[XOne] MXstream troubles!

Discussie in 'Games' gestart door Rinus, 26 jan 2003.

1. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Euhm, dat ding (Alcatel Speedtouch) staat altijd open. Dat ding is ook de router.. heeft DHCP server functie en een firewall...

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt. Dat werkt. Een Speedtouch 510 is behalve adsl modem ook een router (niet "soort van") en daarmee werkt het dus gewoon.

De discussie die Rinus opstartte gaat over een directe verbinding van Xbox naar modem (dus alleen modem, en niet modem met allerhande extra feaqtures). En dat werkt volgens mij niet met mxstream omdat mxstream geen PPPoE ondersteunt.

<eot>

3. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Technisch gezien zou mijn Xbox-live nou moeten werken met MXstream, ik moet alleen alles nog instellen!

Iemand nog tips waar ik op moet letten bij het instellen van de router?

4. Lourens

Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, staat altijd wel wat over op internet hèh...

hier namelijk!

Succes!

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    /edit: mijn reaktie was onjuist. weg ermee.

Laatst bewerkt: 28 jan 2003
  6. Ajax

Ajax Guest

dus een directe verbinding met mijn alcatel speed touch home met een xbox lukt dus niet zonder router?
    :confused:

7. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    kut kut kut dit zit ik al drie avonden te proberen kan iemand me aljeblieft duidelijkheid geven??? Lukt het wel als ik het via mn pc doe met een dubbele ethernet kaart???:{ je weet wel modem>pc>xbox.

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook ADSL Comfort (768/128), en ik heb de internet verbinding gedeeld staan. Vanuit mijn computer gaat direct een kabel naar de andere computer. Als ik de kabel bij de andere computer er uit haal, en in mijn Xbox stop dan kan ik gewoon met XBL connecten :confused:. Alleen heb ik hetzelfde als bovengetekende, geen dl snelheid, da's wel errug vaag.. :eek:..

9. Lethal

Lethal adult member

Leuk Bevonden:
    0
    zelf heb ik een ADSL verbinding via MXSTREAM-wanadoo met een ethernet modem.

voor hen die ook mxstream hebben en niet via een router connecten met internet doen dit waarschijnlijk via een inbel adapter PPTP (VPN). Zelf heb ik een alcatel speed touch home modem die dus werkt via een inbel adapter (de nieuwe modems van alcatel zijn dacht ik modem routers en werken dus niet zo)

Met een inbel adapter dus via PPTP (vpn) kan je niet op live zonder router er tussen. wil je een goedkope oplossing en geld uitsparen zodat je geen router nodig hebt en je weer een cool game kan kopen het volgende:

LET OP ALLEEN ALCATEL SPEED TOUCH HOME MODEMS !!!!

Je kan je alcatel speed touch home modem tweaken naar een pro versie zodat je ook een modem router krijgt en je inlog gegevens in je modem zet. je hoeft dan als je wil internetten niet je verbinding te maken maar gewoon explorer te starten en je bent online je verbinding is dus altijd aan. kijk op http://www.xs4all.nl/~useless/tweak.pdf voor info over het tweaken.

na het tweaken prop je je modem in je xbox netwerkkaart vul je ip gegevens en de rest in en connect en zie daar je hebt verbinding met live

10. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een (iets oudere) verbinding van mxstream... toen ik hem direct op de box had staan deed de box of hij geen verbinding kon krijgen. (de modem zit via vpn "virtual private networking", dus heb ik de box gewoon in m'n 2e ethernet kaart geprikt en gebruik ik internet sharing... dit werkt prima... of het extra lag veroorzaakt via live moeten we nog maar zien.

11. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    ik zou je niet adviseren om je modem te tweaken, want als je hem dan reset, is het bye bye met je modem, oftewel, dan issie naar de klote...maar het is wel een optie

12. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Dit wil ik ook gaan doen want direct werkt het bij mij niet. Op xbox. com zag ik nogal wat vage instellingen die je moest doen voor je 2e adapter. Kan iemand duidelijk uitleggen wat en hoe je dingen moet instellen voor je 2e lan kaart??? Het zal wel niet zo zijn kaart erin klaar, toch??? O ja ik heb xp dus het liefst uitleg daarvoor

tnx alvast

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, met XP is het bijna wel zo. Kaart erin, control panel openen, netwerk kiezen en de netwerk setup wizzard starten. De rest wijst zichzelf.

14. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en in die netwerk wizzard geef je gewoon aan dat andere computers verbinding met het internet kunnen maken via deze.... dan kan de xbox dat ook. Ik had al een thuis netwerkje voor me laptop dus niet specifiek voor de box gedaan, maar 't werkt prima, al werkt het nu weer niet met xbconnect & gamespy, maar dan plug ik hem gewoon weer om ;)

15. Ajax

Ajax Guest

shit dan moet ik wel een router kopen.
    das wel K*T:mad:

16. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    ow dus als je het zo doet als hier staat aangegeven dan moet ut lukken, toch???

17. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    waarom

18. Ajax

Ajax Guest

ik heb maar 1 netwerk adaptor

19. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    blondje dan zet je er toch een bij zo duur zijn die dingen niet hoor, maar ik doe het bij naderinzien toch maar met een router, het schijnt namelijk dat je pc er vet langzaam van wordt(dubbele ethernet kaart) en ik hoef um toch niet zelf te betalen.;)

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik al wel verbinding gehad met Wanadoo Basic ADSL en ik heb al wel verbinding gehad met de Xbox Live servers. Dus maar even afwachten totdat ik de kit ook daadwerkelijk heb...

Deel Deze Pagina