[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

1. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    Dit ip adres conflict moet je iig eerst oplossen !! gebruik je DHCP zorg dan dat alle aangesloten pc/xbox op dhcp staan. gebruik je static ip adressen dan zorgen dat deze niet gelijk zijn aan elkaar!

2. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    nee, niet als je de xbox gebruikt om deze af te spelen.Kan wel op de "oude" manier transcoden met tversity of winamp remote

Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  3. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Uhm DHCP. Ik ben beslissed niet dom, maar dit ontgaat mij even volledig:eek:. Wat betekent dat? waar vind ik het hoe werkt het?

4. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bestaat dat een firewall op je router? Hoe zet je zoiets uit dan als ik vragen mag?
    Misschien zit ik hier wel voor in het verkeerde topic maar ik zie het nu toevallig hier staan.:+

5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    (Dynamic Host Config Protocol) Laat PCs op een netwerk toe bv hun config van een 'DHCP server' te halen, meestal om een IP adres toebedeeld te krijgen. Heeft je probleem iets te maken met een IP conflict?

Naast software matige firewalls, zijn er ook hardware matige die dikwijls in een router zijn ingebouwd. Log in op je router setup pagina en check de firewall of security tab daar.

6. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja, tenminste, dat vermoed ik. Mijn computer geeft aan, op het moment dat ik media wil delen dat er een IP conflict is op het netwerk. Mijn redenatie is dan dat het de xbox is. Want deze maakt op dat moment contact en is het enige apperaat wat problemen veroorzaakt. Het vreemde is, dat het allemaal wel gewerkt heeft met windows media connect 2.0. Sinds WMP 11 draait doet het het ineens niet meer. Erg vervelend want ik maakte er nogal eens gebruik van. Ideaal gewoon.

7. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die een Mac hebben en enkel OSX gebruiken. Connect360 ondersteunt dit nu ook. Ik heb het net zelf even geprobeerd, en Connect360 vond gelijk zelf binnen 2 sec. mn 360 en al mijn iTunes muziek, foto's en films worden automatisch in de lijst geplaatst.

Nadeel is dat je als nieuwe gebruiker nu 20 dollar moet dokken voor de volle versie. Met de trial versie kun je maar 5 films en 100 nummers delen. Maar ik neem aan dat de meeste van jullie wel weten om te gaan met serialnummers.

Goed programma, en zeker de moeite waard als je net als ik je externe HDD of WMP niet aan de gang krijgt op de 360.

8. Alex1980

Alex1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Na lang lezen op dit forum is het gelukt om muzie'k en films te streamen vanaf mijn pc. De opstelling die ik thuis heb is: ADSL in de speedtouch modem, UTP kabel naar de sitecom 54G turbo router (voor draadloze verbinding naar de laptop) en er loopt nog een kabel vanaf de router naar de pc. Toen ik het voor elkaar had met een netwerkkabel in de xbox, ben ik naar de winkel gegaan en heb de usb antenne voor de xbox gekocht. Maar nu gebeurd er niks. Bij de test blijft de xbox hangen bij wireless conection (disconnect) Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? De router is trouwens de sitecom WL173

Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  9. Alex1980

Alex1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De router is trouwens de Sitecom WL173V1

10. EXCEDO

EXCEDO :)

Leuk Bevonden:
    0
    nobody?:'-(

11. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ blackshadow

Ik heb zelf een Orange livebox en bij mij werkt het streamen wel. Het gene wat ik heb gedaan is dat je bij de firewall van de livebox een poort moet openen en nadat je dat gedaan hebt de instellingen opslaan en de livebox opnieuw opstarten.

Deze poort openen :

naam: Media streaming
    toegang: Ja
    Protocol: TCP
    Van poort: 5555
    Tot poort: 5555
    lokaal IP-adres: 192.168.1.10
    naam interface: mer0

Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  12. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Na lang lopen te rotzooien heb ik het toch voor elkaar gekregen om een goede verbinding te krijgen tussen pc en xbox 360.

Ik had zo'n 3/4 weken geleden hier mijn pc opnieuw aangesloten maar had de crosskabel aan mijn Realtek RTL8139 slot gehangen. Deze heb ik eens in mijn pc gezet om een 2de computer op het internet aan te sluiten zonder een nieuwe kabel te leggen tussen de Speedtouch Modem en de 2de pc. Nu had ik hem altijd aan mijn Onboard slot (Marvell Yukon 88E8053 PCI-E) gehangen maar aangezien ik gewoon een verbinding kreeg via de Realtek Card heb ik er verder nooit aangezetten. Tot vandaag.
    Ik wisselde voor de gein de kabel van de Realtek naar de Onboard card van Marvell en wonder boven wonder kreeg ik in een keer verbinding tussen mijn Xbox 360 en PC.
    Nu heb ik de instellingen vergeleken tussen de 2 kaarten maar kwam tot de conclusie dat beide kaarten precies dezelfde instellingen hadden. Geen idee dus waarom hij hem wel op de Marvell kaart pakt en niet op de Realtek.

De gene die weet waardoor dit kan, meld het a.u.b. even aangezien ik het graag wil weten :)

13. Remo NL

Remo NL Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Ik krijg nog steeds de firewall foutmelding, kan dit komen doordat er een wep encryptie wacht woord op de internet verbinding zit?

14. Remo NL

Remo NL Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    De xbox vind mn pc maar zelden, heeft ie um eindelijk gevonden en alles doet t, maar zodra de xbox uit een weer aan gaat doet ie er weer uren over om met elkaar te connecte? (telkens firewall melding) en t andere moment doet ie t wel? iemand suggesties ?

15. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Nou breekt mijn klomp..... nu doet hij het wéér niet......
    Ik hou er over op tot er een oplossing is, er klopt iets totaal niet!

16. Remo NL

Remo NL Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    en bij mij doet ie het nou, heb de poorten die de xbox bij test connection aangeeft bij de router ingevoerd, en hij doet t, zelfs als de xbox uit is geweest vind ie mn pc gelijk

17. Mystic2010

Mystic2010 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf begon ook knettergek te worden van dat streamen. Had het namelijk na de update 1x aan de praat gekregen. Zodra de xbox uit was geweest kon ie niets meer vinden. Na veel pagina's doorpluizen en de standaard xbox.com pagina's, las ik ergens iets over UPNP aanzetten indien mogelijk. Ik herinnerde me dat ik die een tijd geleden uit had gezet wegens wat snelheidsproblemen, maar had deze nooit meer aangezet. Even aangezet en hij wordt perfect elke keer herkend nu :)

18. kainNL

kainNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,

tot op heden is het me NOG niet gelukt om mijn externe HD te laten werken op m'n 360, dus wat doe je dan.... via PC streamen!!! Dat ging de eerste keer perfect, maar nadat ik m van pc afgehaald had en nog s opnieuw probeerde zag de 360 de externe HD niet meer!!! Zelfs niet nadat ik TIG keer deze verwijderd had en opnieuw als herkeningspunt ingevoerd had!!! Nu is het dus steeds weer wat muziek op pc zetten van HD en dat gebruiken, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn zeker he???? Is er iemand die enig idee heeft hoe dit te verhelpen is?

Ik betreur ECHT het hele WMP 11 gebeuren met alle problemen, voorheen met WMC had ik NOOIT problemen!!!

Greetz Kain NL

19. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn betere programma's die zooi streamen naar je box. Probeer eens Connect360. Daar is net een nieuwe versie van uit, en na het downloaden kon ik binnen 10 seconden films, muziek en foto's streamen vanaf m'n Macbook en mijn externe HDD. Volledige versie kost wel 20 dollar, anders kun je maar 5 films en 100 nummers delen. Serie-nummers om de full-version zijn alleen niet onvindbaar, dus even goed zoeken en je kunt al je zooi zonder problemen snel en handig streamen.

20. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De update zou er dus voor moeten zorgen dat je .divx bestanden kan afspelen op je 360 maar dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Alle andere bestanden ziet mijn 360 wel maar de mappen waarin mijn .divx bestanden staan ziet hij wel maar hij ziet de .divx bestanden zelf niet. Ik krijg dus elke keer een lege map te zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Deel Deze Pagina