[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat is niet mogelijk dus je moet dan een "router/accesspoint" er naast zetten maar dat kan problemen geven. Tevens lees ik dat je 2 xbox'en op live wilt. Dat is geen probleem maar dan heb je wel een supported door Microsoft router nodig.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2008
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb een router van Kobishi waar ik een PCMCIA wifi-kaart kan stoppen.
    Dit soort routers heb ik kom ik maar heel zelden tegen.

    Door de zeer beperkte beveiligingen ( maximaal maar 7 MAC-adressen ) en geen WPA ondersteuning heb ik de router nu vervangen door een Linksys WRT54G.
     
  3. hobytje112

    hobytje112 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo moet de router dan door microsoft gesuppord zijn, want ik heb nu ook gewoon een normale goedkope router, waarop m'n 360 is aangesloten.
    Maar kan ik bv wel een nieuwe draadloze router kopen en deze aansluiten op mijn oude bekabelde router zodat ik met kabel en draadloos kan spelen???
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Met 1 xbox 370 gaat het meestal goed. Heb je er twee kan je soms problemen verwachten. De ene router is de andere niet.
     
  5. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb dus een verdeler nodig: Waar vind ik dit? Kan iemand mij een goede aanwijzen? en wat kost dit ongeveer? welke kabels heb ik dan nog meer nodig? Wat kosten die? BVD
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    gewoon een switch kopen en je bent klaar. Je kan zelfs je router gebruiken als deze meerdere ports heeft :) een switch kost ongeveer 20 euro kan je gewoon bij de media markt halen of een andere zaak waar ze computers verkopen.
     
  7. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry ik ben echt een leek hierin... kun je mij uitleggen hoe dit werkt?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt een switch (kastje met poortjes) .. en deze regelt het verkeer tussen de xbox'en
     
  9. sasuske

    sasuske Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar netwerk probleem

    Hallo beste mensen,

    Mijn xbox360 is aan mijn pc(met een extra netwerkkaart) verbonden. Mijn xboxlive werkte hier een tijdje op tot ik mijn pc geformatteerd had.

    sindsdien geeft hij het bericht: U heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
    Het vreemde is dat Tversity wel werkt. (Mijn logica snapt niet hoe een slechte of beperkte verbinding geen internet door kan sturen en wel films met 100mbps)

    De nieuwste drivers van mijn netwerkkaart heb ik geinstaleerd en heb geen idee hoe ik met mijn xbox360 weer contact met internet moet maken.

    Bij cmd/ipconfig geeft hij geen standaardgateway

    Heeft één van jullie een idee wat ik nog kan doen?

    Bij voorbaat dank,

    Sasuske
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ehm ik heb te werinig info. Ik neem aan dat je modem aan je pc hangt? Want als je pc aan een router hangt. Is de door jouw gekozen oplossing een raar en slecht netwerk probleem. Het is logisch dat Tversity het wel doet, want hij is direct op je pc aangelsoten en je xbox heeft een lokaal ip adres van je pc gekregen.

    Router + PC + ICS = Moderate/Strict NAT, slechte ping en LAG
     
  11. Joeses

    Joeses Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik heb een klein probleempje het is heel raar en ik heb echt geen idee hoe ik dit kan oplossen, misschien hebben jullie wel een oplossing?

    Het zit zo mijn vader zijn credit card is veranderd voor Xbox Live Gold Membership. Nou normaal zou dit geen probleem zijn. Maar ik kreeg al heel lang mail van Microsoft dat ik mijn Payment Options moest updaten en dat had ik niet gedaan.

    Nu kan ik met mijn Gamercard niet meer online komen op het Xbox Dashboard. En om mijn Payment Options te updaten moet ik dus naar Account Memberships gaan maar dit lukt alleen als ik op Xbox Live kom en dat kan ik niet. Dus dit is erg onhandig. Er is overigens niks mis met mijn internet, want met andere Gamercards werkt het gewoon.

    Dus heeft iemand hier een oplossing, want ik heb dringend hulp nodig.

    Alvast bedankt ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2008
  12. sasuske

    sasuske Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar netwerk probleem

    Ik heb de Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl (experia box). Sommige noemen het een router andere een modem. Geeft dit voldoende informatie?

    (wat ik raar vind is dat het voordat ik alles op nieuw had geinstalleerd allemaal prima werkte.)

    groet,

    Sasuske
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Sasuske -Experia is een router .. kan je je xbox 360 direct op de experia aansluiten? Had je dan ook een open nat?

    @Joeses - je kan op xbox.com je betalingsgegevens aanpassen. Waarschijnlijk heeft je pa een nieuwe credit card gekregen en kloppen jouw gegevens niet meer. Je Gold was verlopen en MS heeft je nu geblocked van live tot je je gegevens weer hebt ge-update.
     
  14. MaikelD

    MaikelD Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    XBOX 360 via Laptop op Live

    Hallo Allemaal,

    Ik heb sinds gisteren een XBOX360 en nu wil ik deze via mijn Laptop (met interne internetverbinding) op XBOX Live krijgen. Heb dus de kabel die ik bij de XBOX heb gekregen verbonden tussen de XBOX en mijn Laptop. Heb daarna een Netwerkbrug tussen mijn LAN en Wireless gemaakt. En heb op de router dat lijstje met poorten opengezet (zie pagina 1) Als ik nu de XBOX Live Connection test is alles Confirmed, alleen bij XBOX Live geeft hij steeds Failed aan... Heb ik iets vergeten of doe ik iets verkeerd???

    Graag reactie, want zou echt graag op Live willen heb een jaarabonnement genomen dus zou zonde zijn als ik die niet zou kunnen gebruiken
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Niet via je laptop doen.Dat geeft altijd problemen. Lag, moderate NAT, Strict NAT, Hoe ping. Sluit je 360 direct op je router aan.
     
  16. MaikelD

    MaikelD Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Fardo,

    Ja dat gaat dus in mijn geval niet.. mijn slaapkamer is op zolder en de router is beneden in de woonkamer.. Dus dat is geen optie.

    Groetjes
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een raar probleem met xbox live.

    Alles werkt 100% prima, behalve dat ongeveer ieder half uur opeens de verbinding wegvalt en er staat "signed out of xbox live". Wanneer ik halo speel gebeurd het daarom vaak midden in een potje dat iedereen lijkt weg te gaan en ik heb gewonnen vanwege een wegvallende connectie.

    Wat kan dit zijn? Ik ben verbonden via een digitus router en een wanadoo casema modem.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jawel hoor. Je hebt 3 opties

    1. Wireless network adapter (duur)
    2. Netwerk via stroom (net zo duur als wirless maar stabieler)
    3. Kabel trekken

    De oplossing die jij wilt. Werkt gewoon niet, zeker niet als je zegt dat jij op zolder zit en je router beneden staat. Je signaal is te zwak.. vandaar live failed ... het beste is optie 2 of geen live, want de manier die jij wilt werkt niet.
    ehm ik heb te weinig gegevens om je te helpen :eek: Digitus router is geen wmeerk. dus dat vraagt om moeilijkheden... dus ik denk dat je al winst maakt door je router te vervangen voor een belkin, linksys, sitecom, etc.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2008
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    Weet je toevallig welke modem geschikt is en tevens het goedkoopste is? Niet zoveel zin ookdaar weer veel in te investeren terwijl ik niet zeker weet of dat het wel is..

    Kan het trouwens ook nog aan het openen van verschillende poorten liggen ofzo??
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    modem lijkt me niet het probleem .. het is imho de router Digitus... alle routers zonder wireless linksys, belkin en sitecom zijn rond de 30 euro
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina