1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Naast de VGA achterin de LCD zit een klein gatje , dit is de PC audio-in.

    Wat je nodig hebt is zo'n adapter.
    [​IMG]

    Deze druk je in de LCD en vervolgens sluit je hierop de Rode en Witte tulp-stekkers.
     
  2. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0

    Ok, die heb ik dus inderdaad niet. Waar kan ik die halen? Gewoon bij Handyman ofzo? En wat zijn de kosten die daar aan verbonden zitten? :)
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    die dingen kun je bij elke elektronicazaak wel halen denk ik, zijn een paar euro ;)
     
  4. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, dan moet ik die even scoren vanavond. Ik heb vandaag toch al genoeg geld uitgegeven...die paar euro kan er wel bij ;)
    Mijn eerste ervaring met de tv is gewoonweg goed. Ik heb nog geen kabeltv er op aangesloten ofzo, maar wel al wat gegamed (zonder geluid dus). Meer details volgen dit weekend denk ik pas aangezien ik vanavond vrij weinig tijd heb en morgen de hele dag weg ben. Geduld loont in dit geval :)
     
  5. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    @ de plasma bezitters.. (mooie foto ferry!)
    De tv staat hier vrijwel van 800 tot 2300 aan. Krijg je dan niet veel gevaar van inbranding?? En dan met name die tv logo's..

    Ben ondertussen beetje prijzen aan t vergelijken, en weet niet of ik de enige ben... maar als ik de MM binnenloop wordt ik gewoon knettergek.. die warmte van die tv's, droge lucht, t ene scherm nog mooier als de ander. Denk je daar mwah zo'n 127 cm moet makkelijk kunnen.. kom je thuis, ff meten en dan denk je damn dat is wel 2x zo groot als mijn huidige tv.. .. wel goede marketing truuk...

    Maar kwam net deze tegen:
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...id/B132897/cid/15002/Panasonic_TH_42_PZ_70_E/

    Is dat dan niet heel goedkoop voor een full-hd plasma!?
     
  6. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels al een tijdje de Samsung LE26R81B en ondanks dat ik er supertevreden mee ben, is er toch een ding waar ik niet zo heel erg blij mee ben. Dat is namelijk hoe zwart zwart is (of eigenlijk hoe zwart zwart juist niet is).

    Overdag is zwart bijna zwart en zie je het verschil tussen mijn PC Monitor en de TV heel duidelijk, maar in de avond of nacht is het zwart ineens heel blauw/grijzig en veel minder zwart dan de monitor.

    Zou ik 's avonds andere instellingen moeten hebben? Want juist in de avond wil ik gewoon dat zwart herkenbaar zwart is, omdat ik dan meestal films kijk (en dvd = 2.35:1 = twee zwarte strepen).

    Ook vind ik het jammer dat zowel VGA als Component gewoon echt geen mooi beeld geeft met de TV met de 360. VGA is heel scherp, maar grijzig en de kleuren komen er gewoon niet mooi uit. Component daarentegen is weer niet zo scherp een veel te overbelicht (alles is veel te fel).

    De PlayStation 3 is met een (dure, dat wel) HDMI kabel aangesloten en geeft echt een adembenemend mooi beeld. Als ik een demo op beide consoles achter elkaar speel, is het op de PlayStation 3 gewoon echt veel mooier (vooral helderder).

    Waar ligt dit nu precies aan? Op het moment ben ik eigenlijk aan het sparen voor een Wii... maar mijn huidige Xbox verkopen en dan een Elite kopen zie ik ook wel zitten, als het verschil tussen VGA/Component en HDMI zo groot is.
     
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Foto (video) klein heeft aanbiedingen.

    Een hd ready plasma 107cm voor 600 nogwat.

    En een LG 94cm .. 699 euro.

    Weet iemand toevallig om welke types dit gaat.
    Krantje is te vinden op hun site.

    (bij de plasma word geen merk vermeld, als je inzoomt lijkt het alsof het LG teken eropstond maar ze deze hebben verzwart om niet te laten opvallen.) vreemd ?
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Het is vreemd dat je het beeld niet goed krijgt icm de xbox360. Dit moet je toch met de beeldinstellingen kunnen oplossen.
    Ik neem aan dat je ook bij dit toestel, de beeldinstellingen per input kan regelen?
    Het is zo dat vga scherper is, maar ook minder mooie kleuren heeft dan component. Je moet dus natuurlijk bij aansluiting met vga, andere beeldinstellingen gebruiken (met veel meer kleur) dan met componenten.
    Je kan dus niet de settings instellen voor vga en dan verwachten dat je met dezelfde settings op componenten kan gaan kijken, want dat is echt niet mooi.

    Je hebt tegenwoordig overigens bij de xbox, speciaal voor aansluiting met vga, extra beeldsettings voor de kleuren. Kijk maar s bij het settingsmenu van de xbox bij reference settings. Je kan kiezen tussen standaard, intermediate en expanded geloof ik.
    Het helpt niet bij iedereen, maar wie weet.

    Ik heb nu n xbox met hdmi, maar ook mn andere met componenten gaf een verschrikkelijk mooi beeld.

    Hoe staat je output trouwens, 720p of 1080i? Misschien s ff vergelijken. Contrast niet te hoog zetten, helderheid ook niet en vooral de digitale beeldverbeteraars uitzetten (sharpness, movie plus als dat erop zit). Sharpness ook niet op max, krijg je minder mooi beeld mee (maar dat is persoonlijk).

    En met film kijken: ik hoor dat de ps3 erg goed is in het weergeven van gewone dvd's.
    Ikzelf heb een xbox360 met hd-dvd. Als ik hd dvd kijk, dan is dit ook adembenemend, maar als ik een dvd kijk via mn xbox dan is het absoluut niet mooi! Een hoop ruis enzo, kijken met de zwarte balken geeft dan nog het beste resultaat inderdaad, maar mooi is het niet.

    (ik zou nog maar s goed nadenken overe een Wii, de resolutie daarvan is lager dan de resolutie van je scherm. Dit is dus geen hd-gaming en dus een behoorlijk andere doelgroep)
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ok vraag me dus het volgende af,

    Ik zit eraan te denken om een Full HD tv te gaan aanschaffen (xbox360,PS3,blu-ray
    .
    Maar aangezien die dingen nog flink duur zijn,zit ik er enerzijds ook aan te denken om voor een HD-ready te gaan (uiteraard wel een groter formaat dan dat ik voor een full zou gaan)

    Maar mijn vraag is dus eigenlijk is,het op dit moment wel de moeite waard om voor Full-hd te gaan?

    Of is het verschil nog eigenlijk te weinig t.o.v een HD-ready tv?
     
  10. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    tja smok3y, ik zit met dezelfde dilemma..

    Meestal koop je niet elk jaar een andere tv, je koopt meestal maar eens in de 5 tot 10 jaar een andere tv (tenminste ik weet niet waar je al die tv's zou moeten laten als je elk jaar een ander koopt :p)

    Ik zit nu zelf te twijfelen of ik voor een full-hd lcd/plasma ga of gewoon een grotere plasma hd-ready. (ik heb al een hd-ready lcd en die gaat dan naar de slaapkamer...)

    Dus als je bedenkt dat je je maar 1x in de 5 jaar een tv koopt dan moet t toch wel een beetje op de toekomst voorbereid zijn. Kijkend naar jou, ps3/bluray dan is een fullhd voor jou wel aantrekkelijk.. maar kijk ook eens voor de grap naar een plasma..
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Als je verder dan 3,5 meter van je scherm zit en een 42" of kleiner scherm wilt is het in principe overbodig om voor Full HD te gaan aangezien je ogen het verschil niet waar zouden kunnen nemen.

    De extra kleurdiepte door de hogere detaillering vind ik persoonlijk al genoeg reden om het wel te doen. En ik zal wel erg goede ogen hebben, want op 2,5 a 3m afstand met een 40" scherm Full HD zie ik het verschil prima. Hoe dat komt mogen de doktoren dan uitmaken :).

    Heb trouwens gisteren heel wat off-screen foto's geschoten van o.a. Matrix Revolutions HD-DVD, Transformers gestreamd in 1080p (maar gecomprimeerd, dat zie je wel) en bv PGR4 op de 360. Helaas weet ik nog niet goed hoe mijn camera werkt, een run of the mill 8 megapixel Sony met 6x optische zoom. Hij overbelicht de boel (voor de foto's maak ik de kamer helemaal donker zodat het scherm alles is wat je ziet) en trekt de kleuren helaas uit zijn verband. Zonder flits.. dus moet nog een keer gaan spelen met de instellingen... Foto's houden jullie dus nog even tegoed.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    mijn tv is dus bijna 3 weken uit gesteld, vind dit niet kunnen dat ze de dag voor dat ie leverklaar was, pas een mail sturen, anders had ik hem wel volgende week gehad,
     
  13. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    even om een balletje op te werpen.

    Meeste gehoorde argument om voor plasma te kiezen ipv lcd is:

    plasma hdready biedt zoveel kleur/diepte dat t lijkt alsof je naar een fullhd lcd aan t kijken bent.

    Dus hdready plasma = fullhd lcd

    Kan je dat zo stellen?

    (qua prijs liggen hdready plasma en fullhd lcd niet ver van elkaar!)
     
  14. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb zelf de LE37M87, is zegmaar de M86 alleen dan met chrome rand onderaan de tv, vind ik zelf iets mooier en kost niks extra.
    de tv zelf heeft zeer mooi beeld met PS3 en dus Blu-ray,DVD,en de games(alle via HDMI) en analoog tv is ook best mooi, digitaal natuurlijk mooier.
    maar is een goede, mooie tv voor die prijs
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het is een moeilijke keuze, want mensen zijn bang om een verouderde techniek te hebben.
    Toch is het niet zo heel moeilijk: ga me je xbox360 en je ps3 naar de winkel en ga testen, gamen en blu-ray bekijken.
    Check ff of je last hebt van judder bij blu-ray, ghosting bij gaming enz enz)
    De tv die jij het mooiste beeld vindt geven, die koop je (mits die in je budget valt natuurlijk).

    Sluit m ook s aan op een plasma zoals de Panasonic TH42PV70 (niet echt duur en n heel mooi beeld). Vind je een full hd mooier beeld geven, lcd of plasma, dan neem je die.

    Mensen die bang zijn dat binnen enkele jaren iedereen een full hd in de huiskamer heeft staan, terwijl jij een hd-ready hebt gekocht: jij hebt nog steeds hetzelfde prachtige beeld, dat wordt echt niet minder!

    Resolutie is overigens maar 1 aspect van het beeld, contrast, kleurenweergave enz zijn net zo belangrijk.
    En ja: de ontwikkelingen gaan erg hard nu. De nieuwe toestellen hebben al een contrast van 30000:1, maar je zult toch eens een keertje gewoon de tv moeten kopen.
     
  16. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Tip Als je beeld snachts niet mooi is; maak een lampje achter je TV
    A.Dit geeft meer omgevingslicht en is rustiger voord e ogen.
    B.Dit maakt de lampen van een LCD minder opzichtig.

    Philips doet het met ambiligt, maar een simpel 600k lampje (pin me niet opd e waarde vats, vraag in de winkel) doet wonderen. Een neutrale lamp vind ik veel mooier dan ambilight.
     
  17. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Ik las een post van Ferry. Je doet je best jongen. Ik vul wat aan. Even een paar belangrijke punten.

    A.Je zegt iets over kijkhoek maar snapt iedereen het principe wel? Het gaat niet om de werkelijke kijkhoek. Het gaat om de hoek waarin de kleuren correct en het beeld goed zichtbaar blijven. Bij oude LCD’s had je duidelijk slechter beeld als je bijvoorbeel ging staan of meer naar rechts of links draaide. Je moest op de zogenaamde hotspot zitten voor goed beeld. Vrijwel elke LCD van een gerenomeerd merk heeft nu een goede kijkhoek zonder dit mankement.

    B.100hz zit meestal alleen op duurdere modellen. Een goede 100hz lcd (eigenlijk 120hz!) geeft een vloeiender beeld dan een zonder dat systeem. Sony Bravia’s met 100hz technologie zijn daar in mijn optiek een goed voorbeeld van. De 100hz Bravia's zijn vele malen mooier dan Bravia's die dit missen. Slechte techniek kan een TV verknallen. Daar heb je zeker gelijk in.

    C.Refresh Rates. Refresch Rates zijn heel relatief. Meestal kun je met het oog goed beoordelen of er ghosting is. Soms heb je ook nog digitale decoder artifacts, of mensen die slechte instellingen gebruiken. Ik snap eigenlijk niet waarom je Samsung bashed. Drie jaar geleden stonden zij juist bekend als het merk dat LCD’s maakte waar je normaal voetbal op kan kijken. Ze maken hun TV’s in een eigen fabriek (geplaatst met Sony) dus waar je die third party panelen vandaan haalt…. Vreemd. Samsung is met LCD’s anders dan met TV’s. Om even te duiden hoe onbetrouwbaar de meting is de 4ms panelen van philips geven vaak meer ghosting dan 8ms panelen van samsung.

    D.Dynamisch contrast. Dat is inderdaad flauwekul. Je moet kijken naar rauw contrast. Wat doet het paneel zonder die techniek. Dynamisch contrast zonder goede technologie heb je niks aan. Ik vind Samsungs DNIe op dit vlak bijvoorbeeld nogal belabberd (Je ziet de bijstelling gewoon gebeuren!). Vaak uitzetten. Als je een goede TV hebt met goed basiscontrast kan dynamisch contrast alles subtiel bijstellen. Is het basiscontrast niet geod en dient het dynamisch contrast als compensatie wordt het snel minder.
     
  18. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Wat bepaalt beeldkwaliteit? De punten op volgorde:
    1.Contrast. Hier was plasma ooit beter. Duurdere LCD TV’s (Vooral een aantal Sony en Panasonic LCD’s zijn op dit vlak beter dan de gemiddelde plasma TV).
    2.Kleuronderscheid: Een goede kleurenweergave is het halve werk. Veel LCD’s in een hogere prijsklasse hebben een gigantisch bereik. 10 bit panelen zijn de toekomst. Bekijk eens de nieuwe Bravia serie van Sony.
    3.Correcte Kleurweergave: De Weergave van kleuren moet realistisch zijn.
    4.Resolutie (dit komt pas heel ver achter de bovenstaande zaken!).

    De manier waarop beeld vloeiend op je scherm komt zou ik misschien nog boven resolutie plaatsen.

    Over de keuze tussen Plasma en LCD heb ik een duidelijke mening. Plasma fanaten zijn vasthouders, mensen die vastzitten aan oude gedachten. Huidige (dure!) LCD TV's, waaronder de beter Bravia modellen van Sony zijn qua contrast even goed als plasma televisies. Qua kleur gaan ze er aan voorbij. Waarom vasthouden aan een oude overtuiging?


    Twijfelaars: 720p of 1080p
    Veel mensen maken een denkfout. Ze willen per sé een 1080p televisie. Als je een TV wilt hebben die op punt 1 tot en met 3 uitmuntend is moet je diep in de buidel tasten. Je kan beter de allerbeste 720p televisie kopen voor 1700 euro, dan een slechtere 1080p televisie van 1900 euro. Je weet immers welke factoren voor resolutie komen.

    Denk ook aan kijkafstand een 1080p televisie loont pas als je er echt dicht op gaat zitten. Het verschil tussen 1080p en 720p betaalt zich pas uit op een bepaalde kijkafstand. Het verschil wordt pas zichtabaar op een 40 inch televisie als je er anderhalve meter van het scherm af gaat zitten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2008
  19. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Punt één. Zie mijn tip voor het s'nachts kijken. Zet een lampje achter je TV.

    Punt twee: Een component kabel moet met een 360 ongeveer even goed beeld geven als een VGA kabel en een HDMI kabel. Mijn ervaring met de TV's waar ik een 360 op heb aangesloten (waaronder Samsungs) is dat een goede component kabel prima beeld geeft (niks minder dan HDMI). Jouw TV zou overigens een goede VGA aansluiting moeten hebben. Ik snap niet dat het beeld niet mooi wordt. Check de manier waarop je alles aansluit nog eens, en controleer je settings.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2008
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Jaren lang waren de plasma's duurder dan de lcd's, ook al vanwege de grootte.
    Nu zijn plasma's sterk in prijs gedaald en zien gelukkig veel mensen de mooiere beeldkwaliteit van die plasma's.
    Maar omdat er nu enkele veel duurdere lcd's te koop zijn die ook n behoorlijke zwart- en kleurweergave en bijna geen ghosting hebben, vind jij dat je toch beter voor de duurdere lcd moet gaan.
    Dàt noem ik vasthouden aan oude gewoonten. (de nieuwe Panasonic plasma hebben een contrast van 30.000:1 native! 1.000.000 dynamisch!! Pioneer komt met een plasma met absoluut zwartweergave, nog nooit vertoond. Ook komen er Panasonic plasma's van 1 inch dik! Gewoon een lijst als een schilderij)

    http://www.engadget.com/2008/01/07/eyes-on-with-panasonics-1-inch-thin-plasmas/

    http://blog.wired.com/gadgets/2008/01/more-on-pioneer.html

    http://aving.net/usa/news/default.asp?mode=read&c_num=69630&C_Code=09&SP_Num=128




    Ik vind gewoon dat mensen gewoon moeten testen in de winkel (en dus niet alleen naar de demo's kijken) en daarna moeten kopen wat ze zelf t mooiste vinden.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina