1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dit geldt natuurlijk niet alleen voor HDDVD's of Blu-ray's. Zo kan je wel tegen alle potentiële aankopen aankijken. Waarom een breedbeeld- LCDTV kopen als mijn oude breedbeeld CRTTV ook nog goed beeld geeft? Waarom een draadloze muis kopen terwijl eentje met draad ruim voldoende is? Waarom een nieuwe router kopen als er binnen een paar jaar weer een nieuwe WIFI-standaard wordt geïntroduceerd die nog stabieler, sneller, mooier, kleiner is en je wederom alle netwerk kaarten kan vervangen? Waarom nu een Xbox360 kopen als over 10 jaar de Xbox720 wordt uitgebracht? Afijn je snapt mijn punt ;)

    Leef met de dag en vertrouw niet altijd op de toekomst.

    Streaming zit ik niet op te wachten. Ik wil een schijfje in het apparaat drukken en nog eens die ene vette scene bekijken zonder eerste weer een of ander buffer te hoeven laden.

    De meeste films die ik koop kijk ik zo af en toe eens. Als een film mij het niet waard is om te bewaren verkoop ik hem weer. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vernieuwingsdrang dus ;)

    Maar je vergelijking voor het kopen van films met het kopen van een nieuwe tv gaat niet helemaal op. Ik ervaar de films nu ook maximaal, alleen dan in de biosscoop, via de videotheek en voor de legale dingen via nieuwsgroepen. Echter ik koop ze niet omdat ik tegen de tijd de tijd dat ik evt een film opnieuw ga kijken er al een beter formaat is :)
     
  3. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    <snip>

    Veel mensen, inclusief ikzelf, willen graag bij de tijd blijven en dus zo gauw als iets als HD of Blu Ray uitkomt, overstappen op genoemd formaat. Je moet maar zo denken: je leeft maar 1 keer, waarom niet het meeste eruit halen? Je kan wel als een of andere krent al je geld opsparen en het nooit uitgeven tot je 50 bent, maar wat heb je daar aan? De meeste leden van dit forum wonen denk ik nog bij hun ouders, dus nu kunnen ze nog geld uitgeven zonder enige consequenties. Wanneer je je eigen huur moet betalen, of hypotheek, veranderd het plaatje helemaal.

    Zie mijn zwager, een echte game/film-fanaat die sinds ie een half jaar geleden samen is gaan wonen met mijn zus nog nauwelijks geld uitgeeft aan nieuwe games of films omdat ie er simpelweg geen geld voor heeft.


    Zo heb ik bijv. de Matrix trilogie en 300 op DVD. Toch heb ik ze vandaag op HD DVD aangeschaft. Misschien een vorm van geldverspilling, want wat krijg je nou meer dan wat scherper beeld en geluid? Niks. Maar toch doe je het omdat je het kan.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Net ff Pirates Of The Carribean: At World's End op Blu-Ray gekeken en wat een ervaring _O_

    Zijn er nog meer blu-ray's van dezelfde kwaliteit qua beeld en geluid?
     
  5. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Spider-Man 3.

    Anyway, iemand Rocky Balboa al op Blu Ray? Zou wel is willen weten hoe die het doet.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Duidelijk, maar waarom zou je er zoveel geld aan uitgeven. Ik ga persoonlijk liever drie maanden onbeperkt naar de biosscoop (= 54,-) dan 1 zo'n box kopen. Maar meningen verschillen idd, ik denk dat ik het minder doe voor het beeld en geluid dan. Ik wil absoluut altijd het beste formaat voorhanden, echter ga no way weer mijn films van vroeger opnieuw kijken omdat het nu op blu-ray kan. Meningen verschillen dus duidelijk, daarom mijn interesse.

    al kan ik het incl hypotheek wel betalen ;)
     
  7. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je een goed punt, waar ik het gedeeltelijk mee eens ben. Zo zou ik nooit een film als Full Metal Jacket of Rambo op HD DVD kopen omdat die films toch niks bieden. Het beeld is misschien ietwat scherper, maar daar doe ik het niet voor. Echter, 300 en The Matrix zijn echt films waar je het meeste uit de ervaring mee kan halen. Dus vandaar dat ik bereid ben er tesamen 85 euro voor uit te geven. Weliswaar voor maar 4 films, maar toch recente klassiekers.

    Dat heb je goed geregeld.
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook ;)
    En met een beetje goede verkoop van mn vorige woning ook de spullen in mn sig O-):b:
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Pirates 1 en 2. :) Qua beeld en geluidkwaliteit echt super, Spiderman 3 ook. Het stukje waar Flint Marko als ''Sandman'' uit het zand gevormt wordt is zo adembenemend mooi zeg! :) Er zijn nog wel meer films die echt heel erg mooi zijn, check anders ook even www.highdefdigest.com. Staan goede reviews van films op.

    Heb Rocky Balboa op Blu-ray. Erg mooi beeld en goed geluid, als fan zeker een aanrader.
    Koop zelf toch ook de nodige oudere films zoals Rocky, Robocop etc (alleen de oudere films die ik echt tof vind).
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  10. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Als heel grote fan van rocky kan ik zeggen dat de laatste echt niet thuis hoort in het rijtje. Het was maar om nog even te schitteren voor stallone, maar zijn spieren zien er echt niet uit. Echt een beetje zielig t.o.v. die goede oude klassiekers. Maar ja, dat is mijn mening.

    Heel goede klassiekers vind ik al de films van Stanley Kubrick, echt de moeite als ze je aanspreken. Heel mooi gekuist en goede kleuren.
     
  11. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    De bios is hier minimaal 10 km vandaan en dan heb je ook nog een bios met 1 zaal volgens mij, waar dus geen film draait. Daarna kom je al snel op een 20 km en moet je dan eens na gaan wat voor reiskosten er nog eens bijkomen. Daarnaast lust ik graag een biertje en wat te eten onder een film. Ooit gezien hoeveel dat kost in de bios? Ik denk dat ik dan veel meer kwijt ben dan wanneer ik een film koop. Die ik later ook nog eens terug kan zien.

    Naja die laatste reden is niet echt goed, omdat ik niet zo vaak films voor een tweede keer kijk. Verder ziet een mooie collectie er natuurlijk ook wel erg vet uit in een grote kast. Ik zie het als een moderne boekenkast:+
     
  12. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Toshiba heeft in de VS, Canada en ik geloof nu ook Europa (?) op 14 januari de prijzen van HD DVD-spelers met 50% verlaagd. Het is nu ook duidelijk waarom: in de week na de bekendmaking dat Warner exclusief Blu-Ray werd, is de verkoop van losse spelers compleet in elkaar gezakt. Nog maar 7% van alle verkochte HD-spelers was die week een HD DVD-speler van Toshiba, de andere 93% was Blu-Ray. Tegelijkertijd was het marktaandeel qua filmverkoop naar 15% gezakt. Een paar dagen later werd nog bekend dat 90% van alle HD-spelers in Japan Blu-Ray was. Daar bovenop kwam nieuws dat Sony in de VS en Europa in de laatste vijf weken van het jaar 2.5 miljoen PS3s had verkocht.

    HD-DVD is geen slecht formaat, alleen heeft het het tij tegen. Er zitten gewoon teveel grote spelers en filmstudio's in het Blu-Ray-kamp. Het zou slimmer geweest als Toshiba water bij de wijn had gedaan en mee had gedaan aan Blu-Ray. Toshiba wilde daar niet van weten, omdat ze heel, heel veel verdiend hebben aan DVD-patenten en dat opnieuw wilden doen met HD-DVD. Dus werd het hard tegen hard tov Blu-Ray en zitten we nu met een formaatoorlog ipv 1 enkele standaard voor HD-films.

    Ik denk dat als je de HD-DVD-addon bezit, je er voorlopig nog wel plezier van kunt hebben, maar er zullen niet zo veel leuke films meer uitkomen ben ik bang. In de VS geeft Warner de komende paar maanden meer HD-DVD-films uit dan de twee studio's die het formaat exclusief steunen. Da's toch curieus...

    Zoals het nu loopt is HD-DVD binnen een half jaar overleden.
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Koop ook liever een film dan dat ik naar de bios ga.
    Ten eerste erger ik me kapot aan aso mensen en praten onder de film.
    Ten 2e heb ik thuis ook bios geluid(alleen niet zo groot beeld) :p
    Ten 3e ik heb nog beter beeld ook dan de gemiddelde bios.
    En dan heb ik het idd niet eens over de prijzen van een kaartje en eten/drinken.

    En ik kijk wel mijn films meerdere keren.
     
  14. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, goed om te weten. Is de originele Rocky uit '76 ook een beetje te harden? (Qua beeld, uiteraard.)

    Dus spieren maken de film? Vind je zelf niet dat t.o.v. van het origineel, het vervolg en deel 5, het recente Rocky Balboa beter is dan het absurde 3 en 4? Tuurlijk, Rocky V is kut, dat terzijde, maar het verhaal was origineel en Stallone probeerde iets nieuws. In 6, of Balboa, wat jij wilt, probeert Sly naast geld maken ook een punt naar voren te schuiven, namelijk; leeftijd maakt niet uit. Zolang jij naar een doel streeft, moet deze ongeacht leeftijd of omstandigheden te behalen zijn. Vandaar ook de toepasselijke slang: "It ain't over 'til it's over."

    Ik zou jouw borstkas wel is willen zien op je 60ste. Laat staan nu. :lol:

    Inderdaad. Heb me toch kwaad gemaakt toen ik met vrienden naar I am Legend ging. Een groepje van 4 zat voor ons, en 1 meid bleef maar praten en praten. Ik denk dat ze nog geen 10 minuten van de film gezien heeft. Ongeacht hoe lekker ze ook was, ik riep op 't gegeven moment hard dat ze is d'r kop moest houden. Tuurlijk draaide iedereen zich om en was verbaasd, maar ze was dan wel weer 2 min. muisstil. Volgende keer is een stomp op het achterhoofd geven...?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het beeld is veel rustiger (minder ruis en minder trillingen) en vooral de kleuren zijn een stuk mooier. Mooiste versie van Rocky.
    Balboa vond ik een prima film! Goede afsluiting van de Rocky serie. Heel gaaf om Stallone nog één keer als Rocky te zien schitteren.
     
  16. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet toch dat een uit het lenny krevitz is, dat citaat? Want ik had het hier overlaatst ook gebruikt
    Dat valt goed mee, omdat ik namelijk ook al zo'n 8 jaar gevechtsport doe, daarom dat de films me hard interesseren.
    Maar jij mag het een goede film vinden hoor, ik ga je dat zeker niet willen ontnemen.
     
  17. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat? Zit je nu al aan de alcohol?

    Oe, imponerend. Mja, Rocky legt zijn focus niet op het boksgedeelte van de films. Het legt de nadruk op hoe iemand van de straat, die niets heeft, ook tot de top kan komen door alleen "the distance" proberen te gaan. Jammer dat veel (ik zeg niet jij) mensen Rocky alleen defineren als overdreven boksfilms.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  18. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ok sorry, je weet wat ik bedoelde ;)

    Ik zie zeker de sterke thematiek in, in de fims van rocky. Ik heb de laatste box op dvd gekocht en gisteren de eerste film nog eens gezien. Ik vind ze echt heel goed, en daarom vond ik de laatste iets minder. Maar dat is waarschijnlijk hoe jij de 4de en 5de minder goed vond.

    Maar het is en blijft film, en als dat thema van die films je echt aanspreekt, raad ik je eens aan om "When we were kings" te kijken. Een documentaire over het leven en de carriere van Ali. Veel beter dan film van Will Smith trouwens (die ik al niet slecht vond trouwens). Als je die gezien hebt versta je waarom het een levende legende is. Die man ging ook veel verder dan gewoon boxen: zijn humor, zijn verzet tegen de vietnam oorlog, zijn verzet tegen rascisme, zijn gevecht tegen zijn ziekte en toch nogmaals op oude leeftijd werledkampioen worden. En dit is geen film, dit is gewoon echt.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Ali

    Als je hem nog niet gezien hebt, loop dan snel naar de videotheek!
     
  19. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ja Muhammad Ali. Ik heb al zijn 61 gevechten op DVD en tal van interviews en documentaires, waaronder When We Were Kings. Levende legende.
     
  20. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, we zitten op dezelfde golflengte. ;)
    Jet Li's fearless (hd dvd) al gezien? Ik heb het wel voor de Oosterse gevechtfilms. Zelfs op dvd vind ik ze zelfs indrukwekend: house of flying daggers, hero. Echt mooie kleuren en goed verhaal. De tittels waar ik persoonlijk het liefst zou hebben op blu ray is dan wel memoirs of a geisha. Vind ik echt een schitterende film, zelfs op dvd. Geen vechtfilm, maar een zelfde sterke thematiek en geweldige beelden.
    Die oosterlingen kunnen er toch wel iets van zenne.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina