1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dashboard update 4 december 2007 - Rumors

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door EricGOD, 8 jul 2007.

  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Waren er geen clans beloofd :confused: ?
     
  2. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    .divx bestaat wel degelijk en wordt prima gelezen door de 360. Het is gewoon exact hetzelfde als .avi, alleen wordt er door die extentie wat reclame voor de DivX codec gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    nee
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Uiteraard snap ik ook wel wat het probleem is, wat mij dwars zit is dat het allemaal zo eeuwig moet duren. Redenen zullen er heus voor zijn, maar je zou denken dat een bedrijf als MS wel wat zoden aan de dijk kan zetten op dit gebied. Films worden nu ook verhuurd door Apple, je kan ze op nog meer sites huren, hoe moeilijk kan het dan zijn om het ook op de Xbox 360 te krijgen. Ik vraag niet alle content van de VS maar gewoon meer dan nu. We wachten al zolang en elke update denk ik weer van nou moet het toch wel komen, die content. We hebben een mooi vakje in ons dashboard maar bijna niets om te downloaden, zelfs geen trailers die vaak geupdate worden. Wat is dan het nut, je ziet allerlei vette dingen gebeuren in de US en hier worden we praktisch genaaid als je het als klant bekijkt. Je betaald evenveel voor een service maar krijgt in principe minder. Nou is Xbox Live het nog steeds waard, maar dit soort dingen zijn voor niemand leuk lijkt mij.

    Hetzelfde met die community, het lijkt alsof alleen de US belangrijk is, daar zijn alle acties, alle events, alle extraatjes. Wij blijven over met niks, geen content, geen acties, geen inside xbox met updates. Wederom, hoe moeilijk kan het voor een bedrijf als Microsoft zijn om eventjes iemand in te huren die content gaat pushen en leuke dingen gaat doen met de community? Desnoods maak je Major Nelson wereldwijd de man en geef je mensen de optie om het te krijgen. En die acties, waarom kan dat niet hier, alleen omdat hier Microsoft marketing blijkbaar andere prioriteiten heeft dan het voorzien van betalende klanten. Major zegt het iedere keer, deze acties alleen voor de US want EMEA regelt haar eigen spul. Hoeveel kost het om om de tafel te gaan zitten met de filmuitgevers hier en domweg TRAILERS online te zetten, ze draaien in de bios, je kan ze overal downloaden, how hard can it be. Nogmaals, dit is Microsoft, ik neem aan dat dit toch zeker geen grote opgave kan zijn.

    Over die divx support, daar wordt ik inderdaad link van. Vooral omdat het zo makkelijk te implementeren is. Als je dat dashboard zou vrijgegeven weet ik zeker dat die hackertjes morgenochtend al alles werkend hebben. Als je iets erin doet, maak het dan gewoon werkend, geef mensen met Media Center ook de optie om die content te streamen, wat is het nut van dit niet toestaan en wel in het dashboard zelf? Vreemd toch? Waarom geen hoge resolutie content af laten spelen als je wel als HD machine wilt opkomen? Dat soort stomme dingetjes storen mij. Dingen die enkel door kleine regeltjes of copyright en regelingen onmogelijk worden gemaakt.

    Tegen de tijd dat wij hier films kunnen huren staat de volgende Xbox alweer op de stoep. Ik ben ervan overtuigd dat als dit nu al een jaar in nederland was de resultaten zeker goed zouden zijn. Mensen vragen zich af waarom mensen kopieren of films downloaden. Tja als je zo'n service niet kunt aanbieden terwijl mensen wel gewoon op het internet kunnen surfen naar the piratebay en daar een simpel overzicht zien en aan kunnen klikken wat ze willen en he is te zien, dan moet je ook niet mekkeren. We zien het aan live en de content. Als het er is, en het is makkelijk aan te schaffen, doen mensen dat wel. Als ik gewoon op de bank kon zitten en door die video library kon bladeren en net als in de US voor 3 euro een filmpje kon kijken, mij heb je.

    Het is zo storend dat dit soort dingen de ontwikkeling tegenhoud. Dat het juist de filmmaatschappijen zijn die hun eigen graf graven door niet flexibel te zijn en sneller te handelen op de markt. Zo doodzonde dat er geen mogelijkheid wordt gemaakt om deze markt in Nederland te exploiteren terwijl het zo verschrikkelijk weinig echte inspanning kost. Je zet die film gewoon op een server en klaar is kees, de Xbox is er klaar voor, het netwerk, alles. Behalve die regeltjes..
     
  5. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Dan lukt het nog steeds niet

    Mijn xbox 360 ziet ze dus echt niet. Dat hij geen .flv bestand kan zien maar .divx ziet hij dus ook niet. Het enige dat hij wel ziet is .avi bestanden. .wmv bestanden ziet hij wel maar hij speelt ze niet af. Ik krijg dan de melding: Can't play this content because it may not be supported. For more info, got to www.xbox.com/support. Status code: 69-C00D3E98.
    Ik kom er echt niet uit. Wat doe ik nu fout??
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Daar sluit ik mij bij aan. Ik vind het ook ó zo storend al die kleine dingetjes, zoals jij zegt, how hard can it be? Inside Xbox, nee hoor dat krijgt Nederland niet, Video Marketplace? Nope. Free stuff voor in de marketplace? Nope ook niet. Wij krijgen zelfs amper themes of gamerpictures van films of weet ik het, die zelfs ook gewoon draaien in Nederland.

    Ook al die acties, prijzen, evenementen alleen maar voor Amerika. Europa wordt op dit vlak gewoon gepasseerd, en het zelfde geld voor Azië. Waarom neemt MS deze stap gewoon niet, zo krijg je een bredere community en is het aantrekkelijker voor mensen om over te stappen op een Xbox 360. Ik ben nu dus ook al benieuwd naar óf de nieuwe dashboard update, óf een nieuwe Xbox 360. Laat ze maar eerst eens die hardware problemen fixen.
     
  7. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je uberhaupt het nieuws item over de marketplace wel gelezen. Het is niet zo dat wij zomaar ff gepasseerd worden hoor, of dat ze bij MS voor de lol die service niet in NL exploiteren.

    " Het verkrijgen van alle rechten en het tekenen van de digitale distributieovereenkomsten is lang niet zo makkelijk als wij allemaal denken. Een klein landje als Nederland is dan ook niet de prioriteit, maar de grote landen, Engeland, Frankrijk en Duitsland, hebben voorrang gekregen bij het organiseren van de langverwachte marktplaats mogelijkheid."

    Is altijd met dit soort dingen, kijk maar naar het vergelijkbare Apple TV...
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  8. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    De VS is gewoon de belangrijkste markt. Waarom? Zo'n 295 miljoen inwoners en je hoeft juridisch alles maar één keer te regelen. En omdat het puur om geld verdienen gaat, komen eerst de grote landen, daarna de kleine. Zo simpel is dat.
     
  9. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja je kunt moeilijk MS overal de schuld van geven. Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal echt zit, maar ik kan me voorstellen dat MS niet voor hun lol Video Marketplace hier niet beschikbaar maken. Net zo met Inside Xbox. Wie weet wat voor gezeik er hier in Europa is met auteursrechten en weet ik wat. Als dat zo is vind ik het logisch dat alleen de grote landen in de EU video marketplace krijgen.

    Soms vind ik het echter raar dat wij dingen niet hebben, die de US wel heeft. Fee Stuff tab in MP hebben wij bijv niet, net als Inside Xbox. Lijken me 2 dingen die best simpel zijn om ook hier te implementeren.

    Ik zit er niet zo mee. Films regel ik wel op een andere manier, en Xbox nieuws lees ik sowieso ook al op internet. De features die ik het belangrijkst vind zitten er bij ons in.
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je lees zie je dat het niet eens gaat om films of series. Zelfs trailers en doodnormale content, extra's, acties etc hebben we hier veel minder (lees: nooit). Je gelooft toch niet dat dat zoveel moeite is?

    Het gaat gewoon om geld en domme regels. Microsoft wil vast wel, maar ze willen er NU voor Nederland nog geen moeite in steken, en daarom ben ik pissig. Zoals ik zei, haal dan die video/trailer optie maar gewoon weg in ons dashboard, nu sla je er alleen maar een dom figuur mee. Daarnaast betaal je als Nederlander evengoed voor dezelfde service, maar krijg je dus minder. Lijkt me zowieso niet fair, het minste dat je mag verwachten is dat er gewoon inzet vanuit gaat, dat ik content zie voor mijn markt. Dat is dus niet het geval. Nu zijn de demo's gelukkig wel altijd goed geregeld maarja dat zou helemaal erg zijn natuurlijk. Tevens is soms dat Nederland zo knullig in sommige beschrijvingen, dan denk ik, zit er uberhaupt een Nederlander op de content hier? Soms voel ik me dus achtergesteld ten opzichte van de mensen in de VS, die minder betalen zelfs en toch meer krijgen. Maarja zo gaat het altijd , wij betalen veel, krijgen weinig / worden genaaid. Wanneer heb je nou zoiets van wow dat is in Europa en niet in de VS? Precies, nooit.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je moet na de grote update ook nog een andere update downloaden voordat je divx kan afspelen. Dat is volgens mij gewoon de ipod ondersteuning update met wat extra's. Ik had hem namelijk al gedownload ooit. (stond al een vinkje zeg maar) Maar na hem opnieuw te hebben gedownload werkte het.
     
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee en dat komt omdat Micosoft amerikaans is, en amerikanen stuk voor stuk grote gore nazi's zijn.

    Moet je ze eens horen in xbl lobbies als ik tegen een paar nederlandse maten begin te praten.
    'Shut up fuckin frenchie! Go talk normal englisch or fuck off, A-hole!'
    1 keer had ik zelfs dat ze het volkslied begonnen te zingen.
    En dan zeggen dat de duitsers nazi's zijn.
    NOT! (niet meer iig :p)

    /Mod Waarschuwing voor je taalgebruik en het uitmaken van Amerikanen voor 'gore nazi's
     
  13. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Amerikanen zijn inderdaad allemaal gore smerige vuile nazi's:emo: Ik snap niet wat je te klagen hebt, als je gewoon een goede friendslist opbouwt of gewoon alleen maar met Nederlanders of Europeanen speelt, heb je èn een betere connectie, èn spreek je allemaal crappy Engels.
     
  14. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha :+ . Mijn engels klinkt soms misschien een beetje als engels met een duitse accent. Toen ging zo een amerikaan mij napraten als een Duitser en ging iedereen mij uitlachen, dat vond ik wel irritant!
     
  15. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zou toch ook een functie komen om je Arcade demo's uit je played games list te verwijderen?

    Iemand al gevonden hoe dit werkt?
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Alleen de demo's die je vanaf de Update download worden verwijderd. De oude demo's blijven erin staan omdat de servers van Xbox Live geen Delete functie hebben. En dit is al meerdere malen beantwoord in dit topic.
     
  17. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat had ik dus ook meteen gedaan. Zal hem nu wel even verwijderen en opnieuw downloaden. Even kijken of dat werkt.
    Edit: Werkt nog steeds niet. Hij ziet nog steeds niet mijn .divx files en mijn wmv files ziet die wel maar speelt die niet af. Bij die wmv file zie ik wel rechts in de hoek zo'n plaatje van de film zeg maar.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  18. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    True...

    Maar je kunt het verhaal ook omdraaien. Binnen Europa is er veel gedoe met die rechten. Als dit allemaal via één centraal punt geregeld was, dan hadden we dit soort dingen natuurlijk niet. Maar zodra er een refferendum komt over meer Europa stemmen we massaal "nee".

    Verder ben ik het volledig met je eens, dat het niet relaxed is. Ik zou veel gebruik maken van zo'n marketplace waar je films kunt huren of die andere kleine extra's. Ik zou van iemand die bij MS NL werkt wel eens willen weten waarom wij zelfs op die kleine dingen zelfs worden geknepen. Ik vermoed dat dit iets met het budget van MS in Nederland te maken heeft.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    PM MrX zou ik zeggen! :)
     
  20. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Toch snap ik dat met die iPod nog niet..

    Als ik mijn iPod aansluit op de 360 en dan na video`s of music ga, dan ziet hij de iPod niet. Als ik na Pictures ga, dan ziet hij hem wel, maar dan zegt hij dat er geen foto`s beschikbaar zijn ( terwijl die wel op de iPod staan ).

    Nou is mijn vraag, hoe gaat mijn 360 de iPod wel zien? Heb dus gelezen dat je een update moet downloaden, maar hoe ga ik die update downloaden aangezien hij niet op de marketplace staat..

    Kan iemand mij dit goed uitleggen?
     

Deel Deze Pagina