1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    De Blu-Ray-prijzen gaan bij het overlijden van HD-DVD ook niet omhoog, maar zullen naar beneden blijven gaan. Zo ging het bij DVD ook. Daar zorgt de concurrentie tussen de hw-bedrijven wel voor. Het is wel verneukeratief om naar de prijzen van HD-DVD-spelers te gaan kijken want die zijn op dit moment onrealistisch laag voor zo'n nieuw formaat. Zo laag dat er geen enkele andere hw-fabrikant voor HD-DVD-spelers kiest (afgezien van bijv Samsung met zijn combo-spelers waar nog een premiumprijs voor kan worden gevraagd). Er valt gewoon geen geld te verdienen en da's wel belangrijk voor een formaat wat zo kort op de markt is en dat nog zo weinig mensen hebben.

    Toshiba heeft zo'n achterstand dat ze om de zoveel maanden weer in de prijzen snijden. Na de overstap van Warner naar het Blu-Ray-kamp en de daaropvolgende rampzalige verkopen was er een prijsverlaging van maar liefst 50%. Het heeft niet eens geholpen want in de daaropvolgende week werden er nog steeds twee keer zo veel losse Blu-Ray-spelers verkocht. Toshiba is eigenlijk alleen nog aan het prijsstunten, terwijl er verder niks tegenover staat. Universal en Paramount hebben al nog voor de CES geen nieuwe HD-DVD-titels aangekondigd en brengen alleen het hoognodige uit. Toshiba heeft ook al geen nieuwe spelers op de CES aangekondigd. Het klinkt eerder alsof ze de laatste voorraden aan het slijten zijn en eerste alles kwijt willen raken voor ze hun laatste persconferentie gaan houden.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik vrees ook het ergste voor hd-dvd. De consument wordt nu ff gehersenspoeld en weet niets over de verschillen. Zij nemen alle berichten voor waar aan.
    Hoe vaak hoor je niet in winkels als mediamarkt of bcc, mensen op een verkoper aflopen en vragen: wat is nu een hdtv?

    Die verschillen tussen blu-ray en hd-dvd bij Free Record Shop bijvoorbeeld. Natuurlijk verkoopt blu-ray daar veel beter. Heb je wel s gekeken in die winkels? Hele rijen blu-ray films en daarnaast enkele hd-dvd titels (en dan nog altijd dezelfde).

    Ik heb t al s eerder gepost, maar ik kijk nu nog s op axelmusic.com en daar worden de verkopen bij hun bijgehouden:
    Blu-ray --- Hd-dvd
    58.1% --- 41.9% wekelijks
    60.7 --- 39.3 maandelijks
    50.4 --- 49.6 jaarlijks (!)

    Maar idd, de consument heeft al gekozen (lees: er is voor hun gekozen) en de steun van Microsoft was veel te weinig.
    Ik ga ook binnenkort een ps3 kopen voor de films, of Microsoft moet heeel snel komen met een blu-ray add-on voor de xbox, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Komen doet die er zeker.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  3. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of Axelmusic een goede graadmeter is, omdat er veel Amerikanen alleen in Europa verkrijgebare HD-DVDs bestellen. DVD Empire heeft een nog veel uitgebreidere chart en daarmee kom je op de volgende getallen:

    Jaar - HD-DVD - Blu-Ray
    2008 * 30.79% # 69.21%
    2007 * 38.06% # 61.94%
    2006 * 62.87% # 37.13%

    HD-DVD had in 2006 nog een voorsprong maar heeft die 2007 volledig uit handen gegeven.

    Dit komt volledig overeen met het beeld dat in de VS Blu-Ray twee keer beter loopt dan HD-DVD. In Europa is de strijd eigenlijk al gestreden, daar zit Blu-Ray onderhand op 80-90% marktaandeel.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  4. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Terminator 2 op HD-DVD binnen: wat een geweldige kwaliteit! Zowel beeld als geluid zijn echt verbluffend. Ik kon geen goede review vinden van de HD-DVD release, maar tis een prachtige aanvulling op mn collectie!

    aanrader dus \o/
     
  5. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft maar doorgaan met slecht HD-DVD-nieuws. Het gerucht gaat dat Dutch Filmworks gaat stoppen met HD-DVD.

    "De films The Mist, SawIV en 30 Days of Night worden hoogstwaarschijnlijk alleen op BluRay uitgebracht, dit omdat de populariteit van de HD DVD sterk achteruit loopt.

    Met vriendelijke groet,

    XXXXXXX (naam weggehaald)
    Marketingmedewerker"

    Dit zal niet alleen in Nederland gevoeld worden. Die films komen nl van Columbia Pictures wat van Sony is. Door de HD-DVD-releases van Dutch Filmworks kwamen toch nog HD-DVD-versies uit van films die in de VS alleen op Blu-Ray verschenen. In de toekomst zal dit dus niet meer gebeuren.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou het nog lekker even bij de oude vertrouwde DVD.
    (Ben nou eenmaal een Pirate)
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen met een PS3. Sony wil het aanschaffen van Blu-ray's een beetje stimuleren. Bij aankoop van 3 Blu-ray's krijg je een PS3 remote gratis toegestuurd.

    Geen geweldige films, maar toch het noemen waard denk ik. :)
     
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Wel een hele zwakke bron, eerst zien dan geloven.
     
  9. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    In maart of april weten we het zeker. Aan de andere kant verbaast het me niks. In het journaalitem van RTL Nieuws van een paar dagen geleden had iemand van RAF het erover dat ze op dit moment tien keer zoveel Blu-Rays verkochten omdat de verkoop van HD-DVD in elkaar was gestort. Andere winkeliers (Bol.com, Free Record Shop) melden dat Blu-Ray vele malen beter verkocht dan HD-DVD. Zoiets zal een distributeur van HD-titels zeker voelen. Zo groot is de markt voor HD-films in Nederland nog niet. Als je dan van je Blu-Ray-films veel meer verkoopt dan op HD-DVD en de hele Europese markt die kant uitgaat, ligt het voor de hand om daarin mee te gaan. Het is natuurlijk nog steeds een business, Dutch Filmworks is er niet om Toshiba te subsidieren maar om zelf geld te verdienen.
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja het zal uiteindelijk ook zeker gebeuren, ik ben er van overtuigd dat Blu-Ray gaat winnen en dat alle uitgevers dit besluit gaan nemen. Ik wilde alleen even zeggen dat de bron zwak is :+
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Gisteren The Bourne Ultimatum op HDDVD gekocht en vandaag gekeken. Echt zwaar vet, dat HD :9 Alleen jammer dat als je weer terug gaat naar een normale TV uitzending je zo iets hebt van: 'pff, te lelijk' :+
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb zojuist een bevestiging van bol.com gehad dat ratatoulle en Cars zijn verzonden!
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2008
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je ze morgen in huis, precies op de release datum :). Voor Ratatouille ga ik ook deze week even in de winkels kijken.

    Ik heb de eerste twee delen van POTC en the Patriot besteld bij HDmoviesource.com. 10 Minuten na de bevestiging is hij verzonden _O_. Ben benieuwd hoe lang ze er over doen om de Oceaan over te zwemmen :+
     
  14. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister Constantine HD DVD binnen gekregen van bol.com...en vandaag eindelijk die 5 kut films van synerlogis!!!

    Na telefoontjes heen en weer, zijn ze eindelijk afgelevert op de juiste bestemming.

    Het totaal staat al op 15 HD DVD's in amper een maand tijd. Hehe...
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Jammer, Predator hoort vandaag uit te komen op Blu-ray, maar heb hem nog niet gezien.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag heb ik de The Bourne Ultimatum op HD-DVD gekregen.

    Het verschil tussen de normale DVD en HD-DVD was maar € 2
     
  17. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit weekend gezien, WAT EEN FILM _O_ _O_ _O_ :thumbs:
     
  18. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb 2 weken geleden een ps3 als blu-ray speler gekocht en moet zeggen dat het eigenlijk een beetje tegenvalt.

    Ik heb een 32 inch hd-ready lcd tv en een onkyo 605 als versterker. Heb harry potter 5 en pirates of the caribbean op blu-ray vergeleken met de dvd-versie op een panasonic dvd speler met upscaling mogelijkheden.
    Eigenlijk valt er weinig verschil te merken tussen de upgescalede dvd en de blu-ray versie.
    De blu-ray versie is iets scherper als je er vlakbij staat, maar op een afstand van 2 meter is dit nauwelijks te zien.
    Misschien komt er binnen afzienbare tijd wel een groter full-HD scherm in de plaats maar voorlopig geeft blu-ray geen merkbaar verschil dus zal het bij dvd blijven.

    Her verschil in geluid is moeilijker te bepalen, maar ook hier hoor ik weinig verschil tussen het dolby-digital signaal op de dvd en het pcm-signaal van de blu-ray.
     
  19. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn Bourne Collection van mediadis is ook verzonden!
    Hoop dat het niet lang meer duur
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik eens de instellingen bekijken... Je hebt alles via HDMI aangesloten neem ik aan? De POTC blu-ray zijn een van de scherpste Blu-ray's. Misschien is inderdaad je TV niet optimaal. Maar je zou zeker verschil moeten zien. Hoe ver zit je van de TV af?

    Het geluid is inderdaad lastiger te onderscheiden, maar ook hier moet je verschil horen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina