1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Anime] Algemeen (Deel 3)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Orcrist, 22 sep 2007.

  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zombie Loan was niet zo geweldig. Heeft ook maar een paar afleveringen.

    Wat ook een vage "paranormale" anime is Ghost Hound. Jochie heeft op 11 jarige leeftijd een trauma ervaren. Hij en zijn zus waren gekidnapt in een verlaten ziekenhuis onder bij een opgedroogd meer achter een dam. Zijn zus stierf, maar hij leeft nog. Nu is hij bezig met een zoektocht, loopt bij psychiater en beleeft vage avonturen.

    Kiba vond ik ook wel een geinige serie. Skullman was beetje wazig en werd pas halverwege de serie duidelijk waar het over ging en toen was het een beetje te laat. Het is een korte serie met een gehaast eind.

    Blood+ is ook wel geinig. 2 meiden met speciaal bloed. Ze kunnen niet sterven behalve via aanraken van andermans bloed. Maar datzelfde bloed kan ook monsters scheppen. Om de paar jaar gaan ze weer een paar decennia "slapen" in een cocoon om daarna verder te gaan waar ze gebleven waren. Maar 1 meid vergeet haar geheugen en moet alles opnieuw gaan herinneren. Lekker veel knokken met personage verdieping er bij.

    Bamboo Blade is een relatief nieuwe serie. Een school heeft een Kenjo club. De leraar heeft een weddenschap gesloten met een andere school. Ze moeten beiden 5 meiden verzamelen en leren vechten om daarna tegen elkaar te strijden in een vriendschappelijke match.

    Dragonaut Resonance is een nieuwe "mecha" soort serie. Maar ook weer niet te. Want ik heb een hekel aan de meeste mecha series. Jongen gaat met gezin voor het eerst naar de maan, maar er komen brokstukken uit de ruimte vallen. Schip naar de klote, iedereen sterft behalve hij. Later wordt bekend dat er een soort "mensen" worden gecreeerd die kunnen transformeren in draken. En zo ontstaan er conflicten, zoektochten, liefdesverhaal, actie en alles.

    Rental Magic. Jongen volgt zijn vader op als directeur van Astral. Een magische "club" welk allerlei magische dingen onderzoekt. Wel geinig als tussendoortje.

    Ghost in The Shell seizoen 1 en 2 blijven toch me favorieten. Heb zo'n beetje elke serie gezien, behalve die typische meiden series. Das zo verwijfd dat het niet leuk meer is :p

    Als je komedie wilt moet je echt eens Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu Jungle kijken. Die is tering droog vanaf aflevering 1 :D


    Iemand nog aanraders voor de nieuwere series die net begonnen zijn? Zie dat er een nieuwe .hack seizoen komt. Hopelijk niet zo rampzalig als de laatste.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2007
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De ghost in the shell eps!! Die moet ik nog! Heb de eerste en tweede film allebei twee keer gezien. Tnx voor alle tips.

    Ik ga nu voor mezelf eerst voor deze:
    Shijou Saikyou no Deshi Kenichi

    [​IMG]

    en met mijn meissie dus voor Gurren-Lagann
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zombie Loan is een matige, maar enterainende serie als je er niet veel van verwacht.

    Kenichi (of History Greatest (of is het Strongest?) Disciple Kenichi/Shijou Saikyou no Deshi Kenichi) is een zeer vette serie. Lekkere humor met af en toe wat leuke actie.

    Ghost in the shell heb ik hier ook nog liggen (de 3 filmen en de 2 seizoenen van de serie), maar heb enkel film 1 een aantal jaar terug gezien. Moet ik ooit ook nog eens aan beginnen, net zoals aan de vele andere series die op mn hdd staan :+.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb die Kenichi een paar weken terug marathon gehouden. Inderdaad een leuke serie om te zien. Vond die meid die wapens hanteerd wel lachen :D

    Even een oudje uit de kast gepakt. Witch Hunter Robin :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2007
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Witch Hunter.... ooit eens op mijn hd gehad. Maar over het algemeen knetter ik na een tijdje alles er weer af. Blood+ vond ik overigens maar middelmatig.

    Kenichi zijn in totaal 50 eps toch?
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kenichi is idd 50 afleveringen. Als een serie goed is brand ik ze op dvd en anders gooi ik ze ook weg. binnenkort weer eens doen beide HD's zijn bijna vol :mad:
     
  7. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Een vraagje?
    Maar zijn er mensen die hier de manga's volgen van Street fighter?

    Nou heb ik de eerste manga ervan en de 2de van Alpha,maar er shijnen er nog meer te zijn maar ik weet ze niet van titel,misschien een van jullie?
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Manga's die ik niet zo'n fan van. Lees wel Bleach online af en toe.
     
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Die eerste artwork is idd nice, ik ga is op zoek naar een wallpaper. :+

    Dragonaut is zoooooo'n belachelijke serie. 8) Er zit gewoon echt _geen_ verhaal in. Desalniettemin volg ik het wel. :+

    En Kenichi is een goede keuze ja, erg veel plezier aan beleeft. Helemaal zodra ze een beetje op niveau gaan vechten wordt het erg leuk. :cool:
     
  10. Dayuum

    Dayuum Guest

    Is scrapped princess een goeie anime?

    Heb nooit de kans gehad om het te kijken maar heb nu eindelijk wat tijd

    En komt er nog een 3rde black lagoon seizoen? de manga is nog niet afgelopen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2007
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zijn zoveel afgelopen anime series waarvan de manga nog gewoon door loopt :+. Dus ik zou niet direct op een 3de seizoen rekenen :mad:.

    Van waar haal jij de manga van Black Lagoon? Want heb er een tijd geleden naar gezocht, maar ik vond hem niet.
     
  12. Dayuum

    Dayuum Guest

    Ja maar die hebben meestal een zelfgemaakt einde (claymore en elfen lied bv) maar black lagoon had geen echt einde
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is wat ze noemen een open einde :+. Het maakt het makkelijker om een eventuele sequel te maken, maar dat betekent nog niet dat die er werkelijk komt.

    Persoonlijk hoop ik dat die er komt, maar heb er nog niets over gelezen of gehoord.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik wil een nieuw seizoen van Initial D :D
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er is voor mij maar één animé die ze persé af moeten maken en dat is Berserk. Ontzettend van genoten.
     
  16. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Zipang, 'nuff said.
    Dat einde is echt het slechtste ever als er niet ooit een 2e seizoen komt...
    Goede serie though.
     
  17. Dayuum

    Dayuum Guest

    Heeft de blue dragon anime het zelfde verhaal als de game?
     
  18. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    @Kevf waar zit je met Darker Than Black dan? Ik heb m laatst afgekeken en vond het eigenlijk best een toffe serie
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ep 9 of 10....wordt ie nog leuker?
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah alhoewel leuker misschien de foute woordkeuze is :+.

    Zo net My Hime (Mai Hime) gezien. Geen flauw idee hoe ik op deze serie ben gekomen maar hij krijgt wel goede ratings op ANN. De eerste episodes waren echter vrij saai en ik vreesde dat dit weeral een standaard actie serie ging worden waar ze de oppervlakkige characters diepte probeerde te geven.

    Nu dat ik heel serie heb gezien weet ik waarom die zo goed scoorde op ANN. De actie is goed, het verhaal ook en de characters hebben zeker diepte. Na dat ik door die eerste saaie episodes was door gebroken heb ik de serie eigenlijk in één keer uitgekeken. Het is een een geweldige serie en een aanrader voor iedereen die niet vies van fantasy-action _O_.
     

Deel Deze Pagina