[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saskia_kane

    saskia_kane Game Girl

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien een stomme vraag :$ : maar hoe kom ik op de instellingpagina van mijn router???
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Typ gewoon in een browser (inet explorer, firefox,...) het adres van je router. (Om dit te verifieren, op je pc start > run (uitvoeren) > cmd > ipconfig > wat er bij default gateway staat is je router's IP dat je moet invoeren)
    Als je dit in je browser invoert zal je terechtkomen op de setup pagina van je router waar je allerlei instellingen kan veranderen. Bij een van de algemene setup tabs zou je ergens de optie 'enable UPnP' moeten zien normaal.
     
  3. saskia_kane

    saskia_kane Game Girl

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thanx dan ga ik dat ff proberen!
     
  4. utrecht19

    utrecht19 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds kort een xbox 360 maar of de multiplayer werkt niet of ik weet niet hoe het werkt...
    Ik doe gewoon multiplayer dan xbox live dan find match dan team deathmatch maar krijg dan geen games te zien? doe ik iets fout of....
     
  5. Besman

    Besman Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook de bekende speedtouch 780...
    Tijdje geleden de poorten opengezet en de xbox loopt gewoon prima, tot vorige week , toen ik op miraculeuze wijze weer de NAT foutmelding kreeg alles staat hetzelfde voor zover ik weet en heb hem naar mijn weten goed toegewezen, iemand enig idee wat de eventuele fout zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen?_O_
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je bedoelt dat je een stricte NAT hebt bij de xbox live connectie test? Ik dacht dat je router wel degelijk UPnP ondersteunt, in dat geval zou je enkel dat moeten aanzetten.
    Nu als je vroeger reeds je poorten manueel hebt geforward en alles perfect werkte maar nu nietmeer kan het zijn dat (door een volledige routerreset, stroomonderbreking, nieuwe netwerk apparaten,...) je xbox een ander intern IP heeft gekregen waardoor je nu naar het verkeerde adres forward... Heb je dat al nagekeken?
     
  7. Besman

    Besman Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat was dus eerst het probleem, maar na deze te hebben hersteld en hem weer op het goede ip gedonderd te hebben deed hij het niet meer..
    udnp staat gewoon aan dus ik heb geen flauw idee hoe ik het nu nog zou kunnen fixen..
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als UPnP aanstaat moet je normaal niets meer van portforwarding aantrekken! Gooi die poorten gewoon terug uit je virtual server list en reboot je router, dan zou het toch echt moeten werken.
     
  9. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Vraag: Moet alleen UPnP ingeschakeld staan op je modem zonder statisch IP op je Xbox 360? Of moet je UPnP ingeschakeld hebben op je modem en ook een statisch IP-adres op je Xbox? Met UPnP ingeschakeld hoef je verder niets te doen met port forwarding, begrijp ik dat goed?


    Ik heb sinds een paar dagen ook die Experia Box (zwart) van Planet Internet/KPN. Met Xbox Live kan ik gewoon content downloaden, ik kon gisteren gewoon na een invite bij een vriend in de game (COD4) komen en effe lekker spelen. Maar als ik gewoon een game wil zoeken (Find game en dan Team Deathmatch) dan is ie eeuwig aan het zoeken en gebeurt er niets. Kies ik voor Free-for-all dan komt er uiteindelijk wel een game waar ik kan joinen.

    UPnP heb ik aangezet. Ik had ook al uit het configuratiescherm Xbox Live gekozen en toegewezen aan (ik denk het MAC-adres) mijn Xbox (die zat op netwerkpoortje 2 van de Experia Box).

    Moet mijn Xbox nu een statisch IP-adres hebben? Moet ik alleen UPnP inschakelen en hoef niets toe te wijzen aan een device (in dit geval Xbox Live waar automatisch een aantal poorten aan zijn toegewezen) in mijn experia box?


    Het onderstaande staat op de config pagina voor het Delen van spelen & toepassingen
    ***************************

    UPnP gebruiken: Ja

    Uitgebreide beveiliging gebruiken: Nee
    ***************************





    '
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    UPNP gebruiken is voldoende voor een open NAT de rest automatisch
     
  11. joramovic

    joramovic Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook problemen met NAT, die staat op strict, maar ik begrijp de posts niet zo goed.
    Als ik het goed begrijp moet je dus gewoon op http://www.portforward.com je router zoeken en de stappen volgen en dan staat NAT op open? of is het wat ingewikkeder?

    Ik heb nu portforwarding gedaan en NAT staat nog altijd op strict.
    Mijn router : aertha FS4104-AW

    Bij het port forwarden, welke waarde moet er dan bij port range ingevuld worden?
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je router UPnP ondersteunt moet je niet port forwarden maar dit gewoon activeren om een open NAT setting te krijgen.
    Mocht je router dit niet ondersteunen (check je handleiding of router instellingspagina) zal je volgende poorten moeten forwarden naar je xbox 360's interne IP;
     
  13. joramovic

    joramovic Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    handleiding ben ik kwijt maar op de instellingspagina vond ik er niks van terug.
    en die poorten staan open normaal maar nogaltijd strict NAT
     
  14. Shaddox

    Shaddox Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een probleem, sinds gister heb ik Xboxlive aangeschaft. Ik wou een potje Halo3 spelen en kreeg de waarschuwing dat mijn NAT niet open stond, nu dacht ik dat dit geen worst uit zou maken.. maar dat doet het dus wel. Constant lag.

    Nu heb ik al verschillende posts hierop gelezen. Maar niemand schijnt een 3com router te hebben.

    Mijn router is dus een 3com 3C16791A (AC?)

    Het probleem is dat het niet lukt om mijn router configuratie te krijgen, zodat ik niks kan invullen. Hoe moet ik deze krijgen? Misschien lukt het dan.


    Groeten,
    Thijmen
     
  15. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je in de instel pagina van je router dan?
     
  16. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    voor my is t 192.168.1.1 in je browser intikke misschien dus ook voor jouw;)
     
  17. Shaddox

    Shaddox Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit keer geprobeerd om via een iets langer kabeltje de xbox360elite direct aan te sluiten op de router, bij mij zat er nog een 'switcher' tussen. En gelijk staat er bij die xboxlive connection test de NAT op OPEN :thumbs:.
     
  18. jeffie112

    jeffie112 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem.. me NAT staat op xbox OPEN.. maar al krijg ik een game invite kan ik deze niet joinen.. ik hoor sommige mensen niet.. enz!! terwijl me NAT wel open staat, wat moet ik doen??
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Daar kan je niets aan doen .. dat ligt aan de andere, dus zij hebben geen NAT open
     
  20. jeffie112

    jeffie112 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm zei hebben wel hun NAT OPEN staan! Want ik heb 4 vrienden in me lijst staan en dan willen we samen spelen.. alleen hun kunnen elkaar wel allemaal joinen maar ik niet!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina