1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mening uiting over Games

Discussie in 'Algemeen' gestart door MaxxRaptor, 1 dec 2007.

  1. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wat vinden jullie van Game Journalisten,kritischie die hun mening zeggen over games?
    Reden waarom ik hier een topic over gestart heb is om het volgende,er is een game journalist op staande voet ontslagen doordat hij een review heeft gedaan over deze game wat hij genadeloos met de vloer gelijk maakt,hieronder de video review.

    http://youtube.com/watch?v=5FuJ81sDR2o

    De rest van wat eruit ontstaan is met de ophef zal ik maar besparen maar waar ik hierop doel is,hoe vinden jullie nou dat je als game liefhebber je mening uit over een game?

    En zo heb ikzelf ook een lijstje met Titels die door reviews heilig zijn en die ik persoonlijk niks aan vind en omgekeert,en ook vind ik dat je het recht als consument hebt om te weten hoe een game is voordat je je verdiende spaarcentjes eraan uitgeeft.
    Maar ik vind dat dus belachelijk voor woorden dat je iemand daarop ontslaat,okee je kunt ook wel zeggen breng het niet zo grof in een review maar als een game ruk is dan is die ruk,je kan er niet omheen.
    Maar wat vinden jullie nou?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik hoef niet eens op de link te klikken om te weten waar t over gaat, ... het is te gek voor woorden dat CNET de editor van gamespot ontslaat omdat hij puur zegt waar t op staat. Kane en Lynch is gewoon matig tot slecht te noemen. Blijkbaar kun je dat soort dingen alleen nog roepen als je echt onafhankelijk bent van (reclameinkomsten van)grote uitgevers zoals Eidos in dit geval. Dat niet iedere website even betrouwbaar is weten we nu allemaal zo langzamerhand wel maar als dit zo doorgaat kun je over een tijdje alleen nog user reviews geloven ;/ (en wie zegt dat die (als je ze op internet leest) altijd onpartijdig zijn.)
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het ligt echt heel simpel hier.
    Als bedrijf heb je mensen in diesnt. Je vraagt hen hun mening, hun mening op een game te geven en die te verwerken in een recensie waar een cijfer aankleeft. Dit cijfer kan goed en minder goed uitpakken, soms ten nadele van een producer die gehoopt had op een hoog cijfer. Als een spel genadeloos word afgeslacht, naar de mening van de recensent, dan is dat zo. Het is zijn mening. Dat je als site die een negatieve game recensie plaatst, waarvan veel mensen een hoog cijfer verwachtte, vervolgens een vloed aan hate-mail krijgt is gewoonweg geen reden om iemand te ontslaan. Je leidt als site/bedrijf gezichtsverlies omdat mensen die een game uberhaubt nog niet gespeeld hebben het niet eens zijn met een laag cijfer, dat is jammer. Maar om dan iemand te ontslaan? Dat slaat natuurlijk nergens op!
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ho es...is die door deze review ontslagen? Ik heb echt veel ergere reviews gezien dan dit. Hij geeft zijn mening, oké hij onderbouwt het niet zo goed als dat die het normaal doet maar verder is dit geen "harde" review vind ik. Wat een onzin...:confused:
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Pure onzin. Dit is een goed voorbeeld van hoe het ontslagrecht volgend jaar gaat werken als het misschien ingevoerd word. Leve de werkgever. Mijn ass! ;):x
     
  6. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    HET GERUCHT gaat dat hij is ontslagen door deze review omdat Eidos nu (tien?) duizenden dollars aan advertenties heeft geschrapt omdat ze niet tevreden waren met de review.

    Het is niet meer dan een gerucht en zover is er nog niks officieels bekend. . Zowel eidos als gamespot ontkennen en de reviewer zelf zegt ook niks dus er zal voorlopig niks concreets over gezegd kunnen worden. Op joystiq.com kan je er meer over lezen als je geintresseerd bent

    Maar goed, reviews zijn vooral een mening en daarom kan een review die je leest helemaal niet aansluiten bij jouw mening of juist wel. Ik lees ook reviews maar zoek dan meer naar de feiten die er instaan dan dat de review zegt "oh de graphics zijn mooi", kan misschien voor hem zo zijn maar misschien verwacht ik wel meer. Als ze dan vertellen dat ze bugs zijn tegengekomen zoals het lopen door de grond dan zijn dat gewoon feiten en daar kan je niet om heen.

    Ik ben zelf ook reviewer geweest en maakte dan misschien 'saaie' reviews maar wel gebaseerd op feiten en onderbouwde altijd mijn eigen mening zodat de lezer een duidelijk beeld kreeg waarom ik die mening dan precies had.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2007
  7. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk is het onzin dat hij ontslagen is,
    wat ik soms wel raar vind, is dat soimmige game review sites, gesponserd worden door uitgevers van games,

    een goede review staat de mening van de reviewer maar ook de reden waarom hij zo over een game denkt, als je die reden leest en je zelf erin kan vinden, dan kan je zeggen: als ik het speel ben ik het vast wel met hem eens,

    nee nou bijvoorbeeld boris van gamekings : ja ik voel het gewono niet, als je slaat ik voel het niet, en als je schiet, tsja, je schiet wel, maar je voelt het niet,
    dan denk ik zo iets van: ja fuck jou, dit heeft dus absoluut geen invloed op mijn mening van de game,
    maar als hij dit onderbouwt met een grondige reden waar ik het mee eens ben dan denk ik: ja ok, hij heeft wel een punt, dus ga deze game niet kopen,

    dus je moet eigenlijk gewoon voor je zelf kijken of je het wel of niet eens bent met de review, en niet klakkeloos ervan uit gaan dat hij gelijk heeft of niet,
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja op Gamespot stond overal reclame voor Kane and Lynch.
    Erg jammer dat hij hier voor ontslagen is.=(
     
  9. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja op Gamespot stond overal reclame voor Kane and Lynch.
    Erg jammer dat hij hier voor ontslagen is.=(
    Edit: Sorry voor de dubble post.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2007
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Klop wat je zegt over Gamekings en zo was ik ook verbaasd over de woorden van JJ over Nfs Pro street,maar ik vind dat spel echt een cheasy gebeuren zoals die windvlagen met het custemizen,het banden opwarmen van de drag races dat gaat gewoon nergens over.
    Misschien voor sommige een vermakelijke racer maar ik kan me niet voorstellen dat als je een serieuze racer bent dat je hier mee bezig gaat zijn maarja.

    Ook werd de eerste Forza door veel media de grond in gebeukt terwijl ik het in die tijd de racegame vond,Gran turismo 4 heef welleswaar mooiere beelden op de vorige consoles maar Forza gaf mij voor het eerst het racegevoel wat ik bij Gt miste en ja de meeste verklaren me voor gek haha
     
  11. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je als reviewer gewoon je mening moet kunnen geven, maar ik trek wel mijn twijfels over hoe dit in dit geval gebeurt is. Want je ontslaat je mensen niet omdat ze hun werk doen. Als een game kut is, dan moet dat ook gezegd mogen worden.

    Ik denk dat er een afspraak met de maker/uitgever van de game is geweest. Dus dat er een deal is dat de game minimaal een 7 zou krijgen ofzo, in ruil voor advertenties of weet ik veel wat. En als je dan als reviewer daar tegenin gaat, tjah dan heb je een probleem gemaakt.

    Als de man echt ontslagen is omdat hij alleen zijn mening gaf is dat gewoon onwijs stom, maar ik denk dat er toch wel wat meer aan de hand is...
     
  12. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ook zijn dat dit hele verhaal bullshit is natuurlijk,
    gewoonh iemand die 5 minuten over had
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Volgens mij waren er al eerder meerdere klachten binnengekomen over deze reviewer, over o.a. Zelda die hij te laag zou hebben beoordeeld, en Tony Hawk die hij veels te hoog zou hebben beoordeeld.

    Misschien was dit de druppel voor Gamespot.
    Niet omdat hij zijn mening gaf, maar wellicht omdat zijn mening iets te vaak erg afweek van de gemiddelde mening, en het dus reviews opleverde niet langer representatief zijn voor wat de gemiddelde gamer van een game zou vinden, maar wat deze manier ervan vindt.

    Net als je bijvoorbeeld een voedselrecensent hebt met een compleet andere smaak dan de gemiddelde consument, en dus voortdurend goede restaurants middelmatig/slecht noemt, terwijl hij het voedsel in goedkope matige rottentjes weer superlekker vindt ;)

    Of iemand die totaal geen smaak in films heeft ("Costa is de beste film OOIT... NA Dumb and Dumber 2!") en dus steeds zijn wansmaak laat botvieren op de lezer... ;)
     
  14. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat maar heel weinig sites écht onafhankelijk zijn.
    Xboxworld had ook niet wekenlang vol met Orangebox reclame gehangen als ze een waardeloos cijfer aan de game hadden geplakt.

    Zelfde als dat alle Halo titels garant staan voor een "legendarisch" beoordeling, terwijl Halo 3 dat gewoon niet was, hooguit geweldig. Dat is geen kwestie van smaak maar gewoon een feit.

    Een goede reviewer gaat niet uit van zijn eigen smaak maar beoordeelt een game algemeen op kwaliteit, vernieuwing, verhaal, gameplay dat soort dingen.
    Daarentegen schrijven ze hier over het algemeen wel onderbouwde reviews met genoeg inhoud, dus kun je zelf wel aardig inschatten of je hem zelf ook legendarisch vindt.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2007
  15. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Dus omdat hij een afwijkende mening heeft van de anderen, moet hij weg? Volgens mij word hij ervoor betaald om zijn mening te verwerken in een review en dat op de site te plaatsen, en niet om de mening van andere sites over te nemen en dan te plaatsen. Ik vind Mario ook een bout spel, zou je hem mij geven zou ik er ook een 8 voor geven, niet hoger.
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, lees de Veronica Gids eens, misschien wel het meest gelezen blad van Nederland, die 'reviews' kan je ook niet serieus nemen, overduidelijk erg vaak gesponsord. EA en Ubisoft spellen krijgen sowieso altijd de aandacht en scoren hoog. De groep die hun keuze laat afhangen van de Veronica gids is waarschijnlijk een stuk groter dan de groep die de Power Unlimited leest.

    Maar het zal me verder een zorg zijn. Zijn er sponsorafspraken gemaakt, dan moet je je daar aanhouden, anders wordt je ontslagen. Wil je je niet aan die afspraken houden, dan moet je dat spel niet reviewen.
     
  17. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kunt tegenwoordig niet elke review meer serieus nemen. Je kunt er gewoon van uit gaan dat de mening van de reviewer beïnvloed wordt door een uitgever.
     
  18. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    En zo is het maar net. Ik denk dat je beter een demo kunt downloaden om zelf een redelijk beeld te krijgen van een game. er is geen enkele reviewer geheel onafhankelijk. Kijk eens naar de PU waar Mario een 100 krijgt en AC een 99. :emo:

    Vooral die 100 stoorde me nogal, ik snap persoonlijk dan weer niet wat die Jurjen nog bij dat blad doet. Alles wat maar naar Nintendo ruikt krijgt al een mega cijfer. Is er een 2e reviewer bij betrokken dan valt het cijfer vaak weer een stuk lager uit. Hoezo objectief? :{
     
  19. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    dat vond ik ook al zo raar:confused:

    mario is een leuk spel maar een 100, dat slaat nergens op =(
     
  20. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar dat die dude van Gamespot ontslagen is, hij heeft echt zo veel van die reviews gedaan voor Gamespot... Moet je maar eens wat video reviews aanklikken daar, ze zijn echt voor 50% van die dude! Heel vreemd.

    Maar geen enkel gameinfo blad oid is onafhankelijk hoor, er staan namelijk altijd reclames voor games in de gamesbladen/sites. Een blad is nooit 100% onafhankelijk als er ook maar één reclame in het blad staat. Maar bladen/sites worden wel gewaardeerd door kritisch te blijven, ze kunnen dus wel gewoon in zekere zin zeggen over een game wat ze er echt van vinden. Maar een potentiële kaskraker als Kane & Lynch afkraken, kan blijkbaar niet eens bij een van de betere gamesites...
     

Deel Deze Pagina