1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    is het wel waard
    om een macbook te kopen plus windows der bij
    want ik wil alleen met windows werken

    of kan ik dan liever gewoon een windows laptop halen ..??
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo!

    Vandaag m'n MacBook aangeschaft, gewoon normale witte met 2,2 Ghz processor, 13".

    Fraai ding :D
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Als je alleen met windows wil werken snap ik niet waarom je voor een mac zou gaan ;) Nee, zou dan geen mac halen als ik jou was.

    Maar werk gewoon es met Leopard, misschien bevalt het je beter dan windows. Dan is een mac een optie.
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een aantal vragen over vervangende programma's.

    Een FTP Client, ik lees veel dat Cyberduck een leuke is, betere suggesties? Meeste mensen hier hebben webdesign ervaring, dus ik verwacht dat ik mijn mening met jullie ga delen.

    Een HTML/PHP Editor, weten jullie een leuke uitgebreide? Ik kom Tomato Torrent tegen en Transmission, iemand ervaring hiermee?

    Ik vind wel heel veel programma's, maar ik vind het vervelend om 30 verschillende FTP programma's uit te testen en zo meteen m'n Mac flink te vervuilen.

    En is er op Office:mac eigenlijk een goede vervanger voor het office pakket? of is het gewoon slim om dat Office:Mac te nemen, wat ik geen probleem vind.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mac kan je niet vervuilen, pictorgram naar je vuilnisbak slepen en weg is het programma :+
     
  6. ®øß

    ®øß Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd al met Cyberduck gewerkt en vind het een geweldig programma. Hij heeft alles wat je nodig hebt.

    Voor mijn websites gebruik ik meestal Taco HTML Edit. Een fijn, gratis programma.

    Overigens is een torrent programma volgens mij anders dan een HTML Editor? Transmission is een BitTorrent-client met een eenvoudige interface.

    Ik gebruik zelf NeoOffice. Gratis en je kan alles wat je met Office ook kan.

    ________

    Meestal blijven er dan nog wat bestanden achter. Om echt alles te verwijderen kun je het beste AppDelete gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2008
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik gebruik als FTP Client, Transmit!
    En nog even terug te komen op de Apple Seminar, die is volledig gratis! :)
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de reply!

    Dan kan ik tenminste weer een beetje normaal werken :) Alleen nog even Photoshop erop en klaar.

    En ik zocht een HTML editor en een Torrent client, alleen blijkbaar heb ik per ongeluk 2 zinnen verwijderd :) Maar jij gebruikt Transmission neem ik aan dan?

    Hartstikke bedankt in ieder geval!
     
  9. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ook transmission, is een mooi en simpel programma.
     
  10. ®øß

    ®øß Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    HTML Editor: http://tacosw.com/
    Torrent client: http://www.transmissionbt.com/

    ;)
     
  11. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook hiervoor weer bedankt, scheelt weer een beetje zoekwerk. Gemak dient de mens he ;)

    Nog even een vraagje, is het mogelijk om je mail programma te koppelen aan Hotmail? Ik krijg dat maar niet voor elkaar, ik heb wel gewoon de hotmail instructies gevolgd met pop3 en smtp servers, maar ik krijg nog steeds de melding van de pop3 server weigert het wachtwoord voor de user. Ik neem aan dat m'n username gewoon m'n gehele e-mailadres is.
     
  12. Silverpeet

    Silverpeet Touch a DS ..

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Proficiat! Meteen de zwarte gekocht :thumbs:
    Veel plezier met je mac en na een zeer korte periode ga je je afvragen waarom je niet eerder in je leven een mac hebt gehaald.
    Oh ja en streamen naar je 360 kan ook onder mac, progje heet Connect360 (kost geld, maar is de moeite waard).
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee Hotmail werkt niet standaard. Er schijnen plugins te zijn maar ook die werken niet goed naar het schijnt. Gmail etc werkt wel perfect.
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx, tis tot nu toe leuk speelgoed. Tis nu nog even zoeken na geschikte vervangende software maar voor de meeste heb ik inmiddels wel een goed alternatief. Streamen naar me 360 heb ik niet zo'n behoefte aan, daar heb ik een dedicated htpc voor.

    Van de week maar eens wat extra geheugen bestellen, upgrade naar 4 gig was minder dan 100 euro dus dat ga ik wel effies doen.
     
  15. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas, naja ik ga niet overstappen naar gmail, geen zin om dat allemaal over te gooien.

    Okee, nog even een newbie vraag over de mac.

    Ik heb dan een aantal programma's gedownload, dat zijn dan van die .dmg bestanden. En wat ik zie gebeuren, is dat wanneer ik die opstart, hij die bestanden als een extra HDD ziet, dus hij mount als het ware een image. Zie ik dat goed?

    Ik heb het nog niet geprobeerd hor, maar kunnen .iso bestanden automatisch gemount worden? Of heb ik daar een apart programma voor nodig? En hoe zit dat met .toast bestanden? Kunnen die ook met die programma's gemount worden? Of heb ik daar speciaal Roxio Toast voor nodig?

    Alvast bedankt :)
     
  16. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    DMG & ISO werken allebei op die manier ja . Toast bestanden heb ik nog nooit gezien .. :confused:
     
  17. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds september dit jaar ook een mac voor school ( cmd)
    alleen heb ik nu dus al dat hij uit elkaar valt|:-
    een stukje van de behuizing rechtsonderin op het toetsenbord stuk ( op de plek waar als hij dichtgeklapt is die balkjes boven het beeldscherm komen.
    ook zitten er al dikke krassen op de achterkant van het beeldscherm en is het hoesje wat je er bij kon kopen ook al deels kapot.

    nu staat geloof ik mac bekend om hun kwaliteit, maar dit vind ik dan wel weer raar:confused: en nee ik gooi er niet mee, doe er gewoon netjes en voorzichtig mee.

    Iig weet iemand of die allemaal onder garantie enzo valt?
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb je een Macbook? Die hebben daar last van. Dit valt gewoon onder de garantie.
     
  19. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    jep gewone macbook? dus gewoon bonnetje meenemen naar de winkel en garantie oppeisen?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zolang je nog garantie hebt zijn ze verplicht dit te herstellen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina