Vraag: Moet alleen UPnP ingeschakeld staan op je modem zonder statisch IP op je Xbox 360? Of moet je UPnP ingeschakeld hebben op je modem en ook een statisch IP-adres op je Xbox? Met UPnP ingeschakeld hoef je verder niets te doen met port forwarding, begrijp ik dat goed?
Ik heb sinds een paar dagen ook die Experia Box (zwart) van Planet Internet/KPN. Met Xbox Live kan ik gewoon content downloaden, ik kon gisteren gewoon na een invite bij een vriend in de game (COD4) komen en effe lekker spelen. Maar als ik gewoon een game wil zoeken (Find game en dan Team Deathmatch) dan is ie eeuwig aan het zoeken en gebeurt er niets. Kies ik voor Free-for-all dan komt er uiteindelijk wel een game waar ik kan joinen.
UPnP heb ik aangezet. Ik had ook al uit het configuratiescherm Xbox Live gekozen en toegewezen aan (ik denk het MAC-adres) mijn Xbox (die zat op netwerkpoortje 2 van de Experia Box).
Moet mijn Xbox nu een statisch IP-adres hebben? Moet ik alleen UPnP inschakelen en hoef niets toe te wijzen aan een device (in dit geval Xbox Live waar automatisch een aantal poorten aan zijn toegewezen) in mijn experia box?
Het onderstaande staat op de config pagina voor het Delen van spelen & toepassingen
UPnP gebruiken: Ja
Uitgebreide beveiliging gebruiken: Nee
'
Laatst bewerkt: 25 dec 2007