1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Toch wel via upadate? :eek: Was ik even niet op de hoogte ;)
     
  2. yanxbox

    yanxbox Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Zwarte balken heb je niet, alleen het beeld wordt wel ietwat uitgerekt. Dit omdat het scherm geen 1:1 pixelmapping ondersteunt. HD kwaliteit heb je wel, alleen geen 1080p. voor deze resolutie, 1920x1080 moet je minimaal een 24" scherm hebben.

    Ik heb geen ervaring met dit scherm, wel met de Samsung Syncmaster 226BW die ik zelf heb. De kwaliteit is super, en vergeleken met een normale HDTV zelfs iets mooier. Ik heb de resolutie staan op 1280x1024. Het scherm wordt iets opgerekt, alleen hier merk je niets van.
     
  4. yanxbox

    yanxbox Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Die uitrekking waarvan je spreekt, valt dit echt op of is dit te verwaarlozen?
    En momenteel game ik op een SyncMaster 931C wat 4:3 is en dus geen widescreen. Zou deze 2032BW Dan een grote verbetering zijn?

    Maw: wat zullen de verschillen zijn tussen die 19" 931C en die 20" 2032BW?
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  5. marcello6969

    marcello6969 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo nog even een vraag.

    wat is de refresh rate van de xbox360
    bij aansluiting via VGA ?vind mn scherm nogal vlikkeren -( alvast hartelijk dank.
     
  6. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    DE reden dat ik een widescreen (HP 1907v oid) heb gekocht ipv mijn oude 4x3 scherm is dat sommige games (Bioshock, CoD4, PES2008) in de 4x3 stand weergeven ... EN DAARDOOR MIS JE LINKS EN RECHTS DUS BEELD!!! wat bv errug lullig is in PES2008 want hoor meer veld je ziet hoe beter

    Echter, andere games (bv Mass Effect, PES6, etc.) doen dit weer niet, dan zie je gewoon breedbeeld op je 4x3 scherm, met dus zwarte balken boven en beneden ... het beeld wordt dan wel kleiner, maar je ziet in ieder geval alles!

    Bij PES2008, en in de 360 dashboard, etc is daar verder NIETS aan te wijzigen (edit: niet helemaal waar, je kan hem wel op breedbeeld zetten in dashboard maar dan krijg je bij bv PES2008 en erg vervormd beeld want hij gooit je brede beeld op een 4x3 scherm ... niet fraai).

    Anyway, ik heb na lang wikken en wegen besloten mijn ouwe (mooie) monitor aan mijn pa te geven en zelf een breedbeeld 19" te kopen. En .... perfect!!!! Ik zit er vlak met mijn neus bovenop dus dan is zelfs 19" waanzinnig, en ja bij PES2008 zie ik nu lekker meer veld, en voetbal ik net ff 20% beter:)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2008
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Via VGA is dat 60Hz.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb vandaag de Samsung 203BW besteld, als scherm voor er bij :) .. ik benieuwd
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Weet iemand trouwens de beste instellingen voor de 226BW? (reso,reference level, kleurgebruik van het scherm...etc.)
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Die zijn er niet want het is puur persoonlijk. Gewoon een beetje spelen en je ziet zelf wel wat je er leuk uit vindt zien.
     
  11. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er ook van af welk paneel je in je monitor hebt zitten, een S, C of A.
    Dit kan je achterop je monitor zien, of aan het modelnummer in het service-menu. Staat wel ergens op google hoe je dit allemaal kunt zien.

    Ik heb een S paneel, hoefde ik enkel de brightness wat naar beneden te draaien (60). C en A schermen schijn je wel wat te moeten 'fine-tunen'. Dat hangt zoals al gezegd is ook af van de ruimte waar je zit en hoeveel licht daar is, en wat je zelf mooi vind. Magic Color moet je sowieso niet aanzetten, dat schijnt ietwat overkill te zijn.
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoorde dat achter de 226BW stond welk nummer het is, alleen staat er bij mij 226BW [R]...
     
  13. Revlite

    Revlite Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik wil dus graag mijn 360 aansluiten op mijn laptop via een VGA kabel, nou was de vraag of dat mogelijk is.

    Met mijn oude Xbox deed ik dat via een S-Vid naar een computer.

    Mijn laptop heeft een Nvidia GeForce 8600M GT.

    Ik gebruikte bij mijn computer een prog om het te weergeven maar ik weet helaas de naam niet meer.

    Als het mogelijk is. Weet er iemand de naam van de prog misschien XD?

    Rev
     
  14. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    99% zeker dat dit NIET gaat werken. Een grafische kaart (en jou notebook) heeft GEEN VGA INGANG (wel een VGA uitgang natuurlijk, daar sluit je je monitor op aan, bij jou notebook bv een externe monitor).

    Op jou pc had je kennelijk een gfx card met, naast VGA, OOK een aparte S-video INgang, dus daar kon je inderdaad je Xbox (of iets anders) op aansluiten en dit beeld (middels video capture o.i.d.) op je scherm zien, en zelfs opnemen of zo ...

    Dit zal bij je laptop NIET gaan lukken met die VGA aansluiting. Kan je natuurlijk wel een aprte capture oplossing aanschaffen (usb, firewire o.i.d.)

    Maar voor dat geld kan je nisschien beter naar een leuke aparte TFT voor 360 kijken

    (Verbeteringen op bovenstaande verhaal zijn welkom;)
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2008
  15. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel al een tijdje op de samsung 940bw bevalt me prima maar ik vraag me af of die uitrekking van het beeld een nadeel is als je tegen mensen speelt met normaal beeld?.

    welke resolutie is het beste ?.
    en welke settings brightness enz geven de beste kleuren voor de 360.

    gr tijs
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Nee hoor. Hoezo denk je dat? Dat hun beter raak kunnen schieten ofzo :+?

    Is puur persoonlijk.
     
  17. Abe

    Abe <font color="green"><b>Eindredacteur</b></font>

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb vraag over het aansluiten van mijn speakers op die VGA kabel. Mijn speakers hebben namelijk geen ingang om dat verloopstukje in te doen, er is alleen een ingang voor een koptelefoon maar is het daarin plug dan werkt het niet. Nu heb ik dus wel prehistorische speakers dus misschien dat het gewoon niet kan met deze speakers.

    Maar heeft iemand suggesties voor andere boxjes waar het wel mee werkt. Ik was net bij de Media Markt en daar zeiden ze dat ik echt een toren moet hebben met versterkers etc maar dat lijkt me enigszins overbodig toch? :/
     
  18. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Dan heb je zoiets als dit nodig:

    [​IMG]

    Alleen moeten die witte en rode kabel een vrouwtje zijn.
     
  19. Abe

    Abe <font color="green"><b>Eindredacteur</b></font>

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Want dan moet de kabel die normaal in mijn pc zit in dat zwarte stuk?

    Maar is er zo'n kabel ergens te koop dat je weet?
     
  20. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Klopt, de kabel van de speakers gaat in de zwarte uiteinde.

    Die van mij kreeg ik gratis bij mijn JBL speakers, maar elke redelijk fatsoenlijke audiozaak (of onderdelenzaak) verkoopt denk ik wel zo'n kabel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina