1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    schopje..
     
  2. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    is wel leuk zo'n "schopje" maar als je een klein beetje rond googled of op dit forum gezellig een beetje rond kijkt vind je je antwoord.8)

    je kan streamen dmv van het sharen van je media (films bv) naar je xbox 360 mbv van verschillende programma's zoals daar zijn: wmp11, tversity, winamp , eventueel windows media connect. ik zou zelf bij voorkeur juist niet mediacenter gebruiken omdat dit ook een ander doel heeft en veel resources van je pc wegneemt.

    zo nu verder zelf weer eea uitzoekenO-)
     
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel je kan zonder Media Center streamen. Je hebt twee mogelijkheden om te streamen; via het aparte MCE gedeelte of direct vanuit het dashboard.

    Heb zelf geen ervaring met Divx o.i.d. Ik heb alleen een paar WMV files welke ik stream direct via het dashboard. Dit streamen kan vanuit het dashboard zelf zodra je Media Connect hebt geïnstalleerd op je PC en je op je PC hebt aangegeven welke mappen je deelt met de 360. Uiteraard moet je eerst ook nog even je PC en de 360 met elkaar in contact brengen ;)

    Het streamen gaat via Media Connect makkelijker dan het streamen via MCE. Zelf vindt ik dat wel jammer, aangezien het MCE gedeelte er veel mooier uit ziet en makkelijker werkt om muziek/films/foto's te streamen...
     
  4. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Wat is volgens jullie het simpelste programma om ondertiteling op je 360 te krijgen? Ik heb TVersity en Winamp Remote geprobeerd, beide zonder succes =(.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    beide werkt ... maar je moet wel in ffshow wel aangeven datje subs wilt gebruiken.. Media Center is hier niet geschikt voor .. Dit is meer om live tv te kunnen kiijken :)
     
  6. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Werk nu met connect360, wireless adapter en 720P films.

    Gaat allemaal super, mooi vloeiend zonder haperingen. Happy me :)
     
  7. solute76

    solute76 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox360 i.s.m. media center vista

    Kan iemand mij duidelijk uitleggen, of je HD films kan streamen op een xbox360 premium, of moet je een andere xbox hebben. Mijn pc staat boven is dik genoeg qua specs, heeft uiteraard een tv kaart, met 2 tuners, en vista met media center. Kabel ligt klaar bij mij tv ( Full HD 1080P) beneden, kan een xbox worden aangesloten via mijn thuis netwerk.
    Ik heb namelijk al zo veel pagina's gelezen, maar wordt er geen wijs meer uit. Ook beneden staat er een goede stereo, met alle gemakken voorzien. alles is er dus, behalve een gameconsole. Wil namelijk beide doen, spelletjes spelen, en HD films afspelen, zonder deze te hoeven branden, en dus ook een HD dvd speler te hoeven aanschaffen.

    PLZZZZZ help, een hopelijk kunnen jullie mij hier het juiste antwoord geven.:thumbs:
     
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    HD Streamen dat kan gewoon, mits je de juiste bestandsformaten van je PC naar de Xbox 360 probeert de streamen. Andere bestanden kunnen ook maar zul je eerst op de pc moeten omzetten (encoden) naar iets wat je Xbox 360 slikt, met een goede pc moet dit geen probleem zijn.

    Je TV verhaal begrijp ik niet helemaal. Of bedoel je met die kabel een Netwerk (ethernet) kabel? Dan kan je hem inderdaad zo aansluiten op het (thuis)netwerk. Alles wat je wilt op mediacenter gebied (zonder eerst te moeten branden etc.) zal moeten lopen via je PC. De Xbox 360 is niet anders dan een doorgeef luik van je pc. Maar als je met de juiste gecertificeerde tv kaarten tv kan kijken op je pc (via Mediacenter) dan zou je dit gewoon moeten kunnen bedienen via de Xbox 360 en zien op je TV :)
     
  9. gimi

    gimi Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox360 i.s.m. media center vista

    Ik heb een Xbox 360 premium en een computer met Vista en Media Center.
    Ik probeer Avi files en divix te kijken op de xbox maar het lukt me niet
    alles werkt goed,ik heb verbinding maar als ik naar video ga dan loopt de xbox vast en media center ook.

    Is 2.06683.0 de nieuwste dashboard van de xbox360?
    deze dashboard zou divix en Avi files ondersteunen.
     
  10. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg ik mijn xbox aan mij pc gekoppeld.
    Wat ik in de startpost zie zie ik helemaal niet staan bij mijn config scherm?
    iemand die mij kan helpen kan evt ook via msn.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  11. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    niet via mediacenter je kan dit doen dmv WMP11
     
  12. gimi

    gimi Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    alleycay
    Kun je mij meer uitleg geven?
     
  13. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik via de xbox 360 (in combinaitie met windows vista ultimate) een programma wil kijken via uitzending gemist dan loopt de stream vast na ongeveer 10 - 15 minuten. Krijg daarna de melding dat er een video fout is. Meer mensen met dit probleem en eventuele oplossing.

    Voor de rest werkt alles goed alleen dit krijg ik maar niet werkend.
     
  15. MarcelG

    MarcelG Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Animal, ik herken het. In programma van half uurtje is het niet erg opnieuw te straten en even snel vooruit te spoelen, maar in langere programma's is het behoorlijk :mad: !
    Hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen.
     
  16. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen?

    Ik heb mijn PC en Xbox360 gekoppeld d.m.v. WMC.
    Op de Xbox kan ik nu bladeren door mijn bestanden.
    Afbeeldingen van mijn PC via de Xbox360 weergeven doet hij prima, maar als ik een video (WMV bestand) wil bekijken krijg ik de foutmelding: videofout.
    Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
    Als ik hetzelde doe op mijn PC (video bekijken via WMC) dan opent die het bestand wel gewoon.
     
  17. Zetpil

    Zetpil Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    akker

    Frank hou je bek NERD

    /Mod OW voor jou ~Kevf
     
  18. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik je Vista of Windows XP? Wat gebeurd er als je in windows mediacenter opstart en de betreffende bestanden benaderd? Al verschillende .wmv bestanden in verschillende mappen geprobeert?
     
  19. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Vista Ultimate en hij doet het bij alle WMV bestanden...
     
  20. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je de bestanden via de mediacenter op de pc opent? Al MPEG2 bestanden geprobeert via de extender te benaderen, speelt hij andere video's (niet .wmv) wel af? Ik vrees dat het wel lastig gaat worden. Al ben ik geen expert en doe alleen wat suggesties...

    Soms lijkt er gewoon geen echte oplossing te zijn. Ik heb ook wel eens windows opnieuw geinstalleerd na wat hardnekkige problemen en die waren toen opeens verdwenen...
     

Deel Deze Pagina