Problemen met streamen i.c.m Davolink 201-AMR Modem (Tele2/Versatel)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Legato, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Legato

Legato Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat je dit eigenlijk weer in de algemene thread moet plaatsen van het streamen van WMV e.d, maar na veel searchs zie ik toch veel gebruikers die met het zelfde zitten, maar eigenlijk heeft niemand een oplossing.

Ben er nu een week mee bezig en het begint aardig te frustreren..

Het gaat om het volgende.

Ik heb thuis Tele2 met een Davolink 201-AMR Modem/Router. De Xbox zit via utp op de router, de computers in mijn huis via WIFI. Het streamen van multimedia content naar de 360 zou peanuts moeten zijn, echter creert (naar mijn mening) de Davolink modem problemen.

Via WMP11 ziet mijn computer de Xbox gewoon, das geen probleem.

Echter als je via media/video /change location op je 360 gaat zoeken naar een PC vind hij niks.

Na het e.e.a zoeken kwam op de welbekende site Portforward uit. Via daar zag ik dus een sectie Xbox Live en Xbox Media Center. Dat gaf hoop. Deze settings in mijn router/modem gedaan. Dit zorgde er in ieder geval voor dat als ik op live ging, ik nu OPEN nat krijg ipv STRICT.

De 2de bijkomstigheid was dat ik nu op de X360 mijn computer zag bij Video's! Feestje dus denk je. Niet dus. Als ik mijn computer selecteer zoekt hij eeuwig en stopt met de melding dat hij niet kan connecten. Alle correcte UDP en TCP poorten staan open.

Ik word vrij desperate dus ik hoop echt dat iemand de moeite wil doen om hier mee te helpen.

Thanks a lot alvast ..

:eek:

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je hebt op je pc wel de media extender plugin of mp11 of windows media center geinstalleerd? je hebt geen rare firewalls ofzo draaien?

3. Legato

Legato Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Uiteraard, zoals ik al zei, WMP 11 ziet gewoon de Xbox.. Geen firewall verder..

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    kun je nog iets meer vertellen over hoe je netwerk is ingericht? allemaal statische ip's? Heb je al s geprobeerd de pc in de router te prikken? werkt het dan wel? NAT (network adress translation) open of strict zou intern niet uit moeten maken,..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina