1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    xwon heeft een punt, maar goedkoop houdt helaas in het geval v.d. 360 in dat het ook goedkope rotzooi is met vele hardware gebreken.
     
  2. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    steeds meer mensen zullen van een koude kermis thuis komen zolang microsoft geen noemenswaardige verbeteringen aanbrengt in die brakke hardware van ze, overstap is dan gauw gemaakt.
     
  3. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    De hardware is zeker wel verbeterd, in het problemen thread zie je nog geen modellen van eind 2007, zelfs weinig modellen uit 2007 in het algemeen. De zeer slechte en zeer grote lading consoles van eind 2006 blijft de console lang, heel lang, achtervolgen. Tegenwoordig zou een HDMI 360 toch echt stabiel moeten zijn, dat zegt ook Microsoft zelf.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    De enige smet op het succes van de 360 is inderdaad het feit dat de hardware niet betrouwbaar was (is?).
    Nogmaals, ik heb een launch XBox en heb er eigenlijk nog geen noemenswaardige problemen mee gehad...
     
  5. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    nja een PS3 kan qua (grafische)rekenkracht meer aan maar de meeste publishers hebben geen zin om multi-platform games op de ps3 aan te passen dat het net iets beter is

    ik vind de games van de 360 nog het best tegenover de line-up van de PS3 en wii

    een wii kan leuk zijn maar niet om alleen op te gamen en de spellen kan je denk ik niet langer dan een half uur volop spelen:lol:
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maarja, hoeveel uur game je per dag(per week)? Want het is me al opgevallen dat met de echte hardcore gamers, of laten we zeggen, met de mensen die heel veel gamen, de console het snelst stuk gaat. Anyways, het is ondertussen wel duidelijk dat het brokkengedoe een serieuze barst heeft gegeven met Microsoft. Ze pompen er effe een miljard dollar in, dat is abnormaal he... Ik heb mijn xbox overlaatst opgestuurd(nog eens) en nu is hij nog steeds niet in orde. Hij kraakt, krijg heel veel unreadeble disks,... En ik had nogtans vorige keer aan de telefoon gezegd dat het de drive is, waar iets mee scheelt, nee vervangen ze het moederbord, probleem is nog identiek. Speel ik een uur op mass effect begin ik al te vrezen op een unreadeble disk, zeer irritant. Dus laat het me gewoon zo zeggen, de hardware van de xbox 360 was en is NIET te vertrouwen. Zo simpel is dat.
    Die fout zullen ze met de volgende xbox echt wel niet maken. Als je kijkt naar de ps3, die is qua hardware echt super. En dat is gewoon een feit. Maarja, langs de andere kant, xbox 360 heeft zo'n paar supergames, zoals Mass Effect. Echt een game waar je een console voor koopt, allé, vind ik toch. Best next gen game tot nu toe vind ik het zelfs! Dus qua games ben ik heel blij, maar waarom is die hardware dan zo brak, en dan begint Bill gates nog te zeggen dat binnenkort de 360 de betrouwbaarste console zal zijn, sorry hoor, maar laat dat gezeik zijn, je maakt alleen maar meer mensen kwaad! De 360 zal nooit de betrouwbaarste console zijn, en heeft zijn geschiedenis qua hardware al gemaakt, hoe spijtig het ook is.
    Ohja, ook nog iets anders, in het begin was men hier altijd bezig dat Sony een fout had gemaakt om op blu-ray te wachten en dit en dat. En ik zei het tegengestelde,... we hadden zoveel discussies toen in de tijd met weet ik veel wie allemaal. Maar ondertussen begint die blu-ray toch meer en meer op gang te komen, terwijl HD dvd bijna uitgestorven is. En blu-ray in de ps3 is de beste manier om blu-ray in de menigte te brengen. En ondertussen gaat de ps3 nog met winst verkocht worden, en de grote games komen er eindelijk aan(Met mgs4 zijn ze bugs er aan het uithalen, en het introfilmpje is nog niet volledig af, nog behoorlijk wat werk, maar ze zitten zeker op schema, mooi voor zo'n grote titel). Dus ik denk dat 2008 zeer interessant gaat worden, en ik denk dat er in 2008 meer ps3's zullen verkocht worden dan 360's. Normaal had ik altijd gedacht dat het pas in 2009 ging zijn(Het inhalen van de 360), maar nu door al die problemen met de 360 gaat het dit jaar al zijn. Nu ja, dat denk ik maar he. Anyways, ik vind dat Sony ondertussen de zaakjes mooi in handen begint te krijgen, ging ook tijd worden natuurlijk :).
    ps: Maar op dit moment heeft de 360 de beste games, zoals ik al zei: MASS EFFECT !!!:)
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hé Boss, welcome back ;)

    Inderdaad, ik speel minder dan de echte hardcore gasten. Per week tik ik een uurtje of 10 aan als de Halo avonden lekker lopen :cool:

    Soms wat meer en soms wat minder. Ik zit vaker voor een pc/laptop dan voor de console (gelukkig ;) ).

    Maar ik sluit me aan bij je verhaal hoor. Hardware matig gezien blijven ze achter.
    De Blu Ray keuze vind ik nog steeds niet de juiste (voor de games en gamers maakt het geen verschil).
    Als Sony ook een dvd in had gebouwd hadden ze meteen op prijs kunnen concureren en hadden ze volgens mij nu al veel meer consoles verkocht...

    Voor de filmtak is het een (voorlopig) goed besluit met veel potentie. Ze zullen nooit zoveel Blu Ray's verkopen als dat men doet met dvd (redenen heb ik al meerderen malen uitgelegd dus ik denk dat je die vast wel eens van me gelezen hebt :9 )

    Happy gaming in ieder geval, 2008 gaat een leuk jaar worden :thumbs:
     
  8. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg blij met m'n 360, maar wel irritant dat dit apparaat binnen een maand al met de eerste dirty disc error kwam... Ik heb er nauwelijks last van, maar het idee dat het kan gebeuren is irritanter dan het probleem zelf. Zit er echt niet op te wachten dat de boel er tijdens het saven mee ophoudt, en m'n save kapot gaat. Iets ergers dan dat kan je volgens mij niet overkomen op gamegebied...

    Gelukkig valt het erg mee, ik hoop alleen niet dat het erger wordt. Dat de PS3 gewoon 100% werkt en geen problemen geeft is een enorm pluspunt, maar ik heb geen zin om van controller te veranderen, en wil gewoon alle xbox franchises blijven spelen (Fable, Halo, Forza, PGR etc.) Verder is Xbox live (helaas de afgelopen maand niet) echt prima, friends lists en PM's en dergelijke werken echt fijn.
     
  9. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht dit hele gedoe voor mij achter de rug zijn (wel/niet betalen voor mijn xbox die voor de 4e keer kapot is) dan weet ik igg dat ik mijn 360 verkoop en fijn overstap op een PS3 (Wii ben ik al een trotse eigenaar van)
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wees blij dat ze actie ondernemen, die dollars zijn trouwens nog niet uitgegeven maar gereserveerd.

    Beetje eenvoudig om dat zo te stellen. De nieuwe modellen bevatten in ieder geval al allerlei aanpassingen om de problemen te voorkomen. Van je fouten kan je wel degelijk leren, zeg nooit nooit.

    Uit paar gaming perspectief hebben ze inderdaad een behoorlijke fout gemaakt ja waardoor ze hun koplopers positie hebben verspeeld.

    De next-gen video formaten stellen momenteel nog helemaal niets voor en zijn absoluut (nog) geen succes. Voortdurend worden die verkoopcijfers op een slimme manier opgeblazen. Vertel eens, wat voor nut heeft HD-DVD of Blu Ray in een game console als deze formaten over een jaar of 3 tot 5 pas echt op gang komen? De opvolger van de CD is bijvoorbeeld nooit op gang gekomen, zit ook in de PS3 trouwens.

    Sony heeft natuurlijk een groot belang bij dat feit. Ze zijn lid van de BDA en brengen zelf ook films uit. Wat voor belang heeft Microsoft bij het slagen van Blu Ray of HD-DVD? Weinig tot geen.

    Tsja, de prognoses voor december laten anders zien dat de grote massa zich weinig aantrekt van onbetrouwbare hardware.

    Een paar punten waarom ik dat anders zie, wees vrij om je mening er op te geven. :)

    • Blu-Ray is nog lang geen groot succes en het kan nog vele jaren duren voordat dat wel zo is. De situatie is geheel anders dan bij de lancering van de PS2. Velen weten zelfs niet eens dat de PS3 films kan afspelen.
    • DVD is nog lang niet op zijn retour en is populairder dan ooit, 2007 was zelfs een recordjaar wat betreft sales!
    • In Japan stelt Blu-Ray al helemaal niets voor.
    • Het succes van een game console hangt niet af van het gebruikte opslag formaat. Mass Effect is een groot succes, biedt tientallen uren aan gameplezier en staat gewoon op een DVD.
    • In Japan laat de PS3 tegenvallende resultaten zien, zelfs slechter dan 1 jaar geleden en verkoopt daar nu gelijk aan de Gamecube. In de sales top 50 van december komt maar 1 PS3 en maar 1 360 spel voor. Japan kan onderhand als verloren beschouwd worden.
    • In Amerika zal de 360 de PS3 weer ruim verslaan, ondanks de onbetrouwbare hardware. Ondankt alle spectaculaire acties van Sony heeft de PS3 daar nog nooit meer verkocht.
    • Ik zie nauwelijks nieuwe AA exclusieve aankondigingen. Het is nog maar afwachten wanneer de troeven van Sony verschijnen en of ze een succes zal worden. Vele exclusives in 2007 maakten de hype niet waar. Persoonlijk denk ik dat MGS4 geheel overschaduwd zal worden door GTA4. Wie haalt het trouwens in zijn hoofd om zulke titels in de lente uit te brengen?
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Praten jullie niet vanuit twee verschillende perspectieven?

    Boss meer vanuit de wat hardcore gamer die ook nog eens prat gaat op HT mogelijkheden die de ps3 biedt en MacDennis vanuit het perspectief van de doorsnee consument die geen enkel benul heeft van al deze opties.

    Voor mij geldt het iig wel. Als totaal (hardware)pakket is de ps3 met al zijn opties en blu-ray de 360 de baas, op het gebied van gamebeleving (Live!) wint de 360 het.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb ik ook gedaan na 7 kapotte 360's. Beslissing bevalt me prima. Heerlijk om met een gerust hart te kunnen gamen ipv bij elk kraakje en piepje je hart vast te houden en te hopen dat je 360 niet WEER kapot gaat....
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Same here. Ook een launch-versie en totaal geen problemen.
     
  14. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kun je een xbox en een ps eigenlijk vergelijken
    ps3 is 1,5 jaar nieuwer dan de xbox
    en is bijna 2x zo duur 8)
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De discussie gaat o.a. over het 'succes' van de PS3 en of deze ooit een echt succes zal worden. Nu is het een simpel feit dat juist die doorsnee consument dat succes zal bepalen en daar maken wij geen onderdeel van uit.

    Nu zie ik ook wel dat de PS3 op HT gebied meer te bieden heeft maar de doorsnee consument/gamer zal het een zorg zijn.
     
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    ssstt, zoet maar._0/
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.470
    Gaan ze nu alweer terug? Wat wil je, na zo'n baggergame...
     
  18. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn laatse 360 had mrf van agustus 2007 heeft het een half jaar volgehouden.
    zelfs falcons hebben nog steeds ROD allen knippert het middelste groene lampje mooi voor je mee ;)

    Same here heb het ook helemaal gehad met de 360.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb zelf ook een 2007 model (Elite) en die werkt inmiddels ook niet meer. Geeft groene schermen en artifacts. Dit soort schermen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor zover ik weet en lees op het internet hebben de 2007 consoles nog steeds dezelfde problemen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2008
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb ook een 2007 Elite, en heb totaal geen problemen. Maar hij staat dan ook alleen in het weekend aan, door de weeks besteed ik me tijd anders.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina