1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Lethal, bedankt! \o/

    Ik heb nu 30 min. gespeeld zonder vastlopers.. Gister speelde ik 15 min. met 3 a 4x vastloper :). Dankjee.._O_
     
  2. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik dan, terug van een tijdje weggeweest.

    Ik kwam hier in januari met het probleem dat m'n 360 krassen maakte. Hiervoor heb ik MS gebeld en die wisten mij te vertellen dat mijn garantie van 2 jaar verlopen is. Ik zou de 360 kunnen laten repareren tegen een vergoeding. Hiemee ben ik niet akkoord gegaan omdat mijn 360 al 3 keer gerepareerd is en dit dus al de 4e keer was dat mijn 360 niet functioneerde. Hier is nog een hoop gedoe omheen geweest (brieven sturen en bellen) maar om het kort te houden: MS beweerde dat de 360 krassen veroorzaakte door verkeerd gebruik en dat dit dus niet vergoed ging worden.

    Toen ben ik naar De Ombudsman gestapt en die wisten mij te vertellen dat bij een apparaat als dit een langere levensduur dan 2 jaar verwacht mag worden. Vandaar dat mijn 360 nog steeds in een beperkte mate onder een garantie viel. Om uit te zoeken hoe beperkt dit is moest ik terug gaan naar de winkel waar ik hem gekocht had. In mijn geval was dit de Mediamarkt in Maastricht.

    De MM heeft mijn 360 aangenomen en is gaan kijken wat ze voor me konden doen. Tot mijn verbazing werd ik na een week opgebeld met de mededeling dat ik een volledige nieuwe 360 uit de winkel zou krijgen. Tevens zou ik opnieuw mijn 2 jaar garantie ontvangen en kreeg ik een volledig nieuwe disk van Halo 3 omdat deze bekrast was (_O_ MM _O_).

    Dus voor de mensen die worden afgescheept met de mededeling dat er geen garantie meer op hun 360 zit: ga terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en wijs ze op je rechten als consument!
     
  3. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Daar heb je denk ik wel geluk mee. Niet iedere winkel gaat hem na 2 jaar nog vervangen met een nieuwe denk ik. :9
     
  4. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Waarschijnlijk hebben ze je een nieuwe xbox gegeven. hebben ze bij mij ook gedaan. Ze zeiden bij mij ook dat (bijna) alles vervangen was. Keek ik op het serienummer, bleek ik gewoon een nieuwe xbox te hebben gekregen :+
     
  6. DutchNeon

    DutchNeon Active Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de site waar je kan zien waar je xbox360 is etc? :)

    Hmm:

    FRANKFURT,
    DE 28/02/2008 10:01 AFGELEVERD
    28/02/2008 7:04 WORDT AFGELEVERD
    28/02/2008 5:48 WORDT AFGELEVERD
    28/02/2008 5:00 AANKOMSTSCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 28/02/2008 2:07 VERTREKSCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 27/02/2008 23:01 AANKOMSTSCAN
    APELDOORN,
    NL 27/02/2008 20:30 VERTREKSCAN
    27/02/2008 17:45 HERKOMSTSCAN
    DE 20/02/2008 16:47 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2008
  7. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik heb hem al terug beters, binnen een week terug..\o/
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, is het gelukt? Mooi, en geen dank! ;)

    Nope, het is m'n eigen console die gewoon gerepareerd is. Het serienummer is hetzelfde en ik had ook een kleine markering gemaakt waar ik aan kon zien dat het m'n eigen is. Gewoon supersnelle service! :)

    Via Xbox.com, maar bespaar je de moeite want dat werkt negen van de tien keer niet. Ik heb het ook geprobeerd en belde daarna met de helpdesk, en toen ik het er over had begon die medewerker spontaan te lachen dus ik wist al genoeg. Je hebt als het goed is een referentienr. gekregen en als je echt wilt weten wat de status is moet je gewoon de helpdesk bellen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2008
  9. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht dat het hier ook al bekend is (zal wel ;)), maar er is blijkbaar een (onlogische) manier om de ring of death (tijdelijk) te fixen:

    http://www.youtube.com/watch?v=3Dx1t1ZrZJ4&feature=related

    Heb zelf trouwens ook 1 van de eerste generaties, maar tot dusver (afkloppen! :eek:) nooit problemen gehad, op een enkele vastloper na, maar dat komt weinig voor. :thumbs:
     
  10. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Klop maar af, ik had dat ook tot een week terug :'-( jouw tijd komt nog wel hahaha lol
     
  11. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas, terug van weggeweest (ik vind jullie heel aardig hoor maar het topic niet :D),
    Vanochtend heeft mijn Xbox weer de geest gegeven. Dat wil zeggen in 21 maanden aan mijn 3e xbox toe. Dit is mij dus echt met geen enkel electronisch apparaat ooit overkomen!
    Weer de 3 rode feestverlichting. Gister hoorde ik een soort kloenk uit het apparaat komen en toen viel het beeld telkens weg. Vanochtend hetzelfde en vervolgens 3 rode lampjes. Volgens mij kan ik dat telefoonnummer onderhand onder de favorieten gaan zetten :p
     
  12. Opper

    Opper Xbox 360 nub

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik Lolde :x

    Ach bekijk het van de zonnige kant, als je zo'n refurbishd geval krijgt, heb je weer 2 jaar(+1) garantie :thumbs:
     
  13. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow bedankt voor de peptalk. 8)
    @Daimler Freak: heb je dan niet de neiging de hele zooi te verkopen en over te stappen op de PS3 (weet niet precies hoe betrouwbaar die is, maar die is volgens mij niet negatief in het nieuws of de krant gekomen)? Ik zou er na 3x wel genoeg van hebben iig. =(

    Hoe zit het trouwens met de garantie als je de bon kwijt bent? Ik heb in de startpost gelezen dat je het dan nog wel hebt, maar beginnen ze dan te tellen vanaf de fabricagedatum?
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  14. thysen

    thysen Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het trouwens met de garantie als je de bon kwijt bent? Ik heb in de startpost gelezen dat je het dan nog wel hebt, maar beginnen ze dan te tellen vanaf de fabricagedatum?[/QUOTE]

    Volgens mij kunnen ze aan de hand van je serienummer zien wanneer je hem gekocht hebt. De mijne is voor de tweedde keer kapot en ik heb nooit een datum of een bon hoeven doorgeven en/of latenzien.
     
  15. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook hier voor de tweede keer defect

    Error: 0102

    Overweeg nu toch echt een PS3 (met blu ray :)) spellen worden toch steeds meer multiplatform uitgebracht en er komen meer en meer signalen dat PS3 de xb....(krijg het even niet getypt) toch uiteindelijk gaat verslaan op prestatie.

    Maar goed eerst maar eens bellen.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Volgens mij kunnen ze aan de hand van je serienummer zien wanneer je hem gekocht hebt. De mijne is voor de tweedde keer kapot en ik heb nooit een datum of een bon hoeven doorgeven en/of latenzien.[/QUOTE]
    Dit zien ze inderdaad aan je serienummer/fabricagedatum.
     
  17. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Oki, bedankt. :)
    Mijne is op 16-2-2006 gemaakt, dus de normale garantie zal dan wel bijna aflopen (zal niet een week na fabricage al in de winkel hebben gelegen lijkt me), maar heb nog 1 jaar garantie op de ring des doods toch? :) Eigenlijk moet hij vlak voor afloop even sterven, krijg ik een nieuwere stillere versie. }:]
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Klopt, je krijgt 1 jaar extra garantie op de RRoD.
     
  19. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht ik de doos van de eerste reparatie te kunnen gebruiken. sturen ze toch een nieuwe doos die groter is want ik moet mijn voeding ook meesturen?
    Ik dacht dat ze dat sowieso niet meer deden?

    Ik heb een RRoD 0102.
     
  20. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg mijn xbox echt niet meer aan de gang hij blijft 3 rode lichtjes geven,

    kan ik nu gewoon microsoft desk bellen telefoon nummer begin van de thread? of wat moet ik doen, alvast bedankt groetjes
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina