Hoe kopen jullie je spellen, ga je gewoon op de goede verhalen af en koop je dan gewoon een spel. Of huren jullie hem eerst ergens. Heb SC blind gekocht, kon me niet voorstellen dat ik daar de mist mee inging. Halo daarin tegen heb ik eerst gehuurd. Ben nu trouwens van mening dat je beter eerst een spel kan huren, is wel zo veilig
1) Check een review 2) Check screens Probeer hem te lenen bij een vriend/shop 4) Koop um of koop hem niet.
Ik heb niet zoveel spellen maar ga vooral af op wat mensen ervan zeggen en wat ik zo hier en daar hoor. Mocht er een review in de PU staan over het spel dan laat ik die mening ook zwaar mee tellen omdat ik het idee heb dat hun het eerlijkst beoordelen, ze kunnen het af en toe fout hebben maar het blijven jongens met ervaring. Het afgaan op wat de meeste mensen ervan zeggen is trwns niet echt de beste manier denk ik, want op die manier heb ik ook morrowind gekocht. En daar ben ik niet kapot van het is een aardige game maar niet dat je zegt werelds (iets wat in de afgelopen PU ook stond vermeld, maar goed dat stond hierboven al).......
Grappig, heb Morrowind ook blind gekocht door de verhalen die ik hoorde, maar moet er denk nog inkomen want als ik de verhalen moet geloven dan ben ik straks niet meer weg te slaan van mijn xbox, zal mijn vriendin leuk vinden
Ik niet want die vind ik nou juist weer wel zeer goed, zo zie je maar je kan niet echt van te voren weten of je het een enorm goed spel gaat vinden...
ik koop alles blind en als het me niet bevalt speel ik hem niet meer zo makkelijk is het heb je trouwens halo gekocht of niet????
Bedenk wat voor type je zelf leuk vind (of waar je zelf behoefte aan hebt), bedenk of de desbetreffende game in dat rijtje voorkomt, check de nieuwtjes, lees er reviews en previews op na en je kunt een grove inschatting maken of je de game wel leuk vindt. Weet je het dan nog niet zeker dan zijn er veel opties zoals huren, in de winkel te demo proberen (als je het vriendelijk aan de winkelier vraagt wil die persoon meestal zelfs dat spel wel ff voor je aanzetten), of de OXM (engelstalig Xbox Blad met elke maand een shitload aan demo's) discs raadplegen. Verder kun je ook kijken wat er van dezelfde makers in het verleden is geproduceerd, zo kan je (vaak) van te voren al zien of een game goed is/wordt, of slechts middelmatig. Zoals hierboven staat doe ik het meestal, alhoewel ik inmiddels vaak van deze weg afwijk. Ik zie nu vaak van tevoren wanneer een game écht goed is en wanneer niet. Het werkt natuurlijk niet altijd: zo is Timesplitters 2 mij erg tegengevallen, ondanks de goede recensies, het feit dat het van veel voormalige Goldeneye medewerkers afkwam én dat het genre me aanspreekt. Maar goed. SC viel me wel een beetje tegen, maar dat is weer te verklaren door het feit dat ik meer de voorkeur geef aan gun-ho, vette actie boven geduld.
Simpel stap 1 :ga naar de winkel stap 2 :kijk welke spellen je leuk lijken stap 3 :Lees revieuws(in meervoud) stap 4 :koop hem of laat hem liggen....
Ik werk in een elektronica/gamesshop, en kan dus regelmatig een spel meenemen om even uit te proberen. Dan heb ik een weekje of 2 de tijd om het spel om m'n gemak te spelen, en te kijken of ie bevalt. Zo ja, dan koop ik hem (met personeelskorting uiteraard ), zo nee, dan natuurlijk niet. Ideaal, en op deze manier heb ik nog nooit een miskoop gedaan. Maar voor de genen die wel eens een miskoop hebben gedaan, er bestaat ook zoiets als Xbazar, probeer je spel gewoon te verkopen of te ruilen.
Ok dit is mijn methode ik ben vrij grondig en ben normaal gezien een persoon die de game vindt die die zoekt: 1 = Check forums voor nieuwe aankomende games 2 = Check previews als een spel je intereseert 3 = Houdt TotheGame in de gaten voor release dates 4 = Is de game uit check www.gamerankings.com voor reviews en lees grondig door niet alleen de reviews met hoge cijfers zie waar hun fouten en goede dingen en maak dan je eigen conclussies. 5 = Check www.gamefaqs.com voor de mening van gewone mensen niet alleen reviewers. 6 = Check forums en vrienden voor hun mening 7 = Zie waar je de game het snelste kan vinden voor de beste prijs online winkels dus want hier in Nederlands is alles te duur. 8 = Enjoy the game Als je zeker weet dat het goed zit dan sla je stap 1/6 over ----- Frags
hmm.. -Ik probeer eerst veel info te vinden over de game, kijken of de game mij zoiezo wel zit. Mijn type game. -Daarna probeer ik em gewoon zelf te spelen, dan wel met een demo, dan wel in de winkel. -Als dat niet lukt, ga ik kijken naar reviews. Alleen aan sommige cijfers hecht ik weinig waarde. Sommige reviewers kunnen games een laag cijfer geven, terwijl ik em geweldig vind, en sommige weer andersom. Als ik dan naar reviews kijk, kijk ik vooral naar de sites die mijn mening delen en ook cijfers aan games geven waar ik het ook mee eens ben. -Daarnaast kijk ik ook goed naar meningen van andere gamers, maar dan niet zomaar 1 of 2 meningen, maar dan echt een hoop.. zo kies ik mijn games uit (maar dan heb je ook wat )
2 tips: Probeer een spel altijd eerst te spelen in een gamestore. Ik ben van mening dat je NOOIT een product van 150 piek (fuck de euro) ongezien moet kopen. Kan het toch niet anders, vraag dan ALTIJD de garantie dat je het binnen 24 uur mag ruilen. Geeft een winkel deze garantie niet, dan ben ik weg en koop ik hem ergens anders. Zeg nou zelf, voor 150 gulden wil je toch geen kat in de zak kopen?
Mijn bijgewerkte (Nfinity) lijst: 1.) Check game-sites voor nieuwe aankomende games. 2.) Check game-sites om te volgen hoe het loopt met de ontwikkeling van het spel. 3.) Als de game (bijna) uit is check www.gamerankings.com en lees de goede en de slechte reviews. 4.) Zoek en bekijk filmpjes. 5.) Nadat je je eigen mening gemaakt hebt check voor de zekerheid forums naar bevindingen van gamers die het spel al hebben. (soms kan het bij mij dan alsnog betekenen dat ik een spel niet koop) 6.) Koop het, speel het, have fun!