Op die Clean Discs ben ik niet zo happig en volgens mij worden die ook afgeraden bij consoles. Je kan dan nog beter gewoon hard blazen om het stof/vuil te verwijderen of met gecomprimeerde lucht werken. Maar goed, als je console horizontaal ligt is dat rooster inderdaad vrij en kan het misschien beter lucht worden aangevoerd. Maar er zit wel een ronding in dat rooster waardoor er nog steeds lucht kan worden aangevoerd en of dat nou veel minder is weet ik niet, want het wordt sowieso aangezogen en verticaal heb je ook nog aan twee kanten smallere ventilatieopeningen waar volgens mij ook genoeg warmte kan worden aangevoerd. Ik heb zelf ongeveer 2 maanden m’n console horizontaal gehad, maar wat ik heb gemerkt is dat de console dan veel warmer wordt omdat je ‘m dan vlak legt op de plek waar de CPU en GPU zitten. Horizontaal kan die warmte moeilijker weg, omdat daaronder bijv. een kastje zit en verticaal kan die warmte vrij weg. Ik heb het uiteraard niet gemeten en misschien valt het allemaal wel mee, maar het viel me gewoon op. Ik heb nu bijna 2 jaar met m’n Xbox 360 gedaan zonder echte problemen en de RoD die ik had werd zover ik kon achterhalen door de GPU veroorzaakt en ik denk eerder dat dat gewoon een hardwarematige fout is zonder dat het met de temperatuur te maken heeft.
@ DulleNL: Opgevraagt via de helpdesk.
Laatst bewerkt: 26 feb 2008