Zelfgemaakte revieuw over UC

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 28 jan 2003.

1. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hey,omdat ik zag dat er nog geen revieuw was op deze site,heb ik zelf een kleine revieuw gemaakt,hij's natuurlijk onder het niveau van de site revieuwers hier,maar ik hoop dat mensen er wat aan hebben
    ------------------------------------------------------------------------------------

Unreal Championship(UC)

•Je loopt wild in het rond in de hoop de vlag te kunnen veroveren je ziet een teamgenoot,je ziet hem ineens doodneervallen,je denkt nee ik moet hier vlug weg,je rent weg met je 74 hp,je ziet iets blauw en NEE!headshot!.Zo kan het lopen in UC...
    UC is gemaakt door Digital Extremes bekend van de vroegere Unreal,Unreal Tournament,UT2003,en nog 3 pinball games.
    Uc is denk ik voor de meeste mensen wel bekend,het is altijd rondrennen en schieten terwijl je onderweg powerpick ups kan pakken.Het word dan ook vaak vergeleken met Quake

Laten we je eerst een indruk geven van het spel wat er zoal te doen is,dus de spelmode's.je hebt in het groot 4 groote spelmode's
    ••single player
    ••Op xbox live
    ••Instant action
    ••tutorial

de uitleg:

••single player:de single player is zeer kort,maar deze kan je natuurlijk meerdere keren naar elkaar doen,het is wel een zeer magere single player,het komt dan ook best tot zijn recht in multiplayer,je hebt 4 verschillende mode's in single player,die je allemaal gedaan moet hebben totdat je alles hebt gewonnen.Dit doe je wel M.B.V. NPC die ook in je team zitten,de A.I. is heer slim uitgedacht,er zit zelfs een deel rpg in zou je kunnen zeggen,je moet een paar man kiezen voor je team,en ze hebben allemaal verschillende stats.Bij jouwzelf maakt dit niet veel uit,elk "ras" heft wel zijn speciale dingen,zoals extra hoog springen(befaamde dubbeljump is ook weer aanwezig)leven dat je van een ander afschiet komt er bij jou bij,extr veel leven,hieraan zitten natuurlijk ook nadelen,de personen met veel leven zijn dan ook veel slomer,maar nu over je teamgenoten.Ze hebben 3 hoofdelementen:1.Agility(bewegingsnelheid etc.)2.Accuracy(hoe scherp hij schiet)3.Tactich(hoe hij denkt bevoorbeeld wanneer hij terug naar de bases moet etcetera.Na een paar matches worden sommige stats ook ge-upgrade,dit kan je zelf niet bepalen,je kan zelfs bij de NPC's accuracy op 110% krijgen.Je beveelt ze door eerst op Y(geel) te drukken en dan een commando te kiezen(verschilt bij spelmodi),val de bases aan,verdedig de bases,volg mij,zoek erop los en vernietig alles,val punt "a" of "b" aan(double domination)
    In ieder geval 4 mode's,waarvan elk bestaand is uit 7 x winnen
    •Deathmatch:welk team zo vlug bij de tevoorneergzette score is,bevoorbeeld,wie het eerst bij 30 kills is
    •Capture the flag:jij en de vijand hebben een basis met een vlag,je moet die van het ander kamp halen en dan naar jouw kamp brengen,als je de vijandige vlag heb,komen ze als vliegen op je af.Je kan niet scoren als ondertussen jouw vlag ook is gestolen,terwijl je de vlag hebt,kan je ook een wapen vasthouden en gewoon schieten
    •Double domination match:Je hebt een "a" en een "b" punt,als jij die van jou maakt(Doormiddel van er gewon 1 x op te staan) allebei,dan telt hij af,10 seconden lang,als ze dan allebei nog van jou of de vijand zijn scoor/scoren je/hun.Dit is moeilijker dan het lijkt.(op normal wel gehaalt zonder 1 x te verliezen,maar je bent zo je "punt" kwijt aan de vijand.
    •Bombing run:confused:oort rugby maar dan met wapens:er zijn 2 goals bij leke bases en 1 bal,die moet je dus gewoon zien te schieten in het vijandig doel,het lasige hiervan is,is dat als je de bal vast hebt,je een nieuw wapen krijgt,waarmee je alleen kunt passen of schieten,als je deze wel vast hebt,geneest je hp automatisch.Team play is wel handig :)
    •Is een verrasing zou ik wel kunnen zeggen maar dit moet je zelf kunnen ontdekken,ik verklap al 1 ding,op sommige momenten ben je niet blij dat je je team zo sterk heb gemaakt :)
    je krijgt ook naar elke wedstrijd een soort van awards,bijvoorbeld:
    Most frags/minute
    most efficient
    invisibilty reward

••Instant action
    •Deathmatch:Iedereen tegen iedereen(iedereen alleen)
    •Team DeathmatchLzelfde als single player Deathmatch
    •Survival,je neemt het steeds 1 tegen 1 op tegen een computer.
    •Capture the flag
    •Bombing run
    •Double domination
    hieraan doen natuurlijk als je wilt bots mee en je kan ook een vriend mee laten doen.

••Xbox live niet kunnen testen omdat het er simpelweg nog niet is,maar de funcite's erbij zijn
    •Scoreboards
    •Friend list
    •Download content
    deze spreken allemaal voor zich

••Tutorial:hierin word uitgelegt hoe alles werkt de powerups,hoe je schiet,dubbele wapen functie's(leg ik later nog wel uit)

graphics

•De grahpics zien er ronduit prachtig uit,maar soms kale omgevingen(vooral buitenomgevingen),maar best veel detail in binnen level's,het level design is zeker niet slecht,al vond ik het van de eerdere unreal beter.Vooral de licheffecten van bijvoorbeeld de lightning gun zijn mooi.Maar hierdoor stuiten we op een heel erg groot minpunt van unreal,hij schokt op bepaalde momenten,vooral als er veel explosie's zijn of er meer dan 4 mensen tegelijk ronduit aan het schieten zijn met veel explosie's.De frameratie helpt hieraan ook natuurlijk,maar die schokt al op 100% en je kan hem tot 125% zetten.maar onder de 100%(wel sneller dan halo) is zeker te sloom om echt actievol te spelen.De vijanden zien er ook wel goed uit,veel detail op het pak meestal.

Geluid

•Het geluid zit meestal wel goed,maar ik mis meestal een goed achtergrond muziekje,maar de taunts(opschepperij van char's) zijn vooral gaaf.Zoals,"you bleed better than you shoot".De voetstappen hoor je ook duidelijk veranderen als je op een andere stof gaat lopen.Zoals van zand op aliminium,dan hoor je eigen voetstappen heel goed.

Multiplayer

•Hier draait het dan allemaal om samen met xbox live!,hierin komt het spel dan ook het best tot zen recht,maar het is wel slecht geregelt zoals:
    -Je ziet geen namen dus weet niet wie je vrienden zijn,geen onderscheid tussen bots en je vrienden
    -Nergens staat multiplayer aangegeven,je moet op start drukken terwijl je speelt...,ookal vragen op het forum op geweest,best onduidelijk dus.
    -Frameratie dropt
    -Op de radar zie je geen vijanden of vrienden,alleen plaats van de vlag of punt"a" en "b"
    dat zijn dan wel de ergste minpunten.

Wapens

•Wapens hebben een dubbele functie,je hebt zelfs 1 "combo" wapen(zeer leuk nieuw idee)dat als volgt gaat:het betreft de shock rifle,het heeft 2 verschillende schoten,maar de 1 is iets slomer dan de anders,als je nu eerst die slome afchiet en dan die snelle die die dan raakt,dan veroorzaakt dat een extra explosie.Nog een ander speciaal wapen is "the linkgun",als je deze schiet op je teammate,ontstaat er een "link" tussen jullie,nu kunnen jij en hij sneller schieten en doen dan ook gelijk meer damage.In totaal zijn er 12 verschillende draagbare wapens,nog 2 leuke wapens zijn de shieldgun en de translocator,met shield gun kan je 2 schielden opzetten,1 die verdedigt en 1 die aanvalt(als ze tegen je aanlopen),en de translocator kan je jezelf mee teleporteren :)

Eindresultaat

•Als je veel alleen speelt zeker niet kopen,multiplayer is het wel leuk,maar zonder xbox live! is het eigenlijk niet de volle 70 euro waard.Het heeft minpunten wat soms wel kan storen,de ergste is dan wel dat de frameratiedropt,als dit op xbox live! gebeurt me zen allen word het denk ik chaos.Maar wel met sommige leuke nieuwe idee'en vooral op het gebied van wapens,al hadden er toch meer mogen zijn,en meer veschillende power ups en level design was eerder ook beter.

Graphics:8,7
    het ziet er allemaal prachtig uit,met veel detail alleen soms kon het level design beter
    sound:7,8
    Vooral leuk zijn de taunts en die voetstappen,maar voor de rest niet zo bijzonder
    Gameplay:9
    het is steeds hetzelfde maar het is verslavend,de a.i. is ook geweldig,en ook veel vernieuwende idee'en

speelduur:7/9
    die 7 is voor zonder xbox live,met gewoon door vrienden te spelen,en die 9 voor met xbox live,speelduur word dan enorm uitgebreid.
    totaal:8,2
    Met xbox live geweldig,alleen de frameratie is een zeer grote storende fout,en single player is matig

dat was het dan,zeg je mening maar maar a.u.b wel in nette woorden,ze moeten hiervan geen nationaal scheldwoordenboek van kunnen maken :+

edit:verkeerde thread,komt ervan als ik 4 vensters van 1 site heb...(my own stupid fault)

edit2:plaatjes toegevoegt,je kan er meer vinden op

deze link,klik

Klik hier voor nog 26 screen pics

je kan er ook een video over bekijken

Deze link

klink dan op video en kies een player18 screen shots(duitse site maar gaat om plaatjes)

Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  2. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    idd niet slecht
    valt best wel mee als je geen ervaring hebt met die dingen
    maar kon je er niet wat pics aan toevoegen?
    zo is het wel een hele brok om te lezen...

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Whehe mijn review voor hier op XBW is bijna af, kwam veel tussne kijken, en eerlijk gezegd is het spel nauwelijks een review waard zonder Xbox Live.

4. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ziet er goed uit....maarre wat is de bedoeling hiervan?

zoek je een functie hier op xboxworld ofzo? :9

5. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Nee,gewoon is zin om te kijken of ik ook een revieuw kon schrijven en o.k. ik zal wat screens toevoegen,maar wel verkeerde forum,omdat ik per ongeluk meerdere functie's aan had staan even wat pics toevoegen,als een mod dit leest,zal hij denk ik wel begrijpen dat het in games chat thuishoort:)

kijk straks terug voor pics

6. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    mooie review Destrukt-DCF(d1 beter dan die gasten van xbw;)

7. the_mad_man

the_mad_man True Noir

Leuk Bevonden:
    0
    jij geeft als minpunt dat je op de radar de tegenstander niet ziet
    ik vind het juist bruut
    weet je tenminste niet waar de tegenstadner is en is het altijd een verasing waar die is.
    anders zou je nooit achter iemand kunnen lopen omdat ie het anders allang op de radar heeft gezien en als je sniper ben en zit op een masterlijk plekje verraad de radar je plek omdat die daar een puntje ziet.
    oftwel ik vind het een pluspunt
    maar ja das mijn mening

8. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk joh! Vind het een goede review:D

9. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    je ziet ook geen vrienden op je radar :)
    en ja het is gedeeltelijk natuurlijk een pluspunt,maar af en toe niet,want soms loop je best veel rond en dan zie je de dodentallen opvliegen maar vind je niks omdat ze steeds op dezelfde plek vechten die je niet vind.En dan kan dat best irritant zijn en niet eerlijk om uit te maken wie beter is of niet,ze konden er best een power upp bijdoen dat je tijdelijk onzichtbaar voor de radar zou zijn,of het bij de opties neerzetten

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom plaatst Alphie een slotje? :eek:!

11. The FragmaN

The FragmaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mindere review............................nee valt wel mee.

maar heb toch liever een review van de XBW mensen

12. hij heeft zijn best gedaan, en ik vind 't een goeder review

13. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    bedankt voor alle positieve reactie's dit is dan ook de eerste keer dat ik zoiets doe,en natuurlijk is dat van XBW beter daar zal ik niet aan kunnen tippen zij hebben hier toch meer aanleg voor en doen dit ook meer,ik heb gewoon een andere revieuw hier van de site gepakt,en ongeveer dezelfde lay out te geven(het was de revieuw van F1),want ik zag dan ook dat veel mensen twijfelden of ze deze moesten kopen,en ik dacht,ik zoek de revieuw even op deze site en die link ik wel voor hun,maar kon er geen vinden,nu heb ik pas gehoort dat er wat andere omstandigheden waren en dat hij er nog aankomt,dus beschouw dit maar als een grote previeuw van een 15 jarige :+

14. undertaker_fm

undertaker_fm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Redelijke revieuw

WE NEED MORE PICS :D

15. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Bekijk de link,en ik zal er nog wel meer zoeken dan met een edit,schilt weer 10 nieuwe posts,kijk binnen 15 minuten maar terug bij edit bij de eerste post(threadopener)

16. EliminatorX

EliminatorX Splinter-Cell Freak

Leuk Bevonden:
    0
    dat is nog eens een idee zon zelf gemaakte revieuw

17. shootergod

shootergod Guest

JA, vind ik ook, kost alleen een beetje veel tijd :{

18. bionicman

bionicman Shagohod

Leuk Bevonden:
    0
    is trouwens niet door Atari gemaakt maar door Digital Extremes :+

19. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Idd dus iets teveel vergeleken met UC 2003 :) dat verander ik zo da wel,thnx,en revieuw heb ik vlug geschreven gisteravond 2 uurtje's ong.

20. shootergod

shootergod Guest

:confused: das vlug

Deel Deze Pagina