1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gerucht nieuwe Nintendo-console

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lorre, 31 jan 2003.

  1. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de teletekst pagina's van BBC(ceefax) is in de rubriek Gamezone (vanaf p535 meer bepaald op p.538 ) te lezen dat een hoge piet bij Nintendo gezegd heeft dat Nintendo in 2005 een nieuwe console uit zal brengen
    Kan iemand hier meer info over geven?
    Of any comments?
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2003
  2. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat geloof ik best. Sony en MS komen er dan ook mee dus ze kunnen niet achter blijfen, tenzij ze echt overstappen op gameboy dingen enzo.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2003
  3. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    CW II (ConsoleWar 2..) volgt. :cool:
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    idd, al dat gezeik van:
    dat kan niet, Nintendo ziet Yens/euros/dollars in haar ogen (netals sony en Microsoft) en moet dus een nieuwe Game Console maken...
     
  5. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    dit heeft Iwata in een interview gezegd
    Nintendo wil hun nieuwe console eerder uitbrengen dan de concurrentie
    dit was ook met de PS2 en kijk is wie de winnaar is van deze console war...
     
  6. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is al het tweede topic hierover.. en het was al lang bekend trouwens..
     
  7. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach dat was ook al langer te verwachten, of je gaat uitbreiden zoals op de SNES (extra Chips on cart) of je maakt een nieuwe console. Anders kan je niet meekijken. En dat Nintendo naar de valuta kijkt is niks nieuws. Elk bedrijf doet dat, ik vind het niet echt opzienbarend nieuws. (Het was trouwesns ook al veel langer bekend)
     
  8. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Jonge ik krijg steeds meer hekel aan nintendo... Ze hebben de support van N64 heel erg snel laten vallen en ze hadden nu beloofd de gamecube tot 2008 te steunen.. Dat gaat nu dus echt niet meer gebeuren... Kben blkij dat ik alleen een Xbox heb.
     
  9. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de Xbox 2 uit is, zal de Xbox ook geen support meer krijgen...Net zoals alle andere consoles omdat dat NORMAAL is.
     
  10. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    de playstation one heeft nog wel support dus het is niet helemaal NORMAAL.
     
  11. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Gerucht nieuwe Nintendo-console

    sega was nog iets eerder met de dreamcast........
     
  12. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: Re: Gerucht nieuwe Nintendo-console

    de DC was een supergoede console...en de enige reden dat ie niet goed verkocht werd was door de slechte marketing van SEGA
     
  13. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Gerucht nieuwe Nintendo-console

    ...en de goede marketing van sony. ze wisten een gigantische prehype te creeren rond de ps2. mensen verwachtten fotorealistische spellen en de dc leek (no offence) meer op een sterk verbeterde n64 qua graphics. op een of andere manier hebben ze die hype na de release van de ps2 vast weten te houden, ondanks dat de graphics nauwelijks beter waren dan van de dc. hetzelfde probbert microsoft met de xbox, maar het is nu eenmaal veel moeilijker om vanuit het niets een hype te creeren.

    on topic: ik verwacht niet dat we voor 2006 nieuwe consoles in europa krijgen, en 2006 is nog zoooooo ver weg.
     
  14. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Nintendo krijgt 't wel zwaar te verduren, nou hebben ze als concurent Xbox en PS2, en aan 't einde van 't jaar komt er ook nog eens de N-Gage.
     
  15. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    GBA SP is het gevolg van de komst van de N-gage. Nintendo heeft al een hoop Wonderswans, Neogeo Pockets, Gamegears en andere portables kunnen mollen, GBA staat op het moment net zo sterk of misschien zelfs sterker dan de PS2 dus ik zou niet teveel letten op 'concurrentie' van een telecombedrijf.
     
  16. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Zegge ff terug ja, Nintendo heeft de Neogeo pocket niet kunnen mollen. Simpelweg omdat nintendo hier geen hand in had.

    Net toen dat ding een maand in europa was (NeoGeo Pocket Color versie) en een beetje begon te lopen en de Gameboy begon in te halen. Besloot een zeker pachinko bedrijf SNK op te kopen, en de briliante beslising te doen dat NGPC's alleen in japan verkocht mochten worden.

    Dankzij dat bedrijf is SNK nu ook failiet (acording to me atleast it is always easier to blame the bad guy isnt it ;) ). Maar serieus, ben een snk fan. en Gameboy heeft de pocket echt niet gemolt hoor. (Dit was zelfs niet eens de schuld van SNK zelf.

    Sega had schuld aan hun eigen handhelds want de Gamegear had groter kunnen zijn. Hij was populairder voor een tijdje, wat deed sega, trok het ding terug en kwam met de peperdure Nomad (die maar een paar maanden mee gedraait heeft (mooie machine hoor, megadrive hardware en dan inplaats van een 16 bits 68k een 32 bits 68030. Heel netjes, alleen veelste vroeg. Maar goed dat is ook weer de romantiek van Sega. (Het de Eerste zijn ;))). Inplaats dat ze met een nieuwe versie kwamen met battery pack en mischien een iets vlottere CPU en beter geluid. Want dat kreng kon wel ff 4096 kleuren op zijn scherm toveren (tegelijk en altijd dus niet alleen in bepaalde modussen. Vergelijk dat maar ff met de specs van een Neogeo Pocket Color of een Gameboy Colour). Dus een 2e z80, of een goedkopere 16 bit cpu, een beter geluids chip en hij kon nog jaren mee. Maar goed Sega heeft het ding zelf de grond ingeboord. Niet Nintendo.

    en @cano, er waren nogal wat leuke spellekes in ontwikkeling hoor, die echt beter leken dan een n64 (ook beter dan een PS 2). Maar het meeste is gecancelled. Erg jammer (Proppeller Arena bijvoorbeeld). Maar je gaat mij niet vertellen dat Ecco the Dolphin Defender of the future met dezelfde beeld quality op een n64 draait, de PS 2 kon het ding nog maar net draaien (moesten er zelfs nog een paar gfx dingetjes ingeleverd worden.) ;) Sorry kon het niet laten. Ik mis men kleine oude grijze :'-( maar in 2004 krijgen we Half Life (klote spel vind ik persoonlijk maar het is wel weer een release WOOHOOO!!! ;) ;) ;) ;) )
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2003
  17. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt helemaal gelijk, de DC had prima graphics, een hele vooruitgang tov de n64, maar het was niet revolutionair, sony wist op een of andere manier een hype te creeeren over revolutionaire graphics op de ps2, wat onzin was. Maar de schade voor de Dc was done. Maar aan de kwaliteit van de dc heeft het absoluut niet gelegen.
     
  18. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is dus niet normaal!! ik weet trouwens zeker dat de Xbox wel nog een tijdje support zal blijven krijgen als de xbox2 er is...
    en ten tweede weet ik zeker dat de games van xbox compatible zijn op de xbox2... Ik denk zomaar dat nintendo dat niet zal gaan doen..

    Daar komt ook nog bij dat nintendo echt uitspraken heeft gedaan over dat ze geen andere console zouden maken tot ongeveer 2008, omdat ze vertrouwden op de power van de gamecube... hmmm, iets zegt mij dat ze dat nu dus niet meer hebben.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2003
  19. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het nog niet met je eens heheh Soul Callibur creërd juist een revolutie.}:]
     
  20. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Euhhh...
    Tis maar een idee maarreuh er komt nu toch ook een stuk hardware uit waarmee je gameboy spelen op je gamecube kan spelen,dus waarom zou het niet kunnen dat n64 games tocn nog gamecube compatibel worden op dezelfde manier?
     

Deel Deze Pagina