1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er een Blu-Ray addon uit zo komen voor rond de 200 euro zou ik denk ik eerder gaan voor de PS3, die is in vergelijking dan helemaal niet zo veel duurder en met de PS3 kun je ook gamen etc.
     
  2. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    als je toch al een 360 hebt.. en je kunt voor 200 euri een blu ray speler kopen.. dan zit er toch nog zo'n 150 euri verschil met de ps3... dan is de keuze voor ps3 helemaal niet zo logisch.. voordat verschil kun je al mooi wat br filmpkes halen...
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar bij ook nog eens dat de upscale-techniek van de PS3 veel beter is dan van de Xbox360.
     
  4. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Besef wel dat je voor die 150 euro extra een goede kwaliteits console krijgt, met een paar heerlijke exclusives. Maar ik wacht zelf nog af, voor de komende jar(en) blijf ik nog lekker bij de dvd.
    En 150 euro extra :confused: de 40GB versie zonder games kost 379 euro.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  5. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    @melbuuln

    ik denk dat je voor die 150 euro daar ook wel overheen komt,
    bij beiden zien gewone dvd's er al veel beter uit als in een dvd speler...

    @duke_jay,

    maar dat is gewoon een kwestie van smaak. Je kan ook zeggen dat je je weer een enorm apparaat in huis neemt. Je kan ook redeneren waarom 2 spelconsole's?
    Ik denk dat mijn vrouw eerder kan overtuigen met de aanschaf van een blu-ray addon als een ps3. (je hebt toch al zo'n spelconsole) Daarnaast zijn er imo nog steeds meer leuke spellen voor de 360 als de ps3. maar laten we het hier ff niet komen tot een fanboy contest! :) Dus snel naar mijn eindconclusie hierover:

    tegen beide, ik ben zoals iedereen gewoon erg benieuwd waarmee MS op de proppen komt én wat dan de reactie van sony is. Misschien kost die addon maar 150 euro of misschien is de ps3 dan verlaagt naar 300 euro.. wie zal t zeggen!?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  7. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet naar wat ik heb gehoord, de Xbox360 doet het upscalen zelfs hardwarematig las ik ergens, dat er een speciale chip in zit die dat doet, heb ik bij de PS3 niet echt veel over gehoord. Maar als je een bron hebt, graag, ik heb beide consoles en nooit echt veel verschil gezien maar een bron zou wel prettig zijn.
     
  8. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu officieel. Toshiba gaf net een persbericht uit dat het stopt met HD-DVD. Ze stoppen met de productie van alle HD-DVD-gerelateerde hw (dus ook de HD-DVD addon voor de 360) per direct, in maart wordt gestopt met leveren.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tja, kun je na de move van Warner en de andere studios en de retailers die massaal voor Blu-ray gingen verwachten. Zal Universal leuk vinden, die hebben toch aardig wat geld gestopt in HD-DVD. Ben benieuwd wat dit voor verdere gevolgen gaat hebben voor Toshiba.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Jammer, maar helaas. Ik ga daar waar mogelijk nog wel mijn slag slaan de komende tijd door wat missende HD-DVD's tegen hopelijk een spotprijs aan te schaffen.

    Die HD-XE1 speler blijf ik namelijk in mijn HT gebruiken omdat die standaard DVD's beter upscaled als mijn PS3. En mijn DVD collectie is vrij fors.

    Ben bang dat BR films nu niet snel goedkoper zullen worden, al zal men daar toch aan moeten werken om de massa overstag te krijgen. Gebeurt het wel dan is dat alvast mooi meegenomen.
     
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag nog twee films gekocht voor rond 10 euro op hd dvd. Happy feet en black rain, nieuw in verpakking van mensen die er toch snel vanaf willen. In de winkels zullen ze misschien ook wel weg doen voor dumpprijzen. Als je 10 blu rays koopt kost je dat 300 euro, als ik nu 10 films koop, kan ik dat doen voor 100 euro, waarbij mijn speler al ineens zijn geld terug heeft verdient ;)
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik mn Toshiba ook liever dan mn HD DVD in mn HTPC omdat deze ook nog beter geluid geeft over mn surround ;)

    Hier moet ik ook eens naar gaan kijken. Als films op beiden formaten uit zijn is het inderdaad slimmer om de HD DVD variant te kiezen de komende maanden :)

    Het zal weinig tot geen gevolgen hebben voor Toshiba behalve dat ze wat minder winst gaan maken.
    De aandelen schoten gisteren met de geruchten alweer bijna 4% omhoog.

    Dit hoort bij een bedrijf dat risico wil nemen (Sony doet dit met zn PS3 en MS doet dit met zn 360 en Zune bijvoorbeeld).

    Toshiba heeft nog veel meer inkomsten uit andere producten zoals MS en Sony dat ook hebben. (is ook de enige manier om zo'n groot risico te kunnen lopen).
     
  14. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vriend in Amerika wonen en ga als amazon.com uitverkoop doet al de films naar daar laten sturen. Dan moet ik niet eens verzendkosten betalen :) en de douane niet te vergeten.
    Tegen het eind maart heb ik misschien al 50-60 hd dvd's waarvan de helft echt goedkoop, dvd-prijs en lager.
    Veel plezier met de 30 euro blu ray's ;)
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ga je hem alles oplaten sturen dan?
    En kun jij bestellen op zijn naam en adres vanuit Europa?

    Misschien moet ik dat ook gaan doen...
    Ik heb namelijk ook een vriend in de USA maar wil hem dan zo min mogelijk tot last zijn ;)
     
  16. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Neen, zijn vriendin komt midden maart terug naar hier. Die zal dan wel alles meenemen. Mooi hé :)
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Das goed geregeld inderdaad :b:
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
  19. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar exclusive of gaan ze nog een tijdje HD-DVD er naast supporten?
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    je mag maar tot geloof ik 300 euro ofzo aan ingekochte spullen importeren. daarna moet je over elke euro 19% BTW betalen. houd er rekening mee ;)

    Staat niet in de bron. maar ik denk alleen Blu-ray. lijkt me ook wel logisch
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina