Nat probleem met Azureus

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jerreby, 9 mrt 2008.

1. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hallo iedereen,

ik heb een probleem met het programma Azureus. Met bijna elke torrent die ik download krijg ik een NAT-probleem, waardoor de download snelheid maar 5kb/s oid is. Op Google heb ik al wat gezocht maar ik kom echt geen stap verder. Misschien hier iemand die er verstand van heeft en mij wil/kan helpen?

Alvast bedankt.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je moet de goede poorten open zetten. Kies hier je modem/router en zo zie hoe je Azureus en je router moet configuren.

3. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Thanks voor je reactie. Jammer genoeg weet ik niet welke router/modem ik heb. Oftenminste, op mijn modem staat TMC360 (dat is een Thomson) maar die staat niet in het lijstje, en op mijn router staat niets.

EDIT: Volgens mij weet ik nu welke router ik heb, maar nu moet ik eerst mijn Static IP invoeren. In die guide om je Static IP te weten te krijgen staat bij de DNS servers dit :

216.104.64.5
    216.104.72.5

Deze moeten dus later worden ingevuld bij Preferred DNS server en Alternate DNS server. Hier heb ik er echter maar 1 staan en dat is 192.168.2.1.

Help please.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2008
  4. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Azureus;

Gereedschappen > Configuratie > Vul daar een poortnummer in (ik heb bv. 51112)

Windows;

Start > Uitvoeren > type: CMD > klik: OK > type: ipconfig > Bij IP adres staat dan 192.168.2. nog 3 cijfers schrijf ff op of onthoud dat.

Router;

Ga naar je NAT instellingen en dan Virtual server ofzo en zet daar dit neer;

192.168.2.(je 3 cijfers) X TCP UDP poort nr. 51112
    192.168.2.(je 3 cijfers) TCP X UDP poort nr. 51112

Ik heb dan wel een andere router.... maar zo heb je misschien een idee.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2008

Deel Deze Pagina