Zegge ff terug ja, Nintendo heeft de Neogeo pocket niet kunnen mollen. Simpelweg omdat nintendo hier geen hand in had.
Net toen dat ding een maand in europa was (NeoGeo Pocket Color versie) en een beetje begon te lopen en de Gameboy begon in te halen. Besloot een zeker pachinko bedrijf SNK op te kopen, en de briliante beslising te doen dat NGPC's alleen in japan verkocht mochten worden.
Dankzij dat bedrijf is SNK nu ook failiet (acording to me atleast it is always easier to blame the bad guy isnt it
). Maar serieus, ben een snk fan. en Gameboy heeft de pocket echt niet gemolt hoor. (Dit was zelfs niet eens de schuld van SNK zelf.
Sega had schuld aan hun eigen handhelds want de Gamegear had groter kunnen zijn. Hij was populairder voor een tijdje, wat deed sega, trok het ding terug en kwam met de peperdure Nomad (die maar een paar maanden mee gedraait heeft (mooie machine hoor, megadrive hardware en dan inplaats van een 16 bits 68k een 32 bits 68030. Heel netjes, alleen veelste vroeg. Maar goed dat is ook weer de romantiek van Sega. (Het de Eerste zijn
)). Inplaats dat ze met een nieuwe versie kwamen met battery pack en mischien een iets vlottere CPU en beter geluid. Want dat kreng kon wel ff 4096 kleuren op zijn scherm toveren (tegelijk en altijd dus niet alleen in bepaalde modussen. Vergelijk dat maar ff met de specs van een Neogeo Pocket Color of een Gameboy Colour). Dus een 2e z80, of een goedkopere 16 bit cpu, een beter geluids chip en hij kon nog jaren mee. Maar goed Sega heeft het ding zelf de grond ingeboord. Niet Nintendo.
en @cano, er waren nogal wat leuke spellekes in ontwikkeling hoor, die echt beter leken dan een n64 (ook beter dan een PS 2). Maar het meeste is gecancelled. Erg jammer (Proppeller Arena bijvoorbeeld). Maar je gaat mij niet vertellen dat Ecco the Dolphin Defender of the future met dezelfde beeld quality op een n64 draait, de PS 2 kon het ding nog maar net draaien (moesten er zelfs nog een paar gfx dingetjes ingeleverd worden.)
Sorry kon het niet laten. Ik mis men kleine oude grijze
maar in 2004 krijgen we Half Life (klote spel vind ik persoonlijk maar het is wel weer een release WOOHOOO!!!
)
Laatst bewerkt: 6 feb 2003