[XOne] Help! xbox-pc moeten alebij internet!Wat is de makelijkste manier?

Discussie in 'Games' gestart door fetester, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fetester

    fetester Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een vraag..?

    ik heb een computer waar internet op zit, en ik zou nu graag ook mijn xbox 360 op internet aansluiten!
    Dit heb ik al een gedaan door de kabels van pc om te wisselen en aan te sluiten op mijn xbox, maar dat is niet echt makkelijk elke keer.
    Omdat dan de pc weer geen internet heeft!

    Dus nu is mijn vraag aan jullie, wat de gemakelijkste aansluiting is voor mij zodat bijde 1.computer en 2.xbox internet hebben.

    Dankje wel :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  2. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    switchje kopen en een utp kabel extra :)
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je kan dat oplossen door ofwel ICS (internet connection sharing) gebruiken, of een router aan te schaffen. Hieromtrent is al een mooie informatieve verzamelpost gemaakt die je hier kan terugvinden. Zo zou je normaal alles duidelijk moeten worden, heb je dan nog vragen kan je die natuurlijk altijd stellen in desbetreffende thread.

    En welkom op het forum!
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  4. fetester

    fetester Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Router

    Als ik een router zou nemen!!

    Ik ben ook weer niet zo goed in die dingen, en ik heb een beetje flug iets gelezen en er stond dat je met een router ook allemaal instelingen moet doen op je pc, en ik denk dat mij dat niet gaat lukken?

    Heeft iemand hier een tip voor?

    O ja ik heb WINDOWS VISTA
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien zou een routeropstelling op zich geen problemen mogen opleveren. Het meest voorkomende probleem is een niet-open NAT instelling waardoor er problemen kunnen optreden bij het verbinding maken met online games. Dit kan je normaal ook wel omzeilen maar het probleem stelt zich niet mocht je voor een xbox-live compatible router gaan (xbox live router lijst - ik ben wel niet zeker of die lijst nog wel helemaal up to date is).

    In elk geval mocht je een andere router aanschaffen kan je best nakijken dat hij UPnP ondersteunt, een groot deel van de nieuwere routers doet dit. Met de UPnP setting kan je namelijk gemakkelijk NAT problemen voorkomen.

    Ook is internet altijd een goede bron om eens snel te informeren of er veel problemen bekend zijn met xbox live met jouw beoogde routertype. Voor meer informatie omtrent routers kan je ook in de centrale routerthread terecht.
     
  6. fetester

    fetester Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    router

    ik ben een naab op dit gebied.

    en heb geen flauw idea waar we het hier over hebben maar ik google het wel even!

    en dan nog een vraag je moet routers instellen op je computer, is dit moeilijk om te doen?

    Want ik lees nu net iets dat je ook allemaal dingen moet doen met de Tcp/ip ?

    Het Clonen van het Mac Address ?
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien als je een compatibele router hebt zou de instelling echt geen problemen mogen geven. Eigenlijk is het dan gewoon een kwestie van plug'n play. Je installeert je router, verbindt de kabels, herstart en normaal zou je xbox 360 dan de juiste network settings zelf moeten aannemen.

    Mac Address, portforwarding (TCP/IP), DHCP daar moet je je normaal geen zorgen over maken bij een compatibele router aangezien dat standaard correct staat ingesteld zodat je niets moet aanpassen. Maar, zoals eerder gezegd, bij een goede routerkeuze zou je echt niet teveel narigheid mogen ondervinden.
     
  8. fetester

    fetester Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Router

    Ik begrijp dat ik verveelend begin te worden :9

    Maar wat is volgens jou de beste keus bij het volgende:

    Kabel internet van @home
    modem van Arris (Standart bij ons internet gekregen)
    model : TM501B

    en als ik naar de winkel ga moet ik dan gewoon vragen om een

    Compitable Router?

    Aansluiten op de modem--van router naar--pc--xbox en klaar

    Ik waardeer je hulp heel erg!:thumbs:

    En ik ben hier een naab in|:-
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Natuurlijk niet, dit deel heeft als bedoeling mensen te kunnen verderhelpen! Maar mocht je verder nog vragen hebben kan je die misschien best in de meer specifieke topics plaatsen zoals hierboven aangegeven.

    Je kan ofwel in deze lijst een router uitzoeken, die zijn alvast zeker 'xbox live compatible' (maar zoals ik eerder al zei denk ik niet dat deze lijst echt up to date is met de nieuwste modellen).
    Of in het andere geval laat je je gewoon adviseren in de winkel voor een router, vraag dan wel na of deze UPnP ondersteunt aangezien deze optie je NAT problemen zou moeten besparen, wat zeker te wensen is als je er niet echt in thuisbent.

    Inderdaad, je sluit je router aan op je modem, en vervolgens plug je de PC en xbox 360 in in je routerpoorten. (Voor meer informatie, zie weer hier.)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  10. Bmw

    Bmw Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij staat de router beneden en er loopt 1 kabel van 20 meter naar mijn kamer en een draadloos modem of router aanschaffen is geen optie, is het ook niet mogelijk om mijn pc via usb op mijn xbox 360 aan te sluiten? of werkt zoiets niet??
     
  11. fetester

    fetester Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje Wel

    Dus ik ga naar de winkel toe

    vraag om een router die UPnP ondersteunt

    Als dit zo is en ik heb wat informatie gekregen over de router zelf en uiteindelijk heb ik hem gekocht omdat hij upnp ondersteunt.!!

    Dan sluit ik hem aan en dan is het dus gewoon plug and play?

    En verder geen fratsen die ik op de computer moet doen?

    Gehehe gelukig zijn er mensen zoals jij die andere mensen graag helpen ik ben deze avond door jou al heel wat informatie rijker geworden :D:thumbs:
    Keep on going REP+
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als wireless geen optie is zou je dat 'kabel'probleem eventueel kunnen oplossen door gebruik te maken van zogenaamde 'home network plugs'. Dat gaat dan via het electriciteitsnetwerk, maar daarvoor moet je wel nakijken of beide op hetzelfde circuit zitten.
     
  13. fetester

    fetester Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    waar zit die kabel op aangesloten op je pc?
    Zo ja meet dan even de preciese lengte van beneden naar boven en ga dan naar de winkel om een kabeltje en plug die in de router en laat hem naar boven gaan zodat je pc en xbox aan hebt?:):
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @ Bmw: Het zal worden wat Dial of fetester zegt als je echt geen router wil (bij) aanschaffen.

    @ fetester: Ik had dit topic open gelaten omdat ze jouw al aan het helpen waren, maar nu je al je antwoorden hebt ga ik hier een slotje op gooien. Heb je verder vragen dan kan je die stellen in de juiste thread (zeer waarschijnlijk één van de threads die Dial hier boven gaf) ;).

    Slotje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina