1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Even een vraag:

    Ik twijfel gigantisch tussen verschillende geluidskaarten en op tweakers etc kom ik er niet uit, want de een zegt dit, de ander dat. Ik zie nu bijv deze kaart:

    http://www.kieskeurig.nl/product/107A305A7ED66B2CC125722F00421989.htm

    Is een prima prijs (35 euro, ook al staat er 21), en reviews zijn wel ok. Deze kaart heeft geen optische uitgang maar een coaxiale, staat er bij.Mijn vraag is: Maakt dit uit qua geluidskwaliteit?

    2e vraag is: hoe sluit je dat nu precies aan? Moet je 1 kabel kopen en die van PC naar versterker doen? Of moet je er meerdere kopen? Spijt me als dit echt een domme vraag is , maar ik had net het principe van een optische kabel begrepen, nu komt dit er weer bij:) is ff te veel info voor een leek.
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Nee, maakt in principe niets uit. Bij beide wordt 1 digitaal signaal gebruikt. Veel mensen verkiezen juist coax boven optical, omdat je dan toch weer een conversie minder hebt, namelijk die van een elektrisch signaal naar licht, en weer terug. De coax connector is ook stabieler en steviger dan een optical en kan gemakkelijker voor een 100% overdracht zorgen. De optical heeft als enige voordeel dat hij niet vatbaar is voor electrische storingen, omdat het licht gebruikt als medium.

    2. Je sluit het gewoon aan met 1 coax kabel, van je audio kaartje, naar de receiver. Het digitale signaal bevat alle informatie voor alle kanalen.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  3. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    ok dank je wel dynamike. Dan begint het nu eindelijk wat grijpbaarder te worden:)

    Blij dat ik hier wat vragen kon stellen (zal vast nog wel vragen hebben:D) ik zou anders niet zo 1,2,3 weten waar ik terecht kon.

    Goed, dan is het plan voor morgen om een goede online shop te vinden die mijn receiver (Onkyo TX-SR505E) voor 300 euro aanbiedt. De shops op kieskeurig zijn geloof ik niet allemaal even betrouwbaar.

    Als iemand (toevallig) een tip heeft, please share_0/
     
  4. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, hoe kan je dolby krijgen als je xbox via HDMI is aangesloten op de TV?
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox360 HDMI kabel kopen. Hier zit het optical aansluitinkje bij, wat je in je 360 kan pluggen als er een HDMI kabel in zit. Bij de Elite krijg je deze erbij.

    Ja...het is een beetje jammer voor de HDMI Premium eigenaren :)
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey guys,

    Even een dommme vraag.
    Maar ik vroeg me af wat een "versterker" nou precies doet?

    Word het geluid er mooier van?

    Want ik neem aan dat als je een goede receiver hebt je eigenlijk toch al klaar ben wat dat betreft?
    Of is een versterker echt meer voor de audiofielen?

    Ook las ik dat je voorversterkers en eindversterkers hebt.
    Wat is daar het verschil van?

    Ik hoor het graag!
     
  7. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Zo ik heb een nachtje erover kunnen nadenken en ik heb nu mijn állerlaatste twee vragen:

    Ik wil dus een coax kabel van mijn audiocard naar de receiver kopen. Maar bij de webwinkels heb je keuze uit ontelbare soorten. Obvious vraag is dus: Welke heb je nodig?

    P.S. Ik heb het over de Onkyo TX-SR505E receiver en deze audio kaart:

    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express

    Vraag 2:. Mijn boxen hebben alle 5 een kabel die alleen in zo'n knijpaansluiting passen. Dus aan t einde van de kabel zit het koperdraadje. Ik zie op de receiver alleen voor de frontspeakers zo'n aansluiting. Voor de overige 3 speakers zie ik op t plaatje een soort van ingang.

    Hoe zorg ik ervoor dat ik die boxen kan aansluiten? Moet ik een verbindingstuk kopen ofzo? (zo ja, welke dan?)

    Goed, hopelijk kan een van jullie me voor de allerlaatste keer uit de brand helpen. Volgens mij heb ik hierna geen vragen meer.
     
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha nee, die ''ingangen'' waar jij het over hebt zijn gewoon van die knoppen waar je aan moet draaien en dan het speakerdraad achter moet houden en dan kan je het weer terugdraaien zodat het vast zit xD

    En waarom wil je trouwens een coaxiale kabel kopen, je kan toch net zo goed een optische kabel kopen of zit er een specifieke reden achter dat je coaxiaal wil?

    Btw met deze kabel kan je je geluidskaart al op je versterker aansluiten. Je kan natuurlijk ook een duurdere variant pakken, met gold-plated verloopjes en whatever maar dat moet je zelf beslissen. (Sommige menen dat het geluid veel beter klinkt met een kabel van 60 euro en het is dan maar net de vraag of jij dat er voor over hebt, met dit kabeltje van 12,50 zal je iig goed geluid hebben)
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  9. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    De reden dat ik de coax kabel doe, is omdat de soundcard alleen maar een coax uitgang heeft, geen optische.

    Goed, ik begrijp dat mijn eerste vraag in de categorie 'omfg n00b' valt:). Je bedoelt dus dat die koperdraden gewoon erin kunnen, zonder extra tussenstukken?

    Dan zou ik alleen nog even willen weten hoe t zit met die coax kabel.

    [edit] hmm, ik ben toch in de war denk ik. Ik zie nu net weer dat deze audio card wél een optische uitgang heeft. Nou ja. dan weet ik voor dit moment genoeg...denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  10. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zie je toch echt verkeerd, aangezien die kaart een OPTISCHE uitgang heeft en geen Coaxiale uitgang.

    En ja die koperdraden kunnen er gewoon in..
     
  11. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    ja ik zag t net idd. Was ff in de war met een andere kaart die ik eerst op t oog had.

    :)dom dom dom

    [edit] ik weet al hoe ik in de war raakte: op kieskeurig stond dat t coaxiaal was. Dus toen raakte n00bie ik in de war:)
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  12. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus heb je nu antwoord op al je vragen of heb je er nog een paar :p ?
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nooit kieskeurig geloven :9

    Die site is alleen handig voor prijzen. Die specs en reviews moet je niet altijd geloven.

    Had je mn PM ontvangen? Een ja of nee terug is genoeg :)
     
  14. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om morgen de Z5500 te kopen. Heeft iemand nog tips voor een type optische kabel en is de set eigenlijk wel bij de MM te koop. Ik heb hem daar nog nooit zien staan
     
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat voor verschil het geeft als ik mijn (toekomstige) tv aansluit op mijn versterker met HDMI of gewoon met de Rode en witte tulp stekker?
     
  16. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn eigenlijk goede alternatieven voor de Z5500?
     
  17. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de Z-5450, alleen die is een stuk minder krachtig. Verder niets wat in de buurt komt wat betreft prijs-kwaliteit.
     
  18. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kan je gewoon bij de MM halen.. Staat bij de PC speakers niet bij home cinema of iets dergelijks

    Tip voor optische kabel, ik heb sinds kerstmis de monster 360 optische kabel en vindt het verschil vrij groot ten opzichte van m'n cheap ass kabel die hiervoor erin geplugt zat.. had dat zelf niet verwacht. mja.. dies wel 30 euries
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Die heb ik nu hangen tussen Xbox en receiver. Had eerst Vivanco kabel. Viel me op dat het geluid wat helderder werd, maar de lage tonen werden ook beter weergegeven. Om maar niet te spreken van de betere kwaliteit van de connectoren, die zitten echt stevig vast. Een leuke upgrade voor weinig geld :)
     
  20. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    idd ervaar precies wat je zegt.. en de kabel ziet er zeer gelikt uit als je het mij vraagt.. bij de Z5500 heb ik ook het gevoel dat het meer volume in het geluid brengt..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina