1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Woops, sorry |:-
    Ik wil gewoon een mooi setje voor in de woonkamer, wat kant en klaar is.
    Met DVD speler erbij, en me budget is zo'n 400 euro
     
  2. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, een setje voor hier in de 'chillkamer' , die over een maand helemaal af is :D:D
    Dacht ik aan de Logitech Z-450, maar die koop ik dan pas als ik jarig ben geweest, want het grootste probleem is geld :'-(

    Maarja, het is wel handig dat de backspeakers 'draadloos' zijn, maar je moet ze wel gewoon voor stroom voorzien... Maarja, dat is toch handiger dan te lopen kloten met al die draden :)

    Op die speakers zit dus een optische ingang, en op de component kabel van de 360 ook dacht ik.
    Hoeveel kost zo'n optisch kabeltje, of hoe het ook heet?
     
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja het is maar wat je fijner vindt; 1 (of zelfs 2?) stopcontacten regelen in de buurt van de speakers of 2 draadjes wegwerken. ;) Als je eenmaal een beetje moeite hebt gedaan om de surroundkabels weg te werken, heb je er nooit meer last van...

    Voor prijzen van kabels: www.allekabels.nl :)
     
  4. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Like 1 meter van waar de speakertjes te komen staan is een stopcontact, dus da's geen probleem :)
    En om die kabels weg te werken is best irritant, want dan kan ik ze om heel de kamer heenleggen enzo.

    Nouja, het ligt er maar aan wat je persoonlijk fijner vind he ;)
     
  5. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Aleko: Die Onkyo SR605 gaat van 0 (minimaal volume) naar 90 (maximum). Hij stond dus op 80. Bij Harman Kardon e.d. is het inderdaad omgekeerd. Ook bij Harman Kardon krijg je (in bijvoorbeeld een mediamarkt) pas normaal volume bij -25db a -20db.
     
  6. Asharith

    Asharith Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Mordaunt Short premiere surround set in combi met een marantz sr5600 ongeveer moeten kosten? Bij de set zijn de fronts tot 902i opgewaardeerd.
     
  7. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor bron je gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld een cd van creed die bij -20db lekker hard klinkt, echter radio 538 op hetzelfde volume doet mijn ramen bollen.
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd. Heb er eerlijk gezegd nog nooit op gelet in bijv. de MM.

    Bij mijn Pioneer is 0 inderdaad het hardst. Ik heb hem nooit hoger (of lager 8)) dan 25db staan. Zet ik hem harder, dan zit ik zonder dak boven mijn hoofd...
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat werd ook tijd, was je die Bose speakers niet al eerder zat?:+
     
  10. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    die wou ik ook kopen maar dan de RF-62 die RF-82 zijn me iets te duur :)
    Ga nu voor de jamo S606 gaan, omdat ze nu zeer goedkoop kan kopen.
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nee niet echt.
    vind het aan een kant een set waanzinnige speakers vinden,je moet alleen weten hoe je ze plaatsen moet.
    doe je het verkeerd dan geven ze een en ietwat vreemd resultaat.

    heb ze op marktplaats staan samen met de rel q200e.
    dit setje gaat samen met de rel weg voor 1200 euro,geen gekke prijs gezien beide artikelen die nieuw in de winkel 3300 euro kosten en nu nog gewoon te koop zijn.

    voor 1200 euro een complete set 901's en een rel q200e.
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Bas de rel is dat de grote of de kleine sub? de kleine he?

    Maar waarom doe je ze nou weg?
    Trouwens weinig geld voor die speakers man, kan je dr niet meer voor vragen?

    Gr Sjoerd
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    de rel die ik verkoop is de kleine......evengoed een monstersub die subs die 2 keer zo groot zijn met gemak wegspeelt....lees maar een wat reviews.

    en wat het bedrag aangaat....je moet wel reëel blijven natuurlijk.
    vind dit een nette prijs die tevens met gemak haalbaar is.
    kan er wel een belachelijk bedrag voor gaan vragen en er maanden of nog langer mee gaan leuren maar daar help je niemand mee.

    zegt iemand op marktplaats of hier ik breng je nu 1000 euro dan valt zelfs daar over te lullen.....komt allemaal goed sjoerdie :)
     
  14. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een paar vraagjes over de Logitech Z-5500.

    -Als ik mijn 360 wil gebruiken met deze set, dan moet ik gewoon een optisch kabeltje kopen, en die gaat dan in mijn Control unit en in de 360 kabel, deze:
    [​IMG] vraag: Zit deze kabel standaard bij de 360 Premium?

    -Als ik dan een coaxiale kabel koop, kan ik deze ook via mijn control unit in mijn pc doen, in de ingang waar je normaal je boxjes op aansluit. vraag: Heb je dan maar 1 kabeltje nodig om al die boxjes op je pc aan te sluiten?

    -De kabels die er standaard bij zitten voor de rear speakers zijn denk ik net iets te kort bij mij... vraag: Deze kabel kan ik gewoon in de MM ofzo kopen? en hoe duur is zo'n kabel? (heb ongeveer 10 meter nodig denk ik)

    Thanks :)
     
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar je stelt best belachelijke vragen vind ik :D Je kan het meeste echt terug vinden:

    De 360 heeft een optische uitgang (Optical Out) om Dolby Digital geluid door te geven aan apparaten die dit ondersteunen. Deze optische uitgang bevind zich op de grote stekker die je in de 360 steekt aan de achterkant.

    Het spreekt dus voor zich dat het geluidssetje waar je de 360 op aan wilt sluiten ook zo’n poort moet hebben. We hebben het hier dus over een optisch ingang (Optical In). Bovendien dient het setje over een Dolby Digital decoder te beschikken. Dit is het om het Dolby Digital signaal weer te vertalen naar een signaal wat naar elke speaker afzonderlijk gestuurd moet worden. Of een setje over Optische ingang en een Dolby Digital decoder beschikt, staat altijd duidelijk in de specificaties.

    DUS: Je kunt dus niet ieder setje met 5 speakers en een subwoofer aansluiten op de 360 en Dolby Digital krijgen. De set moet een optische ingang hebben + een Dolby Digital decoder.

    Een Xbox360 kabel met optische uitgang natuurlijk. De kabel die bij de Premium 360 zit heeft een optische uitgang. Als je een Core 360 hebt, dan heb je een andere kabel nodig. Op de Advanced Scart, HD Component, en HD VGA zit een optische uitgang.
    Wat je dan ook nog nodig hebt voor de digitale geluidsoverdracht is een optische kabel, ook wel TOSlink genoemd. De kabel is opgebouwd uit glasvezel en stuurt signalen door met behulp van licht.

    Deze kabels zijn er in alle soorten, maten en kwaliteitsklassen en kunnen dus verschillen in uiterlijk. Je kunt ze herkennen aan de ietwat vierkante plug en meestal ronde kern in het midden. Deze optische kabels kun je bij haast elke elektronicazaak kopen, verspil dus geen geld met een internetbestelling.


    Dynamike heeft dit toch niet voor niks gemaakt. Ook als je op Google iets intikt heb je het in een paar tellen... Ga zoeken, dude! :D
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  16. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, oke.. maar dan heb ik alleen antwoord op mijn 1e vraag.
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zo into bose (na die 3-2-1 bullshit te hebben gehoord heb ik iets tegen bose zelfs:+), maar als ik jou zo hoor kunnen ze dus wél speakers maken. Hoe zijn deze luidsprekertjes in stereo? Zie dat je ze aardig dicht tegen de muur hebt zitten?
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben zelf ook niet kapot van alles wat bose maakt...er wordt de laatste jaren teveel alleen op de naam geteerd.

    de 901's zijn een heel ander verhaal.
    tis een moeilijke speaker die naast een nauwkeurige plaatsing ook een hoop vermogen vraagt...ze hebben altijd honger naar stroom :+

    zet je de boel goed op dan heb je een monster in een heel klein doosje.....speakers van dit formaat die 450 watt rms kunnen verwerken zie je nergens.

    de steunen waar ze nu op staan (hangen) zijn de orginele "wall brackets" van bose zelf.
    volgens bose de ideale afstand tot de wand.
    je moet alleen zelf ff rekening houden dat je ze niet te dicht tegen de zijwanden plaatst ivm de reflectie van het geluid.

    al met al een hele goede speaker,onverwoestbaar,klein van formaat en zien er uniek uit.
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    3 keer raden wat vanmiddag in mijn woonkamer is binnen gekomen......
    het weegt samen 90 kilo en maakt serieus geluid????


    "ergens dit jaar" is iets vervroegd :+


    foto's volgen.
     
  20. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Klipsch?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina