1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft maakt van live een reclamebom

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevf, 23 dec 2007.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op de site van n4g las ik vanochtend de volgende twee berichten:

    Bron: n4g

    en:

    bron: arstechnica

    En ik vond ze beide op zijn zachtst gezegd nogal verontrustend. Je betaalt minimaal €60,- per jaar voor een xboxlive abo. Je betaalt ververvolgens ook nog eens grof geld voor een arcadespel en nog worden dergelijke dingen 'door je strot gedrukt'. Helemaal het gebruik van je ip-adres om info te verzamelen staat me niet aan. Ik weet dat dat nu ook al gedaan wordt door gmail ed, maar daar betaal ik niet voor.

    Hoe staan jullie hier tegenover?
     
  2. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Van gmail was dat al vanaf het begin duidelijk. Die scannen al je mails en zoeken bijbehorende google-ads.

    En op xbox live, tsja... Als het in spellen is zoals hier wordt gesteld... dus reclameborden die ververst worden, lijkt het me prima.

    Van mij hoeven alleen die grote platen in het dashboard niet, vooral als er niets nuttigs achter zit.

    Zo stond er gisteren reclame voor 'I am Legend', met daarachter een SD trailertje. Dat is jammer, zet er dan tenminste een mooie HD versie neer.

    Ik vind sowieso dat de gratis HD content jammerlijk verdwenen is. Zoals er in het begin bijvoorbeeld 'Artist of the Month' was, met een gestoken scherpe clip van Natasha Beddingfield (? ).

    En verplichte ads voor filmpjes vind ik heel vervelend, maar dat zal uiteindelijk nodig zijn voor uitbreiding van content.
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Die ads op je 360, heb je zelf aan of uit kunnen zetten toen je je account maakte
     
  4. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar met die adds ziet je dashboard er wel een stuk leuker uit als je het mij vraagt...

    ik denk ook zoals offtrak zegt dat het niet egt heel vervelend zal zijn als er op reclameborden ingame shit word neergezet, zolang het maar niet afleid!

    gebeurd nu ook wel al, had destijds met crackdown reclameborden voor 300!! dat vond ik tog best vet!
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Die adds boeien mij eigelijk ook nog niet zo echt, als het maar geen pop-ups worden ofzo. Waar ik me meer aan irriteer zijn die 'made by... EA of wat dan ook' voor stukjes die je niet door kan drukken in games. Na 1x gezien te hebben lijkt het me toch wel genoeg, maar nee elke keer moet je ze weer afkijken voordat je kan beginnen. Als ze daar nog reclame van films of maandverband aan toevoegen dan heb ik het helemaal gehad met de next gen.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sluit ik me helemaal bij aan.
     
  7. pinobot

    pinobot Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen die tijd koop ik wel een PS3.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tegen welke tijd? Tegen de tijd dat ze dit invoeren? Want dat is het dus deels al ;)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind dat de mensen nu te snel een conclusie trekt. We weten nog niet hoe MS dit gaat gebruiken en voor welke doel einde. Ik kan je wel vertellen dat europa ook voor deze feature even moet wachten. Ik kan me voorstellen dat MS ergens anders voor (deze verplichte reclame gaat gebruiken) en het heeft te maken met Video Marketplace. Het wordt straks gewoon een keuze, wel reclame of geen reclame ...;)
     
  10. cruelduty

    cruelduty Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    We ontkomen er niet aan dat een veel bezochte plek als de Marketplace gebruikt gaat worden voor advertenties. Als ik de grootste krant van NL (Telegraaf) of het grootste TV blad van NL (Veronicagids) opensla wordt ik ook overspoeld door reclame. Vind ik het leuk? Nee! Vind ik het logisch? Ja. Als een fractie van de gebruikers van een specifiek medium gebruik gaat maken van het artikel waarvoor geadverteerd wordt, levert het miljoenen op.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat ik begrepen heb. Krijgen Silver Accounts starks als ze iets willen downloaden (video) eerst een reclame film te zien. Gold members hebben de keuze om deze over te slaan of een goedkopere versie te kopen met reclame. Daar heb ik persoonlijk dus niets op tegen.

    In-game reclame (billboards) etc. vind ik zelfs leuk. Dan lijkt het net of deze zich nu afspeelt.
     
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nou dan lijkt het me dus dat ze door de reclame opbrengsten live wel weer gratis kunnen maken. \o/

    Helaas zal dat wel een utopie zijn. :{
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind het echt maar een belachelijk verhaal. Vind het maar gewoon een irritante (en eigenlijk smerige) manier op inkomsten te genereren. Het word nu gewoon door je strot geduwd. Dit zijn redenen waarom mensen Microsoft met $ schrijven.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gelukkig is Live niet gratis. Ik ben juist blij dat er een betalend lidmaatschap bestaad (kijk maar eens naar PSN of het Wii netwerk). Ik heb dan liever Xbox Live

    @Kameo - je trekt te snel een conclusie. Wacht even voor je echt de feiten weet. Sony gaat dit ook doen ;)
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Eh, PSN werkt anders prima en het kost me geen euro. Als zo'n service gratis is, dan kun je er weinig over zeggen. Maar als je 60 euro per jaar moet betalen, dan vind ik het wat anders..
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zoals ik al zij de Silver accounts krijgen straks meer reclame (dat is wat ik er van begrepen heb) en voorlopig gaat het alleen maar om Video Market Place niets mis mee imho
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik erger me er eigenlijk niet aan. Persoonlijk vind ik reclame pas irritant als het zwaar overheersend is. En volgens mij komt het straks alleen maar terug in videomarketplace ja. (maar dan meer in een zin van die film is nieuw check uhm!)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap veel reacties hier echt niet. Hechten jullie dan geen waarde aan je privacy? Natuurlijk vind ik het niet erg als ik een coca cola apparaat in een game zie. Echter als mijn ip gechecked wordt op mijn surfgedrag en daar wordt de reclame aan aangepast....kom op zeg. En misschien vinden jullie de gevolgen er van nu niet al te erg, maar er zijn zat toepassingen te verzinnen die heel wat minder vriendelijk over komen. Iaw deze vormen van privacy-breuk moeten bij de bron worden aangepakt.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind het niet erg als ik gerichte reclame krijg. Ik vind het ook niet erg om reclame te kijken als ik dan een film gratis kan bekijken. Ik kan bijv ook een abo nemen op Film 1 (daar heb je geen reclame) maar je betaald wel voor de dienst. Kortom je krijgt een keuze. Ik vind de reacties nu nog te prematuur. Coclusie over een nieuwsbericht terwijl we nog niet weten hoe dit vormgegeven gaat worden.
     
  20. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een smerig verhaal, maar het was wel te verwachten van M$.
    Privacy hebben we al een tijdje opgegeven onder het mom van veiligheid, wel erg jammer dat het nu zelfs bij het gamen doorgevoerd wordt.................en het ergste je betaald voor de service en je wordt dus gelijk gebruikt als marketing tool.
     

Deel Deze Pagina