Steeds opnieuw updaten.....

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ZizziZ, 24 feb 2008.

1. ZizziZ

ZizziZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Begint nu irritant te worden, dus ik vraag u allen:

Vaak wordt bij een spel aangegeven dat er een update available is. Normaal geen probleem, maar van een aantal updates weet ik zeker dat ik die al een keer gedownd heb :confused:
    Begint nu steeds vaker voor te komen.....Iemand een idee hoe dit kan en wat ik eraan kan doen...Alvast een dikke _O_ voor de hulpverlener!!

Cheers!

2. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is er maar een bepaald aantal mb/kb beschikbaar voor alle game updates op de console, als je dus veel verschillende games met updates speel dan worden de oude updates (de oudste denk ik) gedelete.
    Is helaas inderdaad een drama.

3. ZizziZ

ZizziZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je Iglo!!

heb nu die maintenance code uitgevoerd.......ga ff afwachten wat die gaat doen. mocht dat werken horen jullie het nog....Tot die tijd: alle info is nog steeds welkom!

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    kijk even bij:
    System -> memory -> games -> 'Desbetreffende game(s)' -> downloads (ofzo)
    en dna kijken of je er al een updat voor gedownload hebt. zo ja: deleaten en overnieuw downloaden. Zo heb ik mijn eerste 'download bug' ook weten te nekken ;)
    succes

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat is niet zo! Game content (+profiel/savegames) heeft een hele eigen partitie van meer dan de helft vd 20gb hdd. Dus moet meer dan zat zijn.

Half afgebroken downloads kunnen de fout zijn inderdaad. Cache legen kan ook helpen, maar dat doet die maintenance code geloof ik.

6. Lethal AK47

Lethal AK47 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.207
    Dat is inderdaad niet zo. Het probleem wat ZizziZ heeft komt wel vaker voor en is meestal bij een bepaalde game waar het updaten niet goed kan worden uitgevoerd wat in de meeste gevallen door een vervuilde cache wordt veroorzaakt. Ik heb het zelf ook gehad bij Far Cry Instincts Predator waar ik elke keer bij het opstarten opnieuw moest updaten en door de cache te wissen los je het probleem op. Het nadeel van het wissen van de cache is dat je meteen alle game-updates wist, maar het is weleens goed om de cache te wissen. Een vervuilde cache is namelijk verantwoordelijk voor veel meer problemen waaronder vastlopers.

7. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik heb er ook last van gehad. Ik werd destijds toen geholpen door een Elite team, nee echt serieus. Bij MS zelf begrepen zij er niets van en toen moest ik m'n nummer achterlaten en tijden wanneer ik te bereiken was. Een paar dagen later werd ik opgebelt en hadden we een aantal keer achter elkaar de cache gecleaned en sindsdien heb ik nergens last van.

8. ZizziZ

ZizziZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt erop dat het probleem opgelost is.........Ik zal over een kleine week weer een update :) geven. Dus voor degenen die hetzelfde hebben: maintenance code uitvoeren:
    system settings-->harddisk selecteren-->Y indrukken XX LB RB XX (even uit mijn hoofd) uitvoeren en maintenance laten uitvoeren. Duurde bij mij nog geen 10 seconden en haalt niet de downloads weg, alleen game updates!!!
    Let op bij opstarten van spel volgende keer: je moet de desbetreffende game laten updaten, anders krijg je een compabiliteitsprobleem met sommige downloadpacks!!!
    Meer info is trouwens nog steeds welkom!!

Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  9. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het gaat hier over game updates. Toen ik al mijn games achter elkaar in mijn xbox 360 stopte kreeg ik updates van oude games om vervolgens mijn nieuwe games waar ik 100% zeker van wist dat ik de update al had gedownload opnieuw de update aangeboden, zelfs van de HD-DVD speler die ik toch volledig had geupdate. Ik had hiervoor niet de maintance code ingevoerd.

Probeer jij eens games die je al voor een lange tijd niet hebt gespeeld waarvoor een update is in je xbox te stoppen en te kijken of je opnieuw de update krijgt aangeboden omdat het lang geleden is dat je de game hebt gespeeld.

Maar goed, dit is alleen uit eigen ervaring ik heb hiervoor geen bron dus wat jullie zeggen is misschien waar en had ik ook een 'vervuilde' cache.

10. ZizziZ

ZizziZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik toch jullie aandacht heb;
    -hoe groot zijn de gemiddelde updates voor spellen (ik schat 3-6mb)
    -dus als ik 90 spellen gespeeld heb (incl. arcade), heb ik bij 80% een update nodig van gemiddeld 4,5mb. Is dus in totaal ongeveer 330mb. Lijkt mij dus verstandig om de zoveel tijd de maintenance code uit te voeren......?
    -Waar vind je de updates terug op de harde schijf; als gamesave, aparte partitie die je niet ziet of......?

ik hoor het wel....

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    je vind de updates geloof ik neit terug. Ze gaan net als bij een dashboard update naar de HDD, en vanuitdaar word je xbox geupdate naar het flashgeheugen waar je niet bij kunt komen. daarna word de update automatishc van je HDD verwijderd.

Correct me if i'm wrong :b:

Deel Deze Pagina