1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    3 Juni 2007 - Casema.

    Casema heeft eerder met Scientific Atlanta een overeenkomst gesloten voor de levering van digitale kabelontvangers die HDTV PVR in MPEG4 aankunnen.
    De Scientific Atlanta Explorer 8455DVB wordt genoemd als nieuwe decoder voor Casema maar ook voor @Home.

    Door de overname van Casema en @Home , heb ik verder niets meer gelezen.
     
  2. forsho

    forsho Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    probeer is al je instellingen te resetten, en als het nog nie goed is , misschien bij kleur, rood wat lager zetten.

    Greetz
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had bij mijn LE32R71B altijd problemen met het opstarten van HDMI (groen beeld).

    Na een hard-reset in het servicemenu waren allen problemen ineens opgelost.
     
  4. forsho

    forsho Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, hopen dat het bij Sake ook lukt.

    Melbuuln weet je trouwens waar je een goede beugel , jet liefst eentje die je kan draaien kan kopen voor ongeveer 100euro?

    Greetz
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  6. forsho

    forsho Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt ik zal ff kijken

    gr

    edit: waar moet ik op letten bij een beugel? Want ik koop de 40s81b 20december pas, maar wil alvast de beugel ophangen.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  7. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik zal het vanavond eens proberen, ben nu namelijk bij m'n moeder. Ik had er pas last van nadat ik per ongeluk een hard reset had uitgevoerd. Ik zal wel even al m'n instellingen opschrijven. Had nu eindelijk goed.
     
  8. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou die zou ik wel willen hebben zeg :eek:
    Wat een prachtige TV :)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk naar de ophanging (gaten patroon) achterop de LCD.

    Op www.muurbeugel.nl vindt je een handige Keuzehulp !!!

    Bij Goedkopen.nl kost de LCD € 1185
    Dit moet toch wel een ritje naar Enter (Twente) waard zijn;)
     
  11. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren,

    ik ben eens serieus aan het overwegen een 32" LCD scherm aan te schaffen. Nu ben ik niet zo van de stats en de blabla, maar van het mooie beeld en geluid. Ik heb dit thread een beetje doorgelezen en gezien dat er nogal wat Panasonic fans zijn, dit is echter buiten mijn budget.

    Voor een TV van maximaal 700 euro zat ik allereerst te denken aan een Samsung van het type LE32Rxx. Mooie prijs en volgens mij prima beeld. Ook Toshiba heeft enkele prachtmodellen (de Toshiba 32 C 3500 P trekt me heel erg) voor rond dezelfde prijs. Zijn er nog andere aanraders en zijn er mensen met een Toshiba TV die me willen voorzien van een impressie?

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ga voor de samsung le32r72b,
    pracht tv, goed beeld en voor 700 te verkrijgen.
    Heb hem zelf ook sinds januari en ben er ongelovelijk blij mee!
     
  13. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    De LE32R81B heb je al voor 600 euro. Mooie, grote tv voor een mooie prijs. Als ik geen kleine kamer had had ik deze ook genomen. Nu toch maar de 26 inch.
     
  15. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een paar dagen de Samsung LE26R81B, en ik ben er zeer tevreden mee, alleen heb ik geen idee wat nou precies de beste instellingen zijn. De PlayStation 3 is aangesloten met een HDMI kabel en ziet er fantastisch uit. De Xbox 360 echter, is met een VGA kabel aangesloten (Component vind ik veel slechter beeld geven) en geeft een beetje grijzig beeld. Nu heb ik alle instellingen zo rond de 50 staan, en ik heb het idee dat dat niet optimaal is. Zelfde geldt voor Analoge TV.
     
  16. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een paar weken in huis:

    Een Pioneer 50-inch (127cm) 1080p KURO met Direct Colour Filter 3+ Full HD PDP-LX508D.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Meer info: Klik

    Kleine review:

    Even voor de goede orde: de LX508D 17/09/2007 besteld, 08/11/2007 eindelijk in huis gehad... (dit was zelfs nog kort)

    Inmiddels heb ik er aardig wat uurtjes kijken erop zitten met het contrast teruggeschroeft naar 30 en op instelling optimum gezet.

    Weinig gekeken naar analoge tv (redelijk), digitale tv (matig tot zeer goed), blu-ray, HD-DVD en normale DVD. Interessant is om te zien dat ik werkelijk laaiend ben over de tv zelf, maar dat nu ook erg duidelijk wordt dat tussen de zenders / afspeelmedia enorm veel verschil in (uitzend)kwaliteit is.

    Natuurlijk is veel afhankelijk van het feit of een "oude" of nieuwe opname is, maar dagelijks hebben we nog steeds het oeh-ahh gevoel. Als we eens kijken naar analoge tv dan is het redelijk te noemen. maar ook hier geld dat per zender / film / uitzending de kwaliteit verschillend is, en dat het niets met de tv te maken heeft, nou ja, soms weet hij er wel een heel mooi plaatje van te maken!. Digitale tv via UPC ziet er op sommige zenders (lees: programma's op) haarscherp uit, bij het zappen zie je dat heel goed. Vaak heeft het ook veel te maken met de bitrate waarop de zenders doorgegeven worden. Bij veel zenders lijkt het wat onscherp / er een sluier over het beeld te zitten; gelukkig went dat snel, zeker als je weet dat ook veel zenders / uitzendingen wel "HD" lijken, simpelweg omdat er natuurlijk ook slechte uitzendingen tussen zitten [​IMG]

    Blu-ray en HD-DVD: eigen hetzelfde. Natuurlijk hebben we hier het grootste wow effect, maar het is weer zoals altijd afhankelijk van het medium / opname. Dat we de tv in volle glorie hebben gezien is zeker, maar er zijn gewoonweg ook matige blu-rays en hd-dvd's "conversies". Qua games ziet er het allemaal super - strak - uit (ps3 en xbox360). Even af van "pietje precies": het is ook verbazingwekkend hoe lagere resoluties eruit zien op de tv (1080i en 720p). Daarnaast gelden de voorgaande opmerkingen over kwaliteit voor DVD's ook hetzelfde: hier heb je toch weer pareltjes tussen maar ook belabberde versies. Bij sommige DVD's die worden geupscaled tot 1080p ziet het er weer super uit, en dat betekent o.a. dat we onze dvd collectie maar eens weer gaan bekijken haha.

    Qua geluid zijn de zijspeakers ook erg goed te noemen. Ok, de bass is dan niet echt heel vol, maar dat kun je goed bijstellen om daar wat meer van te maken en als je natuurlijk goed wil kijken en luisteren, dan is een goed versterker / home cinema theater natuurlijk wel essentieel. We gebruiken ze dan ook alleen bij (digitale) tv (van UPC) kijken.

    Kortom, zeker vergeleken met andere toestellen (thuis bij anderen) is dit werkelijk het neusje van de zalm. Hij is wat duur, maar dat zijn we alweer vergeten haha. Kortom je blijft genieten op elk medium, maar zoals met alles, de drager is de zwakste schakel in de uiteindelijk weergave. Ondanks dat blijven we ons steeds verbazen over de kwaliteit. Ok, het was "ff" wachten, maar dat was het wel waard. Een enorme aanrader! 8)8)8)

    Foto indruk van thuis:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Leuke impressie! Ik heb het geld niet over voor zo'n scherm, aangezien we na de verbouwing van ons nieuwe huis ook een dedicated HT willen inrichten met een full HD beamer (denk voorlopig aan de Epson TW-2000) :) Maar als ik het wel 'over' had, wist ik het ook wel.

    Ik merk inderdaad dat de transfer van een DVD / HD-DVD / Blu-Ray en de bitrate van een uitzending heel veel te maken heeft met hoe het uiteindelijk op je beeld komt, ook op de Sony 40V3000.

    Sommige DVD's zijn best belabberd; zo kijk ik sinds kort seizoen 2 van Oz op DVD en dat is best slecht. Maar zo heb ik vorige week ook The Marsh en The Last Samurai op DVD gekeken (allen trouwens via upscaling naar 1080p via de stand-alone HD-DVD speler) en dat zag er weer indrukwekkend uit. Zowel qua kleur, detail als zwartwaardes.

    Poseidon en Children of Men HD-DVD blijven nog even favorieten in mijn collectie, echt een waanzinnige ervaring. Spiderman 3 Blu-Ray is een goede 2e.
     
  18. tijmsja

    tijmsja Tijmen

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Als VGA erbij jou mooier uitziet dan Component denk ik dat je toch iets verkeerd heb gedaan, heb je hem wel zo aangeslote ::

    [​IMG]

    heb nu een Bravia beneden staan en je ziet het verschil zeer duidelijk.
    ben binnenkort van plan een 26inch scherm te gaan kopen voor op me kamer maar ben er nog niet echt uit welke.. zat ook te denken aan deze. maar weet nog niet ..
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
  19. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Component is veel minder scherp en heeft heel veel jaggies. Ik heb het aangesloten zoals op dat plaatje aangegeven.
     
  20. tijmsja

    tijmsja Tijmen

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, raar. :confused: bij mij zie je namelijk verschil tussen VGA en Component en dat Component veel scherper is. heeft iemand ervaring met de R71 series van samsung?
    denk dat ik deze ga nemen LE26R71B
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina