[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opslippers

    Opslippers Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen verbinding met Live!

    Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Test stopt bij IP adres, alle settings op automatisch
    Welke provider?: @Home
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:107.6 KByte/sec en 525.3 KByte/sec

    Modem


    Welk merk modem heb je?:Motorola Surfboard
    Modem type?: SB4200E
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Verbinding: Eenvoudig, kabel rechtstreeks van modem naar XBOX 360
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je dit geprobeerd

    De directe connectie
    [​IMG]
    De directe connectie is de goedkoopste oplossing. Echter is deze oplossing niet de beste oplossing. Immers ga je een hoop coole dingen missen als je computer niet verbonden is aan je xbox 360. Tevens werkt deze oplossing niet voor iedereen, omdat vaak een modem aan een MAC adres is gekoppeld en dit MAC adres maar aan 1 machine word uitgegevn. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzijlen, maar er zijn makkelijkere oplossingen.

    Wat heb je nodig?
    • UTP modem
    • Xbox 360
    • Breedbandverbinding
    Wat moet je doen?
    1. Als je je modem aan je computer hebt aangesloten
    2. Schakel je computer uit
    3. Schakel je modem uit
    4. Sluit de UTP kabel aan op de ethernet port van de xbox 360
    5. Zet je modem aan
    6. Wacht even
    7. Zet je Xbox 360 aan
    Als het goed s kan je nu direct gamen. Wil je je weer je pc gebruiken moet je het zelde ritueel uitvoeren.

    Zijn er problemen?

    Het meest voorkomende probleem is een dns error of DHCP error. Wat kan je hier aan doen. Ga naar je computer. Start --> uitvoeren (run) --> cmd . Er opent nu een dos prompt. Tik dan het volgende in. Ipconfig /all . Noteer de volgende gevens: Ip adres, Subnet Mask, Gateway, DHCP, DNS (1,2), Physical Adres (dit is het mac adres). Zet deze gegevens in je Xbox 360. Als het goed is kan je dan gamen. Lukt het dan is je modem niet geschikt voor een directe connectie. Kies of voor een router of voor ICS
     
  3. Opslippers

    Opslippers Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hatsa! het was inderdaad de volgorde van opstarten en uitschakelen.
    Bedankt voor de snelle reactie, see u on XBOX Live!
     
  4. BasPost

    BasPost BP On The Move!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik nog steeds bezig ben met instellen van mijn siemens experiabox en nog geen verlossend antwoord heb gekregen, nog een andere vraag om het te proberen:

    Ik wil het volgende proberen:
    1. Xbox 360 static ip geven bv: 192.168.2.2
    2. In de experiabox bij portforwarding, poort TCP/UDP 88 en TCP/UDP 3074 bij de ip van de xbox (192.168.2.2) open te zetten of moet dat de ip zijn van de experia???
    3. Moet bij punt 2 UPnP aan of uit? Het liefst wil ik het aan laten staan.

    Kan iemand mij zeggen of dit gaat werken?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Xbox op automatisch zetten

    UPNP op enabled zetten .. welke poort zit je 360 momenteel in je experia box?

    Portforward niet aanzetten.

    Wat is de foutmelding?
     
  6. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    waar kan je de UPNP op enabled zetten?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    router menu
     
  8. x-Lesley

    x-Lesley Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik heb echt van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken :p geen xbox live voor mij blijkbaaaaaaar :mad: bedankt voor de tips etc. =)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je al een andere netwerk kabel geprobeerd .. bijv die van de pc?
     
  10. x-Lesley

    x-Lesley Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik had zo'n hele lange kabel.. maar ik zal wel even die kabel proberen die ik bij de xbox heb gekregen.. =) brb
     
  11. x-Lesley

    x-Lesley Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    wil niet lukken =(
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je Xbox staat op automatisch neem ik aan? Je DNS ook? Hoe heb je je xbox aangesloten? Etc kan je wat meer info sturen? DIt is een beetje een vaag probleem. Kan je in het router menu komen?
     
  13. x-Lesley

    x-Lesley Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa alles staat op automatisch.. Ik heb mijn xbox via een router aangesloten .. heb de router op de modem en een kabel van de router naar de xbox.. Ik heb wel een cdrom van de router en boekjes enzo, maar ik heb er niet zo heel veel verstand van dus ik weet niet hoe ik in het router menu zou moeten komen eerlijk gezegd.. :p
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ken je iemand die verstand heeft van de router? hoeveel utp poorten heeft de modem?
     
  15. x-Lesley

    x-Lesley Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar die probeer ik opzich wel te vinden!!;) mijn modem heeft maar 1 poort..
     
  16. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de late reactie hierop, maar blijft het probleem dan niet hetzelfde? Want ik zit met dat dynamisch IP-adres van @Home in de knoop.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik snap je opmerking niet ..

    Je router moet het ip adres regelen van je xbox 360 ... als je er ook nog een pc tussen zet dan regelt de pc het ip adres van je 360 en dan onstaat er een probleem. Tevens doet je pc meer dan alleen het regelen van verkeer tussen de router en de xbox 360. Soms geeft je pc andere services een hogere prio. (bijv virus scanner) dan kan je lag en packet loss krijgen.
     
  18. Tha Niekertje

    Tha Niekertje Tha Nudies!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb een klein probleem ik zal het proberen uit te leggen:

    Ik heb een modem staan met 1 directe ingang, hierop is mijn router aangesloten, van daar loopt er nog een verbinding naar een switch (voor extra poorten omdat ik tekort kwam). Op de switch staat een 360 aangesloten en op het router staat ook een 360 aangesloten.
    Het Probleem:
    Als ik op de 360 die is aangesloten op het router in sign geen probleem. Sign ik daarna in op de 360 die aangesloten is op de switch kan die niet in signen op xbox live, als ik de connection test doet failed hij daarop, reset ik vervolgens de hele zooi, en sign ik eerst in op de 360 die op de switch staat en daar op de 360 op de router heb ik vervolgens problemen met het joinen van games en private chats na vervolgens nog een keer alles te resetten zijn alle problemen verholpen. Maar om dit elke keer te doen als ik wil gamen (elke dag) is dat best vervelend.Wat kan het probleem zijn? En wat kan ik er aan doen?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Niet alle routers kunnen 2 360's verwerken (zelfde data). Ik heb te weinig info om je te kunnen helpen, de eerste suggestie die bij me op komt is beide 360's aansluiten op de switch of beide op de router
     
  20. Tha Niekertje

    Tha Niekertje Tha Nudies!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm zal het proberen, als dat niet werkt wat voor info zou je dan nog meer moeten hebben, zowel switch als router is van merk sitecom, ik ga het straks proberen thnx voor tip iig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina