet veel problemen mee gehad, alleen het combatgedeelte. Maar ik was ook al KotOR gewend.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan mij vergissen,maar ik meen mij te herrineren dat Bioware gezegd had dat er een 'love interest' voor Shepard in de game zit he. Niet de 'hoertjes' ..maar echt een belangrijk iemand voor hem, ik geloof ook dat ze dit lieten zien in een trailer. Als je echter een vrouwelijk personage gekozen hebt...zal dit wel niet het geval zijn.
     
  4. Liquid2ubstanc3

    Liquid2ubstanc3 Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dit filmpje wel gezien?
    [yt]GVyH02GzDGQ[/yt]
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gisteravond maar 2 uurtjes kunnen spelen. Mot nu in de Wards zo'n dronken C-tec mannetje zoeken.

    Speelt goed weg. Was bang dat je het als een shooter moest spelen in het veld. En als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel shooters. Maar valt gelukkig mee. Kunt rustig een meter of 2 naast een target mikken en je dood hem nog. Geweldig als je meerdere tegenstanders tegelijk hebt.

    Lichtelijk schokkende filmpjes, bij de gezichten mis ik soms wat pixels waardoor er zwarte vlekken op hun kin ontstaan. Verder ziet het er goed en uitgebreid uit a la Kotor.

    Lekker veel informatie die niet direct van toepassing is, maar wel meer over de Mass Effect wereld geeft. En het verhaal bied ook veel hoop zoals het begon. Ziet er uit als een fatsoenlijke RPG die er al lange tijd niet meer is geweest. Bleu Dragon en Eternal Sonata waren maar opvullertjes, bezigheidstherapie.
     
  6. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem ook sinds gisteren,en vind het tot nu toe erg tof,super mooie graphics,tof verhaal en lekker uitgebreid.\o/
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    MAak me wel een beetje zorgen over het verhaal. Ben nu 2 uur ofzo bezig geweest en ben nog heel dicht in het begin van het verhaal. Als de main quest inderdaad maar 20 uur is zou dit betekenen dat het einde hoogstwaarschijnlijk gerushed gaat worden. Ben ik wel bang voor... Of krijgen we een wat opener eind voor deel 2 en 3?
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    20 uur is volgens mij behoorlijk weinig. Als je het lekker rustig doet denk ik rond de 30-40 uur ;).
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dat maakt geen drol uit voor het verloop van de verhaallijn
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Yes deze had ik eerder gezien..maar ik had dit in de game zelf niet. Maar misschien ging deze chick gewoon niet zo ver...haha, ik zag alleen dat ze naar elkaar toe liepen en toen een hand omhoog gaan en dat was het zo'n beetje...dit leek ook op de Normandy zelf te gebeuren(filmpje) maar misschien ook niet. Kortom....mijn Shepard kan nog genoeg 'plezier' krijgen zie ik al :p
     
  11. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nu 7 uur ongeveer opzitten. Gister tot 3 uur in de nacht gespeeld Hier zal ik even een review geven.

    Wat een spel is dit. Ik moest soms gewoon even stoppen met spelen vanwege (over)enthousiasme. De proloog zet gelijk een goede toon. Het verhaal pakte me meteen. Ik was erg onder de indruk van de graphics, maar vooral de voice-over en het dialoog systeem zijn brilliant. Dit moet een nieuwe standaard worden voor RPGs. Geen standaardzinnen meer en je krijgt hierdoor echt het gevoel dat je een film aan het spelen bent.

    Combat
    Het was heel even wennen na KOTOR. Vooral de realtime actie was even wennen. Je hebt geen melee wapens, maar wel een groot arsenaal guns. De AI van je teamgenoten is aardig, maar niet geweldig. Het verschil en het gevoel van soorten wapens is erg groot. Iedere soort (assault rifle, sniper, pistol, shotgun etc) voelt anders en heeft een andere manier van aanpak nodig. De vijanden hebben een goede AI, zombies zijn 'dommer' dan aliens. De realtime actie geeft je trouwens een groter science fiction gevoel en geeft de game wat meer vaart, dus het is geen teleurstelling tov D&D.

    Verhaal
    De proloog sleept je gelijk mee in een fantastisch verhaal. Ik ben echter nog niet zover dus zoveel kan ik hier niet over vertellen. Ik ben erg benieuwd naar twists in het verhaal, want die zitten er zeker in.
    Volgens Bioware zit er zelfs een fantastische plotwending in en dat zeggen ze niet snel.

    Characters
    De personages in het spel zijn allemaal erg levendig en je krijgt ook echt een gevoel dat dit echte mensen zijn, dankzij de voice-overs. De dialogen zijn allemaal interessant gehouden, dankzij het nieuwe dialoogsysteem.

    Graphics en Muziek
    De graphics zijn geweldig. Ontzettend mooi en de steden zijn allemaal gedetailleerd. In de Citadel heb ik een ongeveer een minuut of 5 stil gestaan om alles rondom me te bekijken. De muziek is ook erg goed, maar valt soms in herhaling, hoewel dit natuurlijk niet te voorkomen is. De muziek bij de galaxymap vind ik echt fantastisch.

    Design
    Je kan reizen naar verschillende planeten, die steeds erg mooi zijn aangekleed. Helaas is het principe op iedere planeet (die niet verplicht is) wel hetzelfde opgebouwd (rotsenmodel alleen dan met ander weer, zwaartekracht, en textures). De Citadel is zeer mooi en doet me denken aan Democratus van Anachronox. De characters zijn ook goed verzorgd. Let erop dat als je je gezicht in het begin maakt, dat je dit goed doet. Dit is natuurlijk belangrijk voor talloze cutscenes, je krijgt je kop dus vaak genoeg van dichtbij te zien. Wat ontzettend mooi is, je kan heel duidelijk emoties aflezen, bijvoorbeeld een flirt of verbazing.

    Ik moet ook nog even zeggen dat de galaxymap de eerste kaart is in een RPG die echt verbluffend is. Visueel mooi, maar ook erg nuttig en geordend.

    Tot nu toe zie ik deze game als een combinatie van KOTOR, Gears of War en Anachronox. Het is een boeiende game iedereen. Mensen die van snelle actie houden en toch een keer een RPG willen proberen, moeten deze game maar eens spelen. Ook de die hard RPGers zullen deze game fantastisch vinden. De actie diept veel diepgang en is ook strategisch. Ik weet zeker dat dit een klassieker voor mij gaat worden.
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het eerste uurtje juist geweldig. Ben helemaal meegesleept in het verhaal en ik vind de gameplay erg goed werken juist. Misschien is het toch niet helemaal de juiste game voor jou? Hou je van RPG's?

    Btw grafische glitches heb ik nog helemaal geen last van gehad. De schaduwen in het gezicht flikkeren een beetje maar thats all.
     
  13. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    iemand van bol.com he mal binnen? hij staat bij mij als verstuurd dus ben benieuwd ^^ heb ook maar een snipperdag genomen vandaag hehe :p
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Een kameraad van mij heeft gekozen voor de Soldier en baalt nu een beetje dat ie waarschijnlijk nooit de ' throw' move zal kunnen gebruiken. Is dit zo of krijgt hij dit later wel? De mogelijkheid.

    En voor mij als vanguard is het dus mogelijk om die sniper te gebruiken in mijn inventory maar niet te upgraden...en die assault rifle zal ik dus nooit kunnen gebruiken? Zonder spoilers...krijg ik nog genoeg leuke andere moves zoals die throw move?
     
  15. Drogba

    Drogba Guest

    Hij kan geen throw move gebruiken maar als je Kaiden kiest voor in je squad dan kun je hem wel de throw laten gebruiken.
     
  16. soul2soul

    soul2soul Active Member

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nooit zo into RPG's, maar ik ben het helemaal met je eens.

    Ik vond het eerste uurtje ook echt geniaal, de sfeer van de game werd direct goed gezet.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  17. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog geen enkele bug of framedrop meegemaakt. Alles is hier erg stabiel, heb nergens last van.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Haha, doe net een side-quest en ineens lig ik te wippen met dat mens :p.

    Tot nu toe vind ik het een vette game soms dat laaden maar ik heb tot nu toe niet gehad dat ik de helft niet zag ofzo.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vond het ook apart dat je een profiel maakt en die keuzes in het begin al meteen worden gebruikt. Maak je een ander personage worden er andere dingen gezegd. En ook je gehele achtergrond wordt ook goed verteld in de codexen.

    Tja als die hard RPG'er lees en doe ik alles. Dus ook alle codexen en journals.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja, Shai'ira heet ze toch ? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina