Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nintendo = Mario! Als je Mario kut vindt vind je Nintendo kut :cool: ...
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik vind Mario games best geinig, maar de Wii vind ik als spelcomputer een duidelijke mislukking.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.597
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Waarom niet? Het is momenteel de meest verfijnde game van het jaar. (Ja, de zogenaamde 'hardcore-gamers' zullen wel weer gaan zeuren) Deze titel verdient met recht de titel game van het jaar. Wat wil je anders? Wil je een populaire EA titel als Fifa dan Game of the year geven?

    Pure onzin...
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Mass Effect? Bioshock? fok die snorremans :cool: !
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.597
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Mass Effect heeft nou ook niet zo'n grote schare mensen achter zich. Misschien zelfs nog minder dat Mario.

    Daarnaast is Mario gewoon de beste game van het moment. De cijfers spreken voor zich. De game staat niet voor niets op 2 op Gamerankings ;)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [gt]28233[/gt]

    I'll admit that it's sometimes hard to see the graphical differences between Super Mario Galaxy for the Wii and Super Mario Sunshine for the Gamecube, even in the HD version of the above clip. Obviously, there are bits in Galaxy that outshine it's predecessor in the visuals department, but it's hard not to look controlling FLUDD in Sunshine and not see a boiling red rage where gameplay is supposed to be. I suppose I'm more surprised that the Wii iteration wasn't as much of a graphical leap as I'd thought it was. Good thing graphics nitpickery loses out to gameplay every time.
     
  7. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0

    Vind het verschil toch aardig groot hoor.
     
  8. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een leuk spel ok, maar als je het hebt uitgespeeld dan is er geen online ofzo, dus je bent snel klaar met de game + je hebt een Wii waar bijna geen normaalspel op te verkrijgen is.
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Mass Effect begint net als franchise... Is natuurlijk niet te vergelijken.... Zowieso is de gameplay van beiden games niet tegenover elkaar te zetten voor vergelijking....
    Mario is voor een veel grotere doelgroep gemaakt en trekt ook veel meer mensen aan omdat het simpele gezien veel toegankelijker is...
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Eh, je bent wel even een flink aantal uren zoet eerdat je alle 120 sterren hebt. :{ Je bent dus helemaal niet snel klaar met de game. Daarnaast, games draaien niet alleen om online. Ik heb liever een goede singleplayergame waarbij je echt in de game word getrokken (zoals bijvoorbeeld een Mario of Mass Effect) dan een multiplayer game. Vind het jammer dat een game tegenwoordig door een bepaalde groep als slecht word bevonden omdat de game geen multiplayer of online mode bevat. Daarnaast een online mode in een platformer als Mario!? :confused:
     
  11. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ok, ik snap dat er leuke single player games zijn. Maar deze discussie is welk e console het beste is. En ik vind die Wii niet opeens goed omdat Mario er is. Je bent er even zoet mee maar daarna is het over met je Wii.

    Trouwens, online mario lijkt me wel vet! Met z'n 10e in een apenkooi op elkaars kop proberen te springen}:]
     
  12. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Zoiets wil ik ook wel op me 360. Small arms gaat de goede richting uit, maar tis nog altijd geen smash bros.
     
  13. th3 du7ch devil

    th3 du7ch devil New Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ze ale 3 en ik moet zegge dat ik met me wii de meeste plezier maakt en dat de games ook veel leuker zijn dan de 360 of ps3 de 360 heeft wel hele goede online maarja de console zelf is gewoon slecht! dat ding is nu al 4 keer kapot gegaan en de ps3 vind ik ook heel leuk want daar ziten schiet spellen op maar ook leuke en zeer goede platform games zoals rachet en clank maar ik zou julie watt vertellen de beste console ooit is de NINTENDO 64 zulke games als banjo kazooie banjo tootie golden eye zelda ocrina of time zulke goed games kan niemand meer inhalen ze zijn gewoon te goed! klaar!

    /Mod Punten en hoofdletters gebruiken.
     
  14. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook erg blij dat ik naast m'n 360 een WII heb.
    Waarom?

    -De wii games zijn een welkome afwisseling van het 360 aanbod. Over het algemeen zijn de games wat vrolijke/liever.
    -Er zijn inmiddels zat goede wii games, dat gezeik daarover wordt een tikkie langdradig en een klok/klepel verhaal.
    -De wii is een echt gezinsconsole
    -Via de wii kan ik lekker op m'n tv youtube etc kijken.
    -Op een feestje wint de wii altijd van de 360, de wii nodigt non-gamers eerder uit tot gamen.
    -De wii is Nintendo, een naam die gelijk is aan gameplay, de mooie nintendo franchises en geschiedenis.
    Zelda, Mario, Metroid, Mariokart, Brawl en heel veel VC consolegames maken de WII echt een topconsole.
     
  15. boscheboy

    boscheboy Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ook aan te denken om een wii naast me 360 te zetten, k ben alleen benieuwd of dat remote gebeuren allemaal een beetje werkt en relaxed speelt. Ik heb nog nooit op een wii gespeeld, zal morgen eens naar de media markt gaan en vragen of ik er daar even mee mag spele. K heb wel een Nintendo 64 staan maar wat ik heb begrepen is dat je met de wii ook 64 spellen kunt downloaden. Dan kan de 64 weg want die snoer van de controller is bij mij veels te kort.

    Al met al vind ik Mario en al dat soort games geweldig en heb k met me 360 ook hardstikke veel lol met arcade games als bomberman maar t aanbod is daar net iets te weinig met dit soort games.
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wii verkoopt 350.000 stuks in één week

    Niet normaal wat de Wii aan aantallen verkoopt zeg....

    Ongelofelijk, wil MS of Sony nog aan dit soort cijfers tippen dan zullen ze toch echt die prijs nog lager moeten maken....
     
  17. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0

    Denk niet dat het echt veel met de prijs te maken heeft.
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wii mag dan wel heel veel verkopen, de gamesverkoop is op dit moment het best op de xbox 360, daarna ps3, en verre achterstand de Wii. Dus voor de ontwikkelaars is de xbox 360 en de ps3 nog altijd een stuk beter(op dit moment toch). Wii heeft nu gewoon de pure mainstream gamer bereikt, zelfs de niet gamer. Maar aan een hardcore gamer(of beetje hardcore,... je weet wel) heb je veel meer he...
    Anyways, vandaag nog iets vaags gelezen in de krant(de Belgische krant, het laatste nieuws). Nintendo staat op de laatste plaats van vervuilende producten van elektronica. What the fuck?
    Zal het eventjes over typen :):

    Nu ja, niet dat het echt belangrijk is, maar vond het wel interressant :). Anyways, de krant is meestal wel juist, maar deze site beweert wel dat Nintendo niet heeft meegewerkt met de test. Dus vandaar dat het misschien niet klopt van Nintendo, ik weet het niet...:
    http://games.blog.nl/wii/2007/11/27...st-op-greenpeace-guide-to-greener-electronics
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Wij Nederlanders hebben dit ook kunnen lezen, en ons eigen Philips geeft als reactie dat er hier maar beperkt naar word gekeken. Alleen pvc en broomhoudende vlamvertragers, de rest niet dus intressant is het eigelijk niet. ;)

    En heeft ook weinig met de 'war' te maken.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk het toch wel. Als de Wii met release in de winkels had gelegen voor de prijs van een 360 (€400,-) of een PS 3 (€600,-) zou hij echt niet zo snel hebben verkocht.

    De prijs is het bewijs geld juist voor de massa en door meteen op de prijs te gaan zitten waar de massa consoles koopt (de PS2 en Xbox verkochten ook pas goed toen ze richting de prijs van €250,- dropten) kun je dus sneller verkopen.

    Natuurlijk heeft de nieuwe manier van gamen ook bijgedragen aan de hype.
    Deze twee factoren samen blijken dus voor de winst te zorgen.

    Toch heeft Boss wel gelijk met de feiten dat de Wii gamers geen game kopers zijn... attache rate is echt schrikbarend slecht voor de Wii in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 360.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina